کد خبر: 900496
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
رئال و بايرن برنده‌هاي دور رفت يك‌چهارم نهايي
مرحله يك‌چهارم نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا تحت تأثير گل فوق‌العاده كريستيانو رونالدو به يوونتوس از سه‌شنبه شب آغاز شد.
فریدون حسن

بازي يوونتوس و رئال يادآور فينال فصل قبل بود و يووه مي‌خواست در زمين خود كاري كند كه هم انتقام شكست قبل را بگيرد و هم صعودش به مرحله بعد را قطعي كند، اما مادريدي‌ها براي قهرماني اروپا اسب خود را زين كرده‌اند و بعيد به نظر مي‌رسد كسي بتواند جلودارشان باشد، به خصوص با برخورداري از فوق‌ستاره‌اي چون رونالدو. سه‌شنبه شب رئال در ايتاليا بانوي پير را تحقير كرد و سوپرگل رونالدو مهر تأييدي بود بر اينكه يوونتوس بايد به‌رغم بهره‌مندي از بزرگاني چون بوفون خيلي زود با ليگ قهرمانان وداع كند. رئال 3 بر صفر يووه را در خانه تحقير كرد تا حالا كار ساده‌اي در مادريد داشته باشد و از حالا به فكر مرحله بعد رقابت‌ها باشد.

تمجيد جهاني از گل رونالدو

رونالدو مرد اول و آخر بازي بزرگ سه‌شنبه شب بود، مردي كه حتي هواداران يوونتوس نيز نتوانستند او را تشويق نكنند. سوپرگل او تير خلاصی بر پيكر يووه بود، ولي تحسين جهان فوتبال را به همراه داشت، حتي هواداران حاضر در ورزشگاه يوونتوس را. رونالدو مي‌گويد: «گل فوق‌العاده‌اي بود. يكي از بهترين گل‌هاي دوران ورزشي‌ام بود و اين گل هميشه در يادها خواهد ماند. از هواداران يوونتوس هم تشكر مي‌كنم، آنها نسبت به من فوق‌العاده عمل كردند. رفتارشان باور نكردني بود، هرگز در دوران بازي‌‌ام چنين اتفاقي رخ نداده بود.»
بوفون، دروازه‌بان باتجربه يوونتوس نيز بعد از پايان مسابقه در خصوص رونالدو عنوان كرد: «ارزش او برابر با ارزش مارادونا، پله و مسي است.»
به غير از بوفون بسياري از چهره‌هاي ورزشي و حتي غيرفوتبالي و رسانه‌هاي جهان نيز به تمجيد از رونالدو پرداختند. لبرون جيمز، فوق‌ستاره بسكتبال NBA كه از گل ستاره رئال به وجد آمده بود، با انتشار عكس گل رونالدو زير آن نوشت: «آيا به اندازه كافي لذت برديد؟ كريستيانو اين عادلانه نيست.»

از حسادت زيدان تا مات شدن آلگري

زين‌الدين زيدان، سرمربي رئال‌مادريد پس از كسب پيروزي بزرگ در زمين يووه به تمجيد از بازيكنانش به ويژه رونالدو پرداخت و گفت: «يوونتوس لحظات خوبي در اين بازي داشت. آنها ما را به دردسر انداختند، اما ما توانستيم به خوبي از اين شرايط عبور كنيم. نتيجه 3 بر صفر بهترين نتيجه ممكن در بازي خارج از خانه است. گل رونالدو مي‌تواند يكي از زيباترين گل‌هاي تاريخ فوتبال محسوب شود. از اين گل خوشحالم، اما كمي نيز به او حسادت مي‌كنم.»
در سوي مقابل آلگري، سرمربي يوونتوس كه تقريباً شانسي براي جبران اين شكست در سانتياگوبرنابئو ندارد با ويرانگر توصيف كردن رئال گفت: «وقتي برابر تيم بزرگي چون رئال بازي مي‌كنيد براي پيروز شدن بايد خوش‌شانس هم باشيد. ما يك ساعت خوب بازي كرديم و حتي مي‌توانستيم كار را به تساوي بكشانيم، اما رئال در استفاده از فرصت‌هاي گلزني ويرانگر است. قهرماني‌ها و موفقيت‌هاي اين تيم اصلاً تصادفي نيست. بايد اين بازي را فراموش كنيم و روي بازي‌هاي سري A تمركز كنيم.»

پيروزي بايرن مقابل سويا

در ديگر بازي سه‌شنبه شب بايرن‌مونيخ در زمين سويا موفق به پيروزي 2 بر يك شد تا با انگيزه بيشتری خود را آماده ديدار برگشت كند. سوياي ميزبان هرچند كه در دقيقه 32 بازي پيش افتاد، اما گل به خودي ناواس باعث بازگشت بايرن به بازي و در نهايت پيروزي ژرمن‌ها شد. يوپ هاينكس، سرمربي بايرن‌مونيخ به‌رغم كسب پيروزي در اين ديدار چندان از عملكرد مردانش راضي نبود و از آنها خواست تا پيشرفت كنند. او گفت: «توپ‌هاي زيادي از دست داديم و فكر مي‌كنم كه در خط مياني آن ساختار هميشگي را نداشتيم كه باعث شد سويا شانس‌هاي زيادي براي گلزني خلق كند. قبول دارم كه شانس نيز به كمك ما آمد، ولي اگر مي‌خواهيم قهرمان اروپا شويم بايد بازي‌هاي بهتر از اين به نمايش بگذاريم. بايد پيشرفت كنيم. بازي برگشت بازي دشواري خواهد بود و به هيچ وجه نبايد فكر كنيم كه كار تمام شده است.» وينچنزو مونتلا، سرمربي سويا هم بعد از قبول شكست مقابل بايرن گفت: «گل به خودي ما اتفاق ناخوشايندي بود. البته از بازي فوق‌العاده شاگردانم تشكر مي‌كنم. حالا شانس كمي داريم، اما با همان غرور بازي مي‌كنيم. من به تيم و شاگردانم ايمان دارم، اگر باور داشته باشيد همه چيز امكانپذير است و ما با اين باور بازي برگشت را شروع خواهيم كرد. در مونيخ شانس كمي داريم، اما بايد بازي كنيم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار