کد خبر: 900530
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه علاوه بر ناکافی بودن زیرساخت‌ها، تدبیر لازم نیز برای بهره‌برداری از امکانات موجود نمی‌شود، گفت: گرانی سفر در ایران موجب از دست دادن فرصت‌ها شده است.

محمداسماعیل سعیدی، با اشاره به ثبت بیش از ۵۸ میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز، اظهار داشت: اگرچه تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از مردم در ایام نوروز سفر را تجربه کرده‌اند اما به دلیل وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری امکان تجربه سفرهای داخلی بیش از این میزان و رونق اقتصادی وجود دارد، ضمن آنکه باید برای افزایش کیفیت سفرها بدون گرانی نیز فکری شود. 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ارائه تسهیلات گردشگری به اقشار مختلف جامعه، افزود: ارائه کارت‌های سفر از سویی به خانواده‌ها، برنامه‌ریزی برای سفر را امکان پذیر می‌کند درواقع در پی این مهم افراد می‌‌دانند سه ماه آینده به کدام شهر سفر خواهند کرد و در چه هتلی مستقر می‌شوند، اما نبود تدبیر در ساماندهی سفرها موجب ترافیک‌های جاده‌ای، هجوم مردم به شهرهای مختلف و سردرگمی آنها در ایام تعطیلات شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر ناکافی بودن زیرساخت‌ها، تدبیر لازم نیز برای بهره‌برداری از امکانات فراهم شده است، یادآور شد: در کشورهای صاحب گردشگری مردم خود این امکانات را برای مسافران ایجاد کرده و از این طریق امرار معاش می‌کند و دولت در جایگاه ارائه دهنده تسهیلات و حامی ظاهر می‌شود، اما در ایران سیستم کاملاً دولتی است به همین دلیل رونق اشتغال و اقتصاد از این طریق در پیچ و خم دولتی بودن ضایع می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از گرانی سفر در ایران این مسئله را موجب از دست دادن فرصت‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به اهل سفر بودن ایرانیان باید ذکاوت به خرج داده و با ارزان کردن شرایط سفر از این موقعیت نهایت استفاده را کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر