کد خبر: 900560
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
دو طرح بزرگ‌تولید جوجه یک روزه دوربن و همچنین صنایع بسته بندی پیشرفته بخش مرکزی دو طرح شاخصی است که به صورت مشارکتی و در غالب شرکت تعاونی از محل تسهیلات کم‌بهره دولت و از منابع تسهیلات روستایی و عشایری ، صندوق توسعه ملی و صندوق کارافرینی امید به تعاونی ها پرداخت شده است .

مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش با عنوان کردن خبر فوق گفت: بزرگترین طرح تولید جوجه یک روزه در سیستان و بلوچستان و یکی از طرحهای بزرگ تولید جوجه یک روزه کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته به عنوان بزرگترین طرح تعاونی روستایی در دوربن بخش مرکزی خاش کلنگ زنی شد که در حال حاضر با پیشرفت خوبی در حال ساخت است.

وي با بیان اینکه سهم آورده اعضای شرکت تعاونی در طرح تولید جوجه یک روزه 15 میلیارد ریال بوده است، ادامه داد: 45 میلیارد ریال این طرح از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است و البته برای تکمیل تجهیزات نیز قرار است از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تکمیلی نیز پرداخت گردد .

اين مسئول با بیان اینکه 230 خانوار روستایی برای اجرای این طرح عظیم مشارکت دارند، عنوان کرد: تسهیلات این پروژه با کارمزد صفر درصد بوده و ظرفیت تولید آن 16 میلیون قطعه جوجه یک روزه در سال است.

شجاعی افزود: با بهره برداری از این پروژه، جوجه یک روزه افزون بر 200 واحد مرغداری استان تامین و زمینه ایجاد اشتغال مستقیم 70 نفر نیز تامین می شود.

وی ادامه داد: كل طرح بصورت پروژه زنجیره تولید ارائه شده شامل مزرعه مرغ مادر( تولید تخم مرغ گوشتی) ، کارخانه تولید جوجه ، کارخانه تولید خوراک مرغ کشتارگاه ‌وبسته بندی ( وکیوم) است و ضمنا اگر تسهیلات مزرعه مرغ مادر به موقع پرداخت شود ساختمان آن ۴ الی ۶ ماهه آماده بهره برداری خواهد شد .

مجتبی شجاعی با بیان اینکه بخش مرکزی خاش قطب تولید گوشت سفید و قرمز در استان است  اظهار کرد: در حال حاضر 34 واحد مرغداری 20 و 30 هزار قطعه ای و 22 جایگاه مرغ بومی در بخش مرکزی خاش فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه بخش مرکزی خاش به عنوان رنگین تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان است، گفت: 200 جایگاه دام، 215 هزار راس گوسفند و بز، چهار هزار و 500 نفر شتر، چهار هزار راس گاو در این بخش وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار