کد خبر: 900528
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد
دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر آذربایجان شرقی، در پایان سفرهای نوروزی از افزایش 40 درصدی اقامت گردشگران در ایام نوروز 97 در آذربایجان شرقی، خبر داد.

مرتضی آبدار با بیان اینکه آذربایجان شرقی در طول ایام نوروز 97، شاهد استقبال حجم قابل توجهی از گردشگران نوروزی، با رشد 40 درصدی در آمارهای اقامتی خود بوده است، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در ستاد اجرائی خدمات سفر استان؛ ظرفیت اقامت گردشگران نوروزی در آذربایجان شرقی از 27 اسفند 96 تا پایان تعطیلات نوروزی به 460 هزار و 422 نفر، رسید.

دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر استان همچنین افزود: یکی از مهم ترین اولویت های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در نوروز 97، تثبیت جایگاه گردشگری در پهنه استان آذربایجان‌شرقی و افزایش ظرفیت اقامت گردشگران در شهرستان های استان بود، لذا با توجه به اینکه در سال میلادی جاری؛ "تبریز" به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شده است، بهره مندی از این ظرفیت نه تنها برای تبریز بلکه برای تمام شهرستان های استان اصلی مهم و ضروری تلقی می شود.

وی تشریح کرد: در راستای افزایش ظرفیت اقامتی در استان تهمیدات لازم  با صدور مجوزهای بوم گردی، مجتمع های رفاهی و خدماتی و ساماندهی خانه مسافر در سطح استان از سوی اداره کل اتخاذ شد، که این امر با استقبال گردشگران نوروزی روبه رو گردید و رشد 40 درصدی آمارهای اقامتی استان در نوروز 97 را به همراه داشت.

آبدار ادامه داد: در همین راستا با تقویت ظرفیت های گردشگری شهرستان های استان در نوروز 97، شاهد افزایش اقامت گردشگران نوروزی در سایر شهرستان‌ها از جمله جلفا (منطقه آزاد ارس)، مراغه و کلیبر پس از تبریز بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در ارتباط با استقبال گردشگران نوروزی از جاذبه های گردشگری آذربایجان، طی ایام نوروز 97، اظهار کرد: با توجه به آمارهای احصا شده توسط ستاد اجرائی خدمات سفر استان، از تاریخ 27 اسفند ماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی، تعداد سه میلیون و 408 هزار و 278 نفر گردشگر از جاذبه‌های گردشگری استان  بازدید به عمل آورده‌اند که نسبت به مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.

آبدار در خصوص بازدید های نظارتی مستمر ستاد خدمات سفر استان نیز سخن به میان آورد و گفت: طی ایام نوروز، برای بهبود و ارتقا خدمات سفر استان، 2751 بازدید نظارتی از مراکز مختلف اعم از  تاسیسات گردشگری به عمل آمده است که منجر به صدور 218 مورد تشویق، 115 مورد تذکر و 11 مورد اخطار صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، در ارتباط با میزان ترافیک در محورهای مواصلاتی استان، بیان کرد: محورهای مواصلاتی استان آذربایجان شرقی از 27 اسفند ماه سال 96 تا پایان تعطیلات نوروزی، شاهد تردد 13 میلیون و 834 هزار و 833 خودرو بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 31 درصد افزایش یافته است.

آبدار  در خصوص برنامه های متنوع ستاد اجرایی خدمات سفر استان، گفت: با توجه به محوریت اصلی اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر استان مبنی بر « تجربه نوروزی شاد برای گردشگران»، اقدامات جدیدی در راستای کاری این مجموعه قرار گرفت که از آن میان می توان به اجرای موسیقی سنتی آذری، آشقی و ایرانی در پیرامون آیین های نوروزگاهی در سراسر استان، برپایی نمایشگاه های سراسری صنایع دستی در شهرستان ها، برگزاری تورهای رایگان پیاده روی تبریز با همکاری بخش خصوصی و چاپ و توزیع کتابچه های رنگ آمیزی گردشگری آذربایجان شرقی مختص کودکان  اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر