کد خبر: 900562
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ازمحقق شدن تسریع در صدور ویزا برای تجار ايراني به عنوان یکی از اقدامات سفر اخیر ریاست جمهوری به کشور ترکمنستان نام برد.

حسینقلی قوانلو گفت: کشور ترکمنستان سال‌های زیادی بازار اول هدف صادرات ما بود و حتی سه سال قبل بیش از 150 میلیون دلار صادرات به این کشور داشتیم. در سه سال اخیر به دلیل مشکلات ترکمنستان در پی کاهش قیمت نفت، این کشور واردات خود را از تمامی کشورهای جهان کاهش داد.

وی با بیان اینکه این کشور بازرار هدف مهمی برای استان ما است، افزود: در سفری که ریاست جمهوری در ایام نوروز به کشور ترکمنستان داشتند، تقریبا یک هیات کامل از بخش خصوصی استان گلستان نیز در این سفر حضور داشتند.

 قوانلو تصریح کرد: در این سفر 13 تفاهم نامه به امضا رسید که سه تفاهم نامه در بخش صنعت، تجارت و بازرگانی بود.

وی مبادله زندانیان دو کشور را یکی از مهمترین دستاوردهای این سفر دانست و گفت: این کار ناشی از سه ماه مذاکره مستمر پیش از مذاکرات نهایی روسای جمهور دو طرف بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اظهار کرد: یکی از معضلات تجار مدت زمان حدود دو یا سه ماهه صدور ویزا توسط کشور ترکمنستان بود که با تفاهم نامه های صورت گرفته مقرر شد از این پس با معرفی اتاق بازرگانی که نماینده بخش خصوصی است، سفارت ترکمنستان با سرعت بیشتری ویزا را صادر کند.

قوانلو خاطرنشان کرد: علاوه بر این مقرر شد اتاق مشترک بازرگانی میان ایران و ترکمنستان تشکیل شود.

وی گفت: پیگیری احداث شهرک مشترک صنعتی میان ایران و ترکمنستان در منطقه ویژه اترک از دیگر موضوعاتی بود که در این سفر دنبال شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار