کد خبر: 900869
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
مدیرکل گمرکات استان مرکزی خبرداد:
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: طی سال۹۶ بیش از ۹۸۱میلیون دلار محصولات تولیدی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده که نسبت به سال قبل از آن افزایش ۴۶درصدی نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: طی سال۹۶ بیش از ۹۸۱میلیون دلار محصولات تولیدی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده که نسبت به سال قبل از آن افزایش ۴۶درصدی نشان می دهد.

مهدی میراشرفی مدیرکل گمرکات استان مرکزی ضمن بیان اینکه طی سال ۹۶، حدود ۹۸۱ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده، اظهار داشت: در این مدت بیش از یک میلیون تن کالا از استان مرکزی صادر شده که نشانگر افزایش ۶۳درصدی نسبت به سال قبل از آن است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: صادرات محصولات تولیدی استان مرکزی طی سال ۹۶ از نظر ارزش ریالی ۴۶درصد نسبت به سال ۹۵ رشد داشته است.

میراشرفی بیان کرد: روزانه بیش از سه هزار تن در قالب ۲۰۰ کامیون، کالاها و محصولات تولیدی استان مرکزی برای صادرات آماده سازی می شود و تقریبا در هیچ روزی این میزان کاهش نمی یابد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: محصولات صادراتی استان مرکزی در سال گذشته به ۷۸ کشور جهان که شامل کشورهای آسیایی و اروپایی هستند، صادر شده است.

وی ادامه داد: بیشترین کالاهای صادراتی استان شامل محصولات پتروشیمی، صنایع فلزی، معدن و کشاورزی بوده و مهمترین شرکای تجاری استان مرکزی در حوزه صادرات، شامل ترکیه، عراق و افغانستان هستند.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی همچنین با اشاره به واردات استان مرکزی از کشورهای دیگر در سال ۹۶ خاطرنشان ساخت: طی مدت ذکرشده حدود ۳۹۸ میلیون دلار کالا به وزن ۱۳۵هزار تن از ۵۶ کشور جهان به استان مرکزی وارد شده و واردات این استان را عمدتا مواد اولیه و تجهیزات تولید تشکیل می دهد.

میراشرفی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به درآمدهای ملی، استانی و ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در سال۹۶ نیز گفت: گمرکات استان طی این مدت بیش از یک هزار و ۳۴۲میلیارد ریال درآمد ملی و استانی و همچنین بیش از یک هزار و ۷۴ میلیارد ریال درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده کسب کرده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اضافه کرد: خوشبختانه آمار ذکرشده نشان دهنده تراز تجاری مثبت استان مرکزی در سال ۹۶ است.

وی اظهار داشت: طی سال گذشته ۵۵۷ پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۱۱۷میلیارد ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده که از نظر تعداد پرونده نسبت به سال قبل از آن ۱۸درصد افزایش داشته است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر