کد خبر: 900881
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

اگر پیکر حدود 4هزار و 200 شهید دیگر کشف شود پرونده تفحص پیکرهای شهیدان به اتمام می‌رسد.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات کشف پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس را در نخستین عملیات تفحص سال جدید اعلام کرد. سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام خبر آغاز عملیات تفحص در سال جدید گفت: در نخستین روز از شروع کار تفحص در سال جدید، پیکرهای طیبه چهار شهید دوران دفاع مقدس کشف شد. وی افزود: دو تن از این شهدا در محور مندلی(جبهه واسط در شرق مندلی) و دو شهید هم در محور کتیبان در جنوب عراق پیدا شده‌اند. عملیات جست‌وجوی شهدا در سال جدید از 18 فروردین‌ماه 97 با اعزام شش گروه در محورهای مختلف استان‌های بصره و العماره و منطقه عمومی مندلی در عراق شروع شده است. فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه اظهار امیدواری کرد طی روزهای آینده پیکرهای طیبه تعدادی از شهدا در مناطق مختلف عملیاتی کشف خواهد شد.
وی گفت: کار تفحص شهدا کار مستمری است. پایان سال گذشته توانستیم 118 شهید را از مناطق عملیاتی جنوب عراق یعنی استان‌های بصره و العماره و جزایر ام‌الرصاص و بوارین، همچنین در منطقه کتیبان (محدوده عملیاتی رمضان) و منطقه زبیدات عراق مربوط به عملیات محرم و تک دشمن در سال 67 به کشور بازگرداندیم. 68 شهید را در جزیره بوارین از منطقه باتلاقی به‌صورت دسته‌جمعی پیدا کردیم.
سردار باقر‌زاده با اعلام اینکه کار تفحص شهدا با شدت ادامه پیدا کرده است، گفت: کار در داخل خاک ایران چند سالی است که به اتمام رسیده، در 9 جزیره داخل خاک عراق باید کاوش انجام‌‌ می‌شد که کار چهار جزیره از جمله فاو به اتمام رسیده است. نقاطی وجود دارد که باید بازبینی مجدد شود، کما اینکه بسیاری از مناطق را چهار یا پنج بار مجدداً کاوش کرده‌ایم. در جزیره مجنون هنوز کار زیادی داریم و در مناطق عملیاتی والفجر مقدماتی و والفجر1 نیز کار‌‌هایی مانده است. وی افزود: در غرب عراق اخیراً با موافقت وزیر دفاع عراق برای کاوش در منطقه مندلی مجوز گرفته‌ایم و تعدادی از شهدای عملیات مسلم‌بن عقیل و کربلای6 را آنجا پیدا کرده‌ایم که در ماه‌های آینده تعدادی از آنها وارد کشور می‌شوند. به‌دلیل شرایط خاصی که در اقلیم کردستان حاکم شده است، کار تفحص در کردستان عراق فعلاً متوقف شده است تا با هماهنگی دولت مرکزی کار دوباره شروع شود. حدود 4هزار و 200 شهید دیگر را می‌بایست کاوش کنیم تا پرونده به اتمام برسد یعنی بعد از 40 هزار شهیدی که تاکنون پیدا شده با این 4 هزار شهید که پیدا خواهند شد، می‌توانیم بگوییم توانسته‌ایم بخش اعظمی از شهدا را به کشور بازگردانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار