کد خبر: 900699
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طرح توسعه خط یک مترو از ایستگاه قدس به سمت دانشگاه صنعتی اصفهان به طول پنج کیلومتر با پنج ايستگاه امسال کليد مي‌خورد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،علیرضا صلواتی تقویت و توسعه حمل و نقل عمومی را مهمترین عامل دستیابی به توسعه پايدار شهري خواند و گفت: در برنامه اصفهان ۱۴۰۰، سهم ۱۰ درصدي براي قطارشهري از ناوگان حمل و نقل عمومي پيش بيني شده است.

وی با اشاره به تعریف سه خط برای قطارشهری اصفهان، افزود: برای اصفهان سه خط اصلي تعريف شده که شامل خط شمال به جنوب شهرک قدس به پايانه صفه، خط دوم حدفاصل دپوي زينبيه تا خميني شهر و خط سوم  از ميدان آزادي به سمت غرب يعني فولاد شهر است که خطوط درون شهري حدود ۶۰ کيلومتر و خطوط برون شهري حدود ۱۵۰ کيلومتر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: طول خط یک مترو اصفهان ۲۰ کیلومتر است که در سال گذشته به آزادی و در نهایت به ايستگاه پاياني خود يعني صفه رسيد و بر اين اساس شهروندان مي‌توانند از ايستگاه قدس در خيابان امام خميني(ره) تا ايستگاه صفه با مترو سفر کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ایستگاه میدان امام حسین(ع)، اظهارکرد: ایستگاه امام حسين سه ورودي در شمال شرقي، جنوب شرقي و سمت غرب ميدان دارد که ايستگاه شمال شرقي آن به روي شهروندان باز شده و تلاش مي کنيم ديگر ورودي هاي اين ايستگاه را نيز براي رفت و آمد مسافران مهيا کنيم.

صلواتی با بیان اینکه ایستگاه انقلاب دو ورودی غربي و شرقي دارد، گفت: ايستگاه غربي آن ابتداي خيابان عباس آباد وارد مدار شده و به زودي ضلع شرقي آن نيز افتتاح مي‌شود.

وی از توسعه خط یک قطار شهری اصفهان خبر داد و افزود: طرح توسعه خط یک از ایستگاه قدس به سمت دانشگاه صنعتي اصفهان به طول پنج کيلومتر با پنج ايستگاه امسال کليد مي خورد و تا پايان سال ۹۸ تکميل و در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: با اجرای طرح توسعه، طول خط یک از ۲۰ کیلومتر به ۲۵ کيلومتر افزايش مي‌يابد كه در حال حاضر نيز طرح‌ها و پيمانكار آن انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه مسیر خط دو قطار شهری اصفهان حدفاصل دپوي زينبيه تا خميني شهر به طول ۲۳ کيلومتر در سال ۱۳۸۵ به تصويب شوراي‌عالي هماهنگي ترافيک شهرهاي کشور رسيد، اظهارکرد: مطالعات آن در سال ۱۳۹۰ توسط مشاركت مترا، پژوهش، سيسترا انجام شده است.

صلواتی خاطرنشان کرد: مسیر مصوب خط دو قطارشهری اصفهان از شمال شرق به طرف غرب اصفهان است و از شهرک امام حسین(ع)، خیابان زينبيه، ميدان لاله، ميدان قدس، ميدان امام علي(ع)، چهارراه شکرشکن، خيابان باغ‌گلدسته، تقاطع با ميدان امام حسين(ع) در خط يک و بعد مسير خود را از خيابان طالقاني به سمت غرب، ادامه مي‌دهد و از خيابان كاشاني، خيابان صاحب روضات و زير بزرگراه شهيدخرازي عبور و در انتهاي كهندژ فاز نخست آن تمام مي‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی فاز اول خط دوم قطار شهری اصفهان از ميدان زينبيه تا ميدان امام علي(ع) آغاز شده و به زودي مراحل انتخاب پيمانکار فاز دوم خط ۲ قطار شهري اصفهان از ميدان امام علي(ع) تا ايستگاه مدرس در غرب بزرگراه خرازي انجام مي شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان در خصوص خط سوم قطار شهری اصفهان، گفت: خط سه قطارشهری اصفهان از میدان آزادی به سمت غرب، ابتداي اتوبان ذوب آهن به طول ۱۰ کيلومتر و ۱۰ ايستگاه است که مراحل انتخاب پيمانکار و مقدمات اجرايي آن در حال انجام است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است خط سه از میدان آزادي به سمت شرق نيز ادامه يافته و با خط دو در حوالي ميدان لاله متصل شود تا مترو به صورت شبکه درآيد.

صلواتی با بیان اینکه خط یک قطار شهری اصفهان از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۲۱ به شهروندان سرويس دهي مي کند، تصريح کرد: در تلاش هستيم مدت زمان فعاليت مترو را افزايش داده و سر فاصله حرکت قطار شهري كه ۱۵ دقيقه است را به ۲ و نيم دقيقه برسانيم.

وی اظهارکرد: تا چهار ماه پیش تنها ۱۸ هزار نفر از شهروندان اصفهانی برای انجام سفرهای درون شهري خود از مترو استفاده مي کردند، در حالي که در حال حاضر آمار استفاده کنندگان از اين وسيله نقليه پاک به ۳۰ هزار نفر افزايش يافته است و در آينده نيز روزانه بيش از ۵۰ هزار نفر را جابه جا خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌هاي صورت گرفته ايستگاه‌هاي تاکسي، دوچرخه و موتورسيکلت در مجاورت ايستگاه‌هاي قطار شهري تعبيه مي شود تا شهروندان بتوانند بعد از پياده شدن از مترو مابقي سفرهاي خود را به راحتي انجام دهند، خاطرنشان کرد: اطلاع رساني خطوط مترو در تابلوهاي شهر در دستور كار است، همچنين در سال جاري نمادهاي قطار شهري در تابلوهاي پيام رسان شهري و تابلو راهنماي مسير نصب خواهد شد.

صلواتی درپایان اذعان داشت : ارایه کارت‌های تخفیف دار به شهروندان به منظور تشویق براي استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي پيش بيني شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر