کد خبر: 900752
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
مسئول موزه‌های استان اردبیل:
مسئول موزه‌های استان اردبیل گفت: در تعطیلات نوروزی امسال ۳۰ هزار و ۱۱۶ مسافر داخلی و خارجی از موزه‌های استان اردبیل بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فردین عینی در جلسه بررسی میزان بازدید گردشگران نوروزی از موزه‌های استان اردبیل اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی امسال 30 هزار و 116 مسافر داخلی و خارجی از موزه‌های استان اردبیل بازدید کردند که از این تعداد 167 نفر گردشگر خارجی و مابقی ایرانی بوده است.

وی تعداد بازدید با تهیه بلیط را 29 هزار و 949 نفر برشمرد و بیان کرد: 6 هزار و 52 نفر نیز به صورت رایگان از موزه‌ها بازدید داشتند که تلاش و جدیت بر این بوده تا با اطلاع‌رسانی‌های لازم در زمینه ظرفیت استان اردبیل در این حوزه میزان بازدید از موزه‌های استان را در این ایام افزایش دهیم.

مسئول موزه‌های استان اردبیل با تاکید بر اینکه بیشترین بازدیدها مربوط به بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اثر ثبت جهانی استان است، گفت: از 25 اسفندماه سال گذشته تا 14 فروردین‌ماه امسال 16 هزار و 952 بلیط در این مجموعه به فروش رفته است.

عینی تعداد بازدید رایگان از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را چهار هزار و 361 مورد دانست و تصریح کرد: بیشترین میزان بازدید گردشگران خارجی با 158 نفر نیز مربوط به بقعه شیخ صفی‌الدین است و تعداد بازدید از موزه باستان‌شناسی نیز سه هزار و 695 نفر بوده که 767 نفر با بلیط رایگان و 9 گردشگر خارجی از این موزه بازدید داشتند.

وی بازدید از موزه مردم‌شناسی را شامل دو هزار و 365 نفر با تهیه بلیط و 393 نفر به صورت رایگان برشمرد و افزود: در موزه صنایع دستی نیز 764 نفر با تهیه بلیط و 314 نفر به صورت رایگان بازدید کردند.

مسئول موزه‌های استان اردبیل اظهار کرد: تعداد بازدید از موزه نمین نیز در این مدت 132 نفر بوده و از موزه نیر هم 103 نفر و از موزه مشگین‌شهر نیز 103 نفر از گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به استان بازدید داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر