کد خبر: 900523
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
به بهانه قطع درختان و حذف فضای سبز منطقه زعفرانیه تبریز؛
به دنبال انتشار اخبار و تصاویری مبنی بر قلع و قمع درختان زعفرانیه تبریز، سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

 در پی اجرای حکم تغییر کاربری و  قطع تعدادی از درختان و تخریب فضای سبز، در منطقه زعفرانیه تبریز و با توجه به ابراز نگرانی و پیگیری جمعی از همشهریان و رسانه ها نسبت به این موضوع، در راستای شفاف سازی اذهان عمومی موارد ذیل را در این خصوص به اطلاع شهروندان عزیز و اصحاب رسانه می رساند.

علی رغم مخالفت و تلاش سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز برای جلوگیری از اجرای این امر، بر اساس حکم مقام قضایی که در تاریخ 96/5/17 صادر شده بود، پیش از ظهر امروز قطع درختان و تخریب فضای سبز منطقه مذکور در شهرک زعفرانیه تبریز، در حضور عوامل نیروی انتظامی صورت گرفته است.

 

شایان ذکر است، مدیریت جدید سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز از سه ماه قبل و به بیانی دیگر از بدو آغاز به فعالیت، پیگیر موضوع مذکور بوده و رایزنی هایی را نیز با مسئولان استانی جهت جلوگیری از اجرای این حکم داشته است، امّا متاسفانه کاربری فضای سبز این منطقه به مساحت 500 متر توسط اداره کل مسکن شهرسازی و مصوبه کمیسیون ماده 5 تغییر یافته و چهار سال قبل برای این محل حکم کاربری مسکونی صادر و زمین مذکور به فروش رفته بود و دادگاه بدوی و تجدیدنظر در برابر این قرارداد ، سند شش‌دانگ مسکونی موخر صدور را ارجح‌تر دانسته و رأی به اجرای حکم و قطع درختان داده است.

این در حالی است که چندی پیش سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز با ارسال نامه ای به شهرداری منطقه 2 تبریز خواستار رسیدگی به این موضوع بوده است. بدین ترتیب که طی این نامه سازمان خواستار پیگیری این موضوع از طریق معاوضه زمین این بوستان با زمینی دیگر در همان منطقه بوده است. این موضوع در حالی در پروسه اداری خود قرار داشت که صبح امروز بی هیچ اطلاع قبلی تعداد 120 اصله از درختان منطقه زعفرانیه قلع و قمع شده و با فشارهای صورت گرفته از سوی سازمان پارکها و زیباسازی از قطع 20 اصله از این درختان جلوگیری به عمل آمد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر