کد خبر: 900519
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با بيان اينكه نبايد در برابر حرف‌هاي جديد و ايده‌هاي نو جبهه‌گيري كرد، گفت: عادت و روزمرگي آفت و مانع اجراي برنامه‌ها در موضوع دفاع مقدس است.

به گزارش دفاع پرس، سردار «بهمن كارگر» رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس صبح ديروز در نشست صميمي مديران و كاركنان بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس كه در سالن خليج فارس اين موزه برگزار شد، ضمن تبريك آغاز سال جديد گفت: متأسفانه يكي از مهمترين علل و موانع عدم موفقيت در اجراي برنامه‌ها اين است كه گا‌هي دچار عادات و روزمرگي مي‌شويم كه اين در واقع نوعي آفت و مرگ خاموش براي يك مجموعه محسوب مي‌شود، لذا اگر بر عادات غلط خود غلبه كنيم به اهداف‌مان خواهيم رسيد.
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با بيان اينكه بايد در برابر تحولات مثبت و ايده‌هاي نو و مؤثر انعطاف‌پذير باشيم، ادامه داد: در مسير ترويج ارزش‌هاي دفاع مقدس بايد سعي كنيم متناسب با پيشرفت‌هاي علم و تكنولوژي حركت و از ابزار‌هاي روز بهره‌برداري كنيم.
سردار كارگر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر لزوم استفاده از ظرفيت جوانان در انجام كارها گفت: اگر مي‌خواهيم كارهاي ما ماندگار بماند، بايد به جوان‌ها اعتماد كرده و به آنها بها دهيم. ما در دوران دفاع مقدس به جوانان اعتماد كرديم و توانستيم كشور را در برابر تجاوز و شدائد جنگ هشت ساله حفظ كنيم. جوانان امروز به لحاظ سطح سواد، توانايي و سليقه جواناني بهتر از جوانان دهه 60 هستند.
وي با تأكيد بر اينكه بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس پذيراي همه اقشار، احزاب، مذاهب، اديان و گروه‌هاست، خاطرنشان كرد: بايد توجه داشت كه يكي از مهمترين عوامل موفقيت در عرصه دفاع مقدس اين است كه به هيچ وجه اجازه ندهيم دفاع مقدس وارد مسائل سياسي و جناحي شود، چراكه در اين گنجينه عظيم همه سهيم بودند و در واقع متعلق به همه ملت ايران است.
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس همچنين گفت: مقام معظم رهبري در دي‌ ماه سال‌ گذشته مطالب ارزشمندي را در ديدار مسئولان بنياد با ايشان در مورد دفاع مقدس فرمودند مبني بر اينكه «ما جنگ را با آن زحمت انجام داديم، بهره معنوي جنگ را بايد مردم ببرند و اين هم براي يك سال، دو سال و 10 سال نيست، بلكه متعلق به يك قرن است؛ يعني ما همچنان كه سرشكستگي قرارداد تركمنچاي را هنوز داريم حس مي‌كنيم، بايد پيروزي اين جنگ را تا 100، 200 سال آينده حس كنيم. و اين نمي‌شود، مگر با شكافتن ذره ذره سلول‌هاي اين جنگ. اين جنگ خيلي فوق‌العاده است، واقعاً فوق‌العاده است، ذره ذره‌اش را آدم برود و بشكافد در آن حرف‌ها و مطالب است. خداوند ان‌شاءالله شما را موفق بدارد. ان‌شاءالله كارتان را به جاي مطلوبش برسانيد. كارتان كار مهمي است. حفظ آثار جنگ و تدوين دقايق و ريزه‌كاري‌هاي دوران دفاع مقدس يكي از بهترين و باارزش‌ترين كارهاست كه الحمدلله شماها به آن مشغول هستيد و ادامه مي‌دهيد و ان‌شاءالله به نتايج خوبي هم خواهد رسيد. خسته از كار نشويد. كار را تمام شده فرض نكنيد. آثار و بركات دوران دفاع مقدس بايد در ذهن‌هاي مجموعه جامعه ما و جامعه اسلامي، سال‌هاي متمادي باقي بماند و اين هم بسته به كار شماست.
سردار کارگر با اشاره به گزارشي كه از سوی وي در خصوص موزه‌هاي دفاع مقدس محضر فرمانده معظم كل قوا ارائه شد، گفت: پس از ارائه اين گزارش، رهبر معظم انقلاب بر اين موضوع تأكيد داشتند كه دفاع مقدس در اين موزه‌ها به خوبي حس شود.
وي در ادامه به افرادي كه در راهيان نور متحول شده و مسير زندگي‌شان به بركت خون شهدا تغيير يافته است اشاره كرد و گفت: بايد در خصوص اينكه كدام كار دفاع مقدس روي اين عزيزان تأثير گذاشته است، تحقيق كرد و به آن بيشتر پرداخت.
سردار كارگر با تأكيد بر اينكه بايد با هركسي به زبان خودش سخن گفت و با او ارتباط برقرار كرد، عنوان كرد: در موضوع دفاع مقدس يكي از مسائل مهم مخاطب‌شناسي است، لذا از خود برتربيني و قضاوت براساس ظاهر افراد بايد پرهيز كرد، چراكه شايد اين افراد در باطن از ما بهتر باشند.

همه استان‌ها تا ۱۴۰۴ داراي موزه دفاع مقدس مي‌شوند

مديرعامل موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس نيز در نشست مديران و كاركنان بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گفت: با تدابير صورت گرفته، تا سال ۱۴۰۴ در تمامي استان‌هاي كشور يك مركز فرهنگي و موزه دفاع مقدس وجود خواهد داشت تا از اين ظرفيت‌ها در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت استفاده كنيم.
علي اصغر جعفري، مديرعامل موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در اين نشست، ضمن تبريك سال جديد با اشاره به شعار سال «حمايت از كالاي ايراني» اظهار داشت: حمايت از كالاي ايراني تنها كالاي فيزيكي نيست بلكه بايد از افكار و انديشه‌هاي ايراني حمايت كرد.
وي در خصوص مأموريت موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گفت: اين موزه يكي از بزرگ‌ترين و مدرن‌ترين موزه‌هاي غرب آسيا است كه مأموريت دارد از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و مباني و محورهاي انديشه دفاع مقدس حفاظت و ترويج دهد. مديرعامل موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس افزود: انقلاب اسلامي تحول بزرگي بود كه تحولي در دنيا ايجاد كرد. مباني اين تحولات نياز به تشريح دارد. همچنين كساني كه زمان طاغوت و جنگ را نديده‌اند با ارزش‌هاي انقلاب آشنا كنيم.
وي با بيان اينكه دفاع مقدس، انقلاب اسلامي را بيمه كرد، عنوان كرد: نسل امروز سؤالات متداولي دارد كه بايد به آنها پاسخ دهيم تا ابهاماتي كه دشمن ايجاد كردند، برطرف شود.
جعفري خاطرنشان كرد: سال گذشته ۱۰ مركز فرهنگي دفاع مقدس در ۱۰ استان كشور افتتاح شد. با تدابير صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴ در تمام استان‌هاي كشور مركز فرهنگي و موزه دفاع مقدس وجود خواهد داشت تا از اين ظرفيت‌ها در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت استفاده كنيم.
وي در خصوص برنامه‌هاي سال جاري موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گفت: راه‌اندازي بخش‌هايي از موزه انقلاب اسلامي، بخش كودك و نوجوان، بخش نقش زنان در دفاع مقدس و ارتباط با موزه‌هاي بزرگ دنيا از جمله برنامه‌هاي سال جاري موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار