کد خبر: 900847
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
سه مرد كه در پوشش نصاب ماهواره خودشان را پليس‌هاي مخفي جازده و از درخواست كنندگان نصب ماهواره اخاذي مي‌كردند، بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل مردي به اداره پليس رفت و از سه‌پسر جوان كه در پوشش نصاب ماهواره از وي زورگيري كرده بودند شكايت كرد.
شاكي در توضيح ماجرا گفت: مدتي قبل تصميم گرفتم براي خانه‌ام ماهواره نصب كنم. براي يافتن نصاب سري به دنياي مجازي زدم و بعد از بررسي‌ آگهي‌ها با شماره يكي از آنها تماس گرفتم. آن طرف خط تلفن مردي خودش را شهروز معرفي كرد و گفت كه نصاب حرفه‌اي ماهواره است و در كمتر از يك‌ساعت ماهواره مرا نصب مي‌كند. او با چرب زباني اعتماد مرا جلب كرد و آدرس خانه‌ام را كه در يكي از خيابان‌هاي شمال شرقي تهران است به او دادم و قرار شد شب براي نصب به خانه‌ام بيايد. وي ادامه داد: ساعت 9‌شب شهروز با من تماس گرفت و ادعا كرد آدرس خانه‌ام را پيدا نمي‌كند و گفت در يكي از ميدان‌هاي نزديك با خودروي 206 خودش منتظر من است تا او را به خانه‌ام ببرم.
خيلي زود به آن آدرس رفتم. وقتي سوار خودرواش شدم علاوه بر شهروز دو پسر ديگر داخل خودرو بودند. همان ابتدا به آنها مشكوك شدم، اما از ترس حرفي نزدم تا اينكه شهروز به راه افتاد و مسيرش را تغيير داد. وقتي به او اعتراض كردم آنها خودشان را مأموران پليس مخفي معرفي كردند و گفتند به اين بهانه افرادي كه قصد نصب ماهواره دارند شناسايي و بازداشت مي‌كنند. از آنها خواستم مرا رها كنند اما سه مرد جوان گفتند در صورتي مرا رها مي‌كنند كه كارت عابربانكم را در اختيار آنها قرار دهم وگرنه مرا به اداره پليس منتقل مي‌كنند. در نهايت آنها به زور كارت عابربانك و رمز آن را گرفتند و سپس دست و پايم را با چسب پهن بستند و در يكي از خيابان‌هاي اطراف تهران مرا از خودرو پايين انداختند و به سرعت از محل دور شدند. ساعتي بعد راننده موتورسيكلتي كه از آن محل عبور مي‌كرد متوجه من شد و دست و پايم را باز كرد و مرا نجات داد.
با طرح اين شكايت تيمي از مأموران پليس‌آگاهي تهران به دستور قاضي دادسراي ويژه سرقت براي زورگيران مأمور نما وارد عمل شدند. در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت مأموران با چند شكايت مشابه ديگر روبه‌رو شدند كه حكايت از اين داشت سه پسر زورگير با درج آگهي نصب ماهواره و آنتن تلويزيون در شبكه‌هاي مجازي طعمه خود را انتخاب كرده و در پوشش نصب ماهواره اقدام به زورگيري مي‌كنند.
مأموران در نخستين گام دوربين‌هاي مداربسته محل حادثه را مورد بازبيني قرار دادند. بررسي‌ها نشان داد سارقان براي اينكه شناسايي نشوند پلاك خودروشان را مخدوش كرده‌اند. در نهايت مأموران يكي از زورگيران را كه چند سابقه كيفري در پرونده‌اش ثبت شده بود به نام پيروز شناسايي كردند. مأموران دريافتند پيروز كه به خاطر سرقت راهي زندان شده بود چند ماه قبل با گذاشتن وثيقه از زندان آزاد شده و با تشكيل باندي از شهروندان زورگيري مي‌كنند. مأموران چند روز قبل از سال جديد پيروز را در مخفيگاهش بازداشت كردند و با اعتراف او، دو همدستش به نام‌هاي شهباز و سيروس نيز دستگير شدند. چند روز قبل سه متهم براي بازجويي به دادسراي ويژه سرقت منتقل شدند. پيروز سركرده باند با اعتراف به زورگيري‌هاي سريالي گفت: مدتي قبل از زندان آزاد شدم. بيكار بودم و هميشه داخل خيابان‌ها پرسه مي‌زدم تا اينكه چند ماه قبل يكي از دوستان قديمي‌ام را ديدم. او گفت در كار نصب ماهواره است و درآمد خوبي هم دارد. همان لحظه تصميم گرفتم در شبكه‌هاي مجازي به دروغ براي نصب ماهواره و آنتن تلويزيون آگهي بدهم و در پوشش آن از مشتريان زورگيري كنم. چون فكر كردم اين افراد به خاطر اينكه قصد دارند كار غير‌قانوني انجام بدهند از ما شكايت نمي‌كنند و بدين ترتيب ما شناسايي نمي‌شويم و از اين طريق پول خوبي به جيب مي‌زنيم. در نهايت با كمك دو نفر از دوستانم كه اصلاً سابقه سرقت و زورگيري نداشتند باند را تشكيل داديم و شروع به پخش آگهي كرديم. در اين مدت از 10‌نفر زورگيري كرديم. ما معمولاً با كارت افراد مالباخته از صرافي‌ها سكه و دلار مي‌خريديم و بعد هم بين خودمان تقسيم مي‌كرديم. دو متهم ديگر در بازجويي‌ها حرف‌هاي سركرده باند را تأييد كردند.
سه متهم براي تحقيقات بيشتر به دستور قاضي پرونده در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار