کد خبر: 900891
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی خبرداد
مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی گفت: تعداد پرونده‌های تخلف نوروزی ما نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

سیدجمال کاظمی صبح شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: بازرسی و نظارت اصناف استان در طرح نوروز از 10 اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا 15 فروردین ادامه داشت، کلیات و مراحل طرح ما شامل طرح نظارتی در محدوده ثامن و مجاور بود همچنین نظارت بر عملکرد نمایشگاه نیز در این مدت در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین حوزه مجاورین، حوزه زائرین و نظارت بر عملکرد نمایشگاه سوغات نیز در دستور کار ما قرار گرفته است، علاوه بر این موارد دو موضوع مهم دیگر از جمله بازدید و نظارت از غرفه‌های  خیابان غذا و نظارت بر عملکرد واحدهای روز طبیعت نیز از دیگر برنامه‌های مهم ما بشمار می‌آید.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی افزود: می‌توان گفت 24 ساعت زمان قبل از روز طبیعت را برای پاکسازی لحاظ کرده بودیم و در واقع بازدید از واحدهای صنفی نیز انجام داده‌ایم.

کاظمی عنوان کرد: مجموعا 22 هزار  واحد صنفی در این ایام بازرسی شدند و 2052 پرونده تخلف نیز تشکیل شده، در کنار این تعداد پرونده تخلف قول این را داده بودیم برای واحدهایی که پرونده‌هایشان قابل اغماض است پرونده تشکیل ندهیم و به صورت ارشادی با آن‌ها برخورد کنیم که تعداد این پرونده‌ها 1472 مورد بوده که برای آن‌ها گزارش نظارتی تنظیم شده است و به صورت ارشادی توجیه شدند که نباید تخلفی را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعا از کل این آمار 3524 مورد فرم در ایام نوروز برای این 22 هزار واحد صنفی تنظیم کرده‌ایم ازمجموع شکایات دریافتی ما 524 مورد آن تلفنی و 176 مورد آن مراجعه حضوری بوده که از عمکلرد واحدهای صنفی گلایه داشتند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی با اشاره به اینکه همچنین 8 پایگاه در طرح نوروزی پیش‌بینی کرده بودیم که این تعداد پایگاه نیز مستقر شدند، بیان کرد: یکی دیگر از رویکردهای ما در سال جاری و قبل از سال حوزه سلامت بوده تا در این بخش بتوانیم با سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط گشت‌‌های مربوطه را انجام دهیم.

کاظمی تصریح کرد: بسیاری از بازیدهای ما در حوزه بهداشت و دامپزشکی مغفول می‌ماند اما در سال جاری 489 از پرونده‌های ما کارشناس دامپزشکی، بهداشت، اتحادیه و بهداشت همراه ما بودند.

وی تاکید کرد: علاوه بر این موارد 144 گشت با اتحادیه صنفی که مرتبط بودند با این ایام انجام داده‌ایم تاکید همیشگی ما بر حوزه سلامت بوده و 887 پرونده در حوزه سلامت تنظیم کردیم و 7 واحد صنفی هم در این حوزه پلمپ شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی اضافه کرد: در این 7 واحد که پلمپ گردید 4 واحد آن به صورت غیرمجاز بوده که به صورت موقتی و فقط در این ایام ایجاد شده بودند و از این واحدهای صنفی 1200 کیلو شیرینی و یک تن و 400 گوشت و فرآورده‌های پروتئینی فاسد معدوم‌سازی کرده‌ایم.

کاظمی با بیان اینکه در حوزه فنی و خدماتی مانند تزیینات ساختمانی و قالیشویان و.. 756 پرونده تخلف شکل گرفت، گفت: مشکلات اجتماعی و گرانی‌هایی که در سال گذشته در سطح بازار به وجود آمد باعث شد یک گروه ویژه‌ای تحت عنوان  نظارت بر کالاهای اساسی تشکیل شود و بتوانند بازار کالا را کنترل کنند در این حوزه 229 پرونده تشکیل شد و یکی از موفقیت‌های ما در سال جاری این بود که به هیچ عنوان قیمت مرغ از قیمت تنظیم بازار کشور در استان بالاتر نرفت.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه تامین کالای اساسی در استان با هیچ کمبودی مواجه نشدیم و یک پایگاه ویژه‌ و موقتی در بلوار استقلال و خیابان عبادی تشکیل شد  و نظارت ویژه‌ای را در این راستا لحاظ کردیم.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی اظهار کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده بالغ 10 میلیارد ریال بوده که از نتایج شکایات و رسیدگی به واحدهای صنفی تشکیل داده‌ایم و بیشترین تخلفات در حوزه تقلب و گران‌فروشی صورت گرفته است.

کاظمی با بیان اینکه یکی دیگر از طرح‌هایی که امسال برعهده اصناف بود موضوع نظارت بر موضوع طرح تنظیم بازار و میوه تنظیم بازار بود، عنوان کرد: برای میوه 95 واحد صنفی شناسایی شد که طی یک بازرسی عملکرد گذشته این 95 واحد را بررسی کردیم تا به این دست پیدا کنیم که این واحدها در گذشته هیچگونه تشکیل پرونده‌ای نداشته باشند و میوه در این تعداد واحد صنفی به درستی توزیع گردید.

وی در خصوص عملکرد شهرستان‌ها در طرح نظارت نوروزی، خاطرنشان کرد: شهرستان‌ها نیز عینا مانند طرح مشهد بر سلامت، فنی و خدماتی و کالای اساسی تقسیم‌‎بندی شدند، در مجموع شهرستان‌های ما 216 مورد گشت مشترک انجام شده و 7420 مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان‌های در مسیر زائرین و مجاورین انجام شده و 474 مورد پرونده تشکیل شده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی افزود: ارزش ریالی این پرونده‌ها یک میلیارد و 500 ریال بوده که در حوزه شهرستان‌‌ها تنظیم شده است، اقدام دیگری که در امسال انجام شد کالای اساسی شهرستان‌ها در طول عید توسط همکاران ما رصد شد و فقط در 4 شهرستان قیمت کالاهای اساسی از مصوبات تنظیم بازار گاها بالاتر رفت و دلیل اصلی آن بعد مسافت با کشتارگاه‌ها و عرضه‌کنندگان مرغ بود.

کاظمی بیان کرد: در بخش سوغات در اقلامی مانند آجیل و خشکبار 48 پرونده تخلف، در حوزه پوشاک 49 پرونده و در زعفران 20 پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 2550 پرونده و در سال جاری 3524 مورد پرونده تنظیم کردیم، بیان کرد: همواره سعی ما بر این بوده که برای هر نوع تخلفی فرم صادر نکنیم و به صورت ارشادی آن را قانع کنیم که دیگر این تخلف را انجام ندهند و می‌توان گفت تعداد پرونده‌های تخلف ما نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار