کد خبر: 900835
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
پرونده قهرماني ليگ شانزدهم سه هفته قبل از پايان بسته شد
پرسپوليسی‌ها با پيروزي مقابل پديده در فاصله سه هفته تا پايان ليگ، چهارمين قهرماني را در ليگ جشن گرفتند.
سعید احمدیان

پرسپوليسی‌ها با پيروزي مقابل پديده در فاصله سه هفته تا پايان ليگ، چهارمين قهرماني را در ليگ جشن گرفتند.
با پايان رقابت‌هاي هفته بيست و هفتم ليگ برتر فوتبال شمارش معکوس براي پايان اين رقابت‌ها آغاز شده است و در حالي تکليف قهرمان مشخص شده که جدال تيم‌ها براي نايب‌قهرماني و رده سوم و کسب سهميه آسيا در سه هفته پاياني داغ‌تر از هميشه دنبال خواهد شد. در پايين جدول هم جمعه شب با شکست مشكي‌پوشان مقابل استقلال، نماينده مشهد در فاصله سه بازي تا آخر ليگ برتر به دسته اول سقوط کرد تا تکليف يکي از تيم‌هاي سقوط‌کننده مشخص شود.

چهارمین قهرمانی قرمزها

پرسپوليسي‌ها در حالي به مشهد رفتند که با توجه به دو باخت متوالي برابر استقلال و سايپا، شاگردان برانکو به دنبال پايان ناکامي‌شان و قطعي کردن قهرماني بودند. با اين حال اين پديده بود که بازي را بهتر از پرسپوليس آغاز کرد و بازيکنان اين تيم در همان دقايق ابتدايي بازي چند موقعيت روي دروازه بيرانوند ایجاد کردند که نتيجه‌اي براي تيم مشهدي نداشت. با گذشت زمان بازي، پرسپوليس بر جريان بازي حاکم شد، اما قرمزها نتوانستند راهي به دروازه تيم مشهدي پيدا کنند تا نيمه اول با تساوي بدون گل به پايان برسد. نيمه دوم هم با حملات پرسپوليس آغاز شد و سرانجام در دقيقه 77 بود که وحيد اميري قفل دروازه پديده را باز کرد و پرسپوليس را يک بر صفر پيش انداخت. ارسال صادق محرمي از سمت راست با ضربه سر اميري همراه شد و دفع ناقص جلالي راد باعث شد توپ به تور دروازه‌اش بچسبد. مسابقه در نهايت با برتري يک بر صفر پرسپوليس به پايان رسيد تا شاگردان برانکو با 60 امتياز و در حالي که سه هفته تا پايان ليگ باقي مانده، قهرماني ليگ را جشن بگيرند. اين چهارمين قهرماني پرسپوليس در ليگ برتر است تا آنها دومين تيم پرافتخار ليگ برتر ايران باشند.

اقتدار آبي‌ها، نگراني براي شفر

استقلالي‌ها توقف‌ناپذير در ليگ برتر جلو مي‌روند. آنها در هفته بيست و هفتم هم ترک عادت نکردند و 4 بر يک مشكي‌پوشان را شکست دادند تا هفتمين پيروزي در 10 بازي اخيرشان را کسب کنند، نتايجي که سبب شده تا آبي‌ها با شفر يکي از شانس‌هاي نايب‌قهرماني باشند. پيروزي پرگل استقلال در حالي به دست آمد که آبي‌ها در نيمه اول با تساوي بدون گل به رختکن رفته بودند، مسئله‌اي که خشم شفر را به همراه داشت تا سرمربي آلماني در رختکن حسابي از خجالت شاگردانش در بيايد كه نتيجه آن هم زدن چهار گل در نيمه دوم بود. سرپرست استقلال هم ديروز به صورت غيرمستقيم خشم سرمربي آلماني را در بين دو نيمه تأييد کرد. نصرالله عبداللهي به خبرگزاري فارس گفت: «اگر داد و بيدادي هم در رختکن توسط سرمربي اتفاق افتاده باشد، چيز عجيبي نيست. وقتي يک تيم بد بازي ‌کند، سرمربي همه چيز را به بازيکنان منتقل مي‌کند و ممکن است صدايي هم بالا برود، اما مشکل خاصي نيست.»
با اين حال مهم‌ترين نکته‌اي که اين روزها استقلالي‌ها نگران آن هستند، وضعيت قرارداد شفر براي فصل آينده است. قرارداد سرمربي آلماني در حالي آخر فصل به پايان مي‌رسد که مذاکرات براي تمديد قرارداد با او آغاز شده و اختلافات در رقم قرارداد و همچنين دستياران شفر سبب شده تا مذاکرات به کندي پيش برود. جمعه شب بود که مديرعامل باشگاه استقلال به صورت رسمي قرارداد 600 هزار دلاري شفر براي فصل آينده را تأييد کرد. افتخاري در مورد درخواست مالي شفر گفت: «او هنوز درخواستي نداده و ما همان توافق گذشته را داريم که براي سال دوم مبلغ قرارداد 600 هزار دلار مي‌شود که او هم پذيرفته و الان بحث قيمت نيست. او درخواست‌هاي ديگري دارد که اگر بخواهم باز کنم شايد ديگران از اين مسئله سوءاستفاده کنند.»

خداحافظي پس از 3 سال

يکي ديگر از اتفاقات هفته بيست و هفتم ليگ برتر قطعي شدن سقوط مشکي‌پوشان بود. برخلاف دو فصل پيش اين بار معجزه‌ای اتفاق نيفتاد تا به‌رغم اينكه سه هفته تا پايان بازي‌هاي ليگ باقي مانده است، مشکي‌پوشان با شکست مقابل استقلال 15 امتيازي باقي بمانند و با قرار گرفتن در قعر جدول يک سقوط زودهنگام را تجربه کنند. اين تيم که در سال 94 به ليگ برتر صعود کرده بود، تنها پس از سه فصل حضور در بالاترين سطح باشگاهي فوتبال کشور دوباره دسته اولي شد. حاشيه‌هاي مديريتي و تغييرات پياپي کادر فني از جمله معضلاتي بود که مشکي‌پوشان با آن روبه‌رو بودند به طوري که مديريت اين تيم در ليگ هفدهم سه بار دست به تغيير کادر فني زد و چهار مربي روي نيمکت اين تيم نشستند.
پس از ميثاقيان، مرزبان و عنايتي، داود مهابادي که در حال حاضر روي نيمکت اين تيم حضور دارد، چهارمين مربي مشکي‌پوشان در فصل جاري است. دومين تيم سقوط‌کننده هم از بين نفت تهران، استقلال خوزستان و سپيدرود مشخص خواهد شد. البته سپاهان و پديده هم همچنان در منطقه خطر هستند.

ذوب رده دوم را پس گرفت

در ساير بازي‌هاي ديروز ذوب‌آهن در يک بازي حساس در اصفهان توانست با سه گل سپيدرود رشت را شکست دهد و با 48 امتياز رده دوم جدول را از استقلال پس بگيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار