کد خبر: 900982
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
دبير شوراي نگهبان:
آيت‌الله جنتي با اشاره به تدبير مقام معظم رهبري در نامگذاري سال‌ها گفت: مردم بايد از دولت، وزرا و مسئولان طلبكار باشند و بگويند چرا توليد خوابيده و چرا اين همه بيكاري وجود دارد.

به گزارش فارس، آيت‌الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان در ديدار نوروزي مديران و كاركنان شوراي نگهبان با اشاره به چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: دشمنان به ‌رغم سرازير كردن همه‌ دشمني‌شان از سراسر دنيا و همدست شدن براي به شكست كشاندن و نابودي جمهوري اسلامي، هرگز به آرزوي خود نرسيده‌اند. در هشت سال جنگ تحميلي دنيا دست به دست هم دادند و مقابل ما ايستادند اما در پايان خداوند پيروزي را نصيب ما كرد. آيت‌الله جنتي با اشاره به انواع و اقسام دشمني‌ها عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران افزود: دشمن وقتي از جنگ نظامي به هدفش نرسيد، سراغ ترفندهاي ديگر از جمله جنگ‌هاي رواني و تحريم‌ها رفت. در حال حاضر هم هر جاي دنيا كه ما براي كار تجاري و اقتصادي خواستيم قدمي برداريم مانع‌تراشي كرده و مي‌كند.
وي با ذكر اين نكته كه به رغم همه‌ اين خباثت‌ها و دشمني‌ها، جمهوري اسلامي همچنان بعد از 40 سال با قدرت به كار خود ادامه مي‌دهد، اظهار داشت: در اول انقلاب، دشمنان به خود وعده مي‌دادند كه اين انقلاب شش ماه بيشتر دوام نخواهد آورد، سپس مي‌گفتند دو سال بيشتر دوام نخواهد آورد. امريكايي‌ها مدام مي‌گفتند و كساني هم در داخل ساز اينها را مي‌زدند كه اين سال آخر است ولی يك سال، دو سال، سه سال، 20 سال، 30 سال گذشت و چهلمين سال هم رسيد اما خداوند اين انقلاب را حفظ كرد. ما با چه زباني مي‌توانيم اين نعمت را شكر كنيم، كدام زبان مي‌تواند نعمت به اين بزرگي را شكر كند.

امام خميني(ره) يك سياستمدار بزرگ بود

آيت‌الله جنتي با اشاره به ويژگي‌هاي شخصيتي حضرت امام خميني(ره) گفت: امام(ره) با وجود اينكه در پيش از انقلاب هيچ پست و منصب سياسي نداشته است اما پس از انقلاب به دليل هوشياري فوق‌العاده مانند يك سياستمدار بزرگ كشور را رهبري كرد. وي تأكيد كرد: اگر من بگويم امام سياستمدارترين انسان تاريخ است، مبالغه نيست چراكه همه‌ نقشه‌هاي دشمنان را مي‌شناخت و آنها را خنثي مي‌كرد. از اول انقلاب و در طول سال‌هاي پس از آن، كشور با چالش‌ها و خطرات زيادي روبه‌رو بود اما اين احاطه‌ بي‌نظير امام(ره) بر چم و خم امور سياسي بود كه بر مشكلات فائق مي‌آمد. دبير شوراي نگهبان با اشاره به اينكه همه بايد در حفظ نعمت انقلاب تلاش كنند، اظهار داشت: ايمان، عقيده و ولايت فقيه بود كه اين نظام را سرپا كرد و اگر همين‌ها ضربه بخورد نظام هم ضربه خواهد خورد، يعني نقطه‌ موفقيت همان نقطه‌ شكست است. آيت‌الله جنتي ادامه داد: اين عقيده‌ مردم بود كه تحت لواي امام(ره) باعث شد تا همه‌ وجودشان را نثار انقلاب كنند. همين ايمان و عقيده بود كه ملت را عاشق شهادت و كاري كرد كه نه تنها از مرگ نترسند بلكه به استقبال آن بروند. اين روحيه سبب پيروزي بود و اگر ادامه داشته باشد، پيروزي هم ادامه خواهد داشت.
وي با اشاره به اينكه دشمن خارجي و داخلي همواره درصدد تضعيف ولايت فقيه است، گفت: برخي هر چه در توان دارند به كار مي‌بندند تا ولايت فقيه را تضعيف كنند. اين قدرت اگر تضعيف شود ستون پرقدرت انقلاب مي‌خوابد و چيزي نمي‌تواند جاي آن را پر كند. ولايت فقيه خيمه انقلاب را حفظ كرده است و تضعيف‌كنندگان ولايت فقيه خائنان به كشور، نظام و مردم هستند. دبير شوراي نگهبان با اشاره به سخنراني‌هاي مقام معظم رهبري مخصوصاً سخنان ابتداي سال ايشان، افزود: من به ايشان عرض كردم اين سخنراني‌هاي شما از بهترين عبادات است. ايشان به خوبي همه‌ مشكلات و مسائل كشور را متوجه شده و براي آن راه حل‌هاي مقتضي در نظر مي‌گيرند. همين موضوع اقتصاد مقاومتي كه مي‌تواند راهگشاي بسياري از مشكلات در حال حاضر باشد، نشان از هوش بالا و رصد دقيق ايشان از مشكلات است، هرچند متأسفانه به اندازه‌ كافي مورد توجه متوليان امر قرار نگرفته است.

مردم بايد از دولت، وزرا و مسئولان طلبكاري كنند

آيت‌الله جنتي در ادامه با اشاره به تدبير مقام معظم رهبري در نامگذاري سال‌ها گفت: شعارهاي هر سال مقام معظم رهبري معنادار و حساب شده است. اگر به همين شعار امسال كه «حمايت از كالاي ايراني» است عمل شود تأثير شگرفي مي‌تواند در اقتصاد كشور داشته باشد. وي با اعلام اينكه دولت استفاده از كالاهاي ايراني را از خود شروع كند، اظهار داشت: دولت از اجناس خارجي كه مشابه داخلي دارد استفاده نكند و جلوي ورود آن به كشور را هم بگيرد تا توليد داخل رونق بگيرد. آيت‌الله جنتي ادامه داد: من از مردم شريف كشورمان مي‌خواهم كه با مصرف كالاي ايراني به رونق اقتصاد كشور خودشان كمك كنند. دبير شوراي نگهبان با انتقاد از سيل قاچاق به كشور گفت: چرا دروازه‌ها اينقدر باز است چرا اين ‌همه لباس و پوشاك و وسايل منزل از چين و تركيه به كشور قاچاق مي‌شود. متأسفانه بعضي از اين كالاهاي قاچاق از مبادي گمرك هم وارد مي‌شود.
آيت‌الله جنتي افزود: مردم بايد از دولت، وزرا و مسئولان طلبكاري كنند و بگويند چرا توليد خوابيده است؟ چرا اين همه بيكاري وجود دارد. اگر سرمايه‌ها به كار بيفتد بيكاري هم برطرف مي‌شود. كساني هستند كه مي‌توانند جلوي قاچاق را بگيرند اما به ايشان مجال داده نمي‌شود. آيت‌الله جنتي در پايان با اشاره‌ مجدد به چهلمين سال پيروزي انقلاب، اظهار داشت: امسال بايد دوره40 ساله‌ انقلاب را بازخواني كنيم، بايد معلوم شود كجا بوديم و به كجا رفتيم، چه به دست آورديم و چه از دست داديم. دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامي بايد تبيين گردد تا براي ملت، جوانان و آيندگان مشخص شود چه انقلاب بزرگي به وقوع پيوست.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار