کد خبر: 900512
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
صندوق بازنشستگي، وظيفه و از كار افتادگي و پس‌انداز كاركنان بانك‌‌ها در واكنش به گزارش «جوان» منتشره در تاريخ 96/12/27 جوابيه‌اي ارسال كرده است كه اين جوابيه بر اساس اخلاق حرفه‌اي و قانون مطبوعات انعكاس مي‌يابد.

صندوق بازنشستگي، وظيفه و از كار افتادگي و پس‌انداز كاركنان بانك‌‌ها در واكنش به گزارش «جوان» منتشره در تاريخ 96/12/27 جوابيه‌اي ارسال كرده است كه اين جوابيه بر اساس اخلاق حرفه‌اي و قانون مطبوعات انعكاس مي‌يابد.
در اين جوابيه آمده است:
برخلاف ادعاي مطروحه مطلب منتشره در شماره 5319 مورخ 96/12/06 آن روزنامه با ذكر عباراتي نظير «اقدامات عجيب و غريب» و انتساب تخطي از مقررات به نظر مي‌رسد مستقيماً متوجه عملكرد اين صندوق باشد. ضمن آنكه دوره زماني مورد بررسي در جوابيه ارسالي به صراحت دوره «سي ساله فعاليت صندوق» ذكر شده كه پر واضح است منظور بازه منتهي به زمان ارسال جوابيه مي‌باشد. همانطور كه پيش از اين نيز مطرح گرديد مشتركين اين صندوق 11 بانك دولتي و واگذار شده بوده و هستند و بانك‌‌هاي خصوصي تشكيلي پس از دهه 80 شمسي به اين صندوق مرتبط نبوده و آمار ارائه شده نيز صرفاً در خصوص مشتركين صندوق و برمبناي ارقام واقعي ثبت شده اعلام گرديده است. به عبارت ديگر اگر منظور نگارنده محترم در متن اوليه اعاده به خدمت در بانك‌‌هاي تأسيس شده در دهه 80 به بعد بوده است كه موضوع فاقد ارتباط با اين صندوق است. زيرا بانك‌‌هاي مذكور مشترك اين صندوق نمي‌باشند و اگر منظور بانك‌‌هاي مشترك اين صندوق است كه با فرض عدم اطلاع ايشان از تعداد مشتركين اين صندوق در جوابيه ارسالي تعداد (11 بانك) و دوره اشتراك آنها (از سي سال گذشته) ذكر شده است. به نظر مي‌رسد كه تهيه و انتشار هر متني در خصوص هر موضوع يا ساختاري با فرض اطلاعات كامل، از وجاهت بيشتري برخوردار باشد و ساختار اين صندوق نيز همانند همه مؤسسات عمومي در تارنماي آن وجود دارد. طرح مطالب فوق از منظر اين صندوق در راستاي شفاف‌سازي بوده ليكن از منظر آن روزنامه در كمال تعجب و بدون عنايت به وصف حقوقي واژه، اعتراف تلقي گرديده كه به نظر مي‌رسد در اين خصوص شئونات استفاده مناسب از واژگان رعايت نشده است. در خاتمه اين صندوق ضمن قدرداني از فعاليت اصحاب رسانه و تلاش ايشان جهت ارتقاي سطح توسعه و رشد اقتصادي، اميد دارد با نقد منصفانه و متكي بر اطلاعات متقن، موجبات تخريب يا خدشه به افكار عمومي و كاهش اعتماد ملي در خصوص عملكرد سيستم بانكي و اين صندوق فراهم نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار