کد خبر: 900479
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
حكم قصاص مرد نانوايي كه به خاطر سوءظن، همسرش را به قتل رسانده بود، از سوي ديوان عالي كشور تأييد شد.

به گزارش خبرنگار ما، هشتم خرداد‌‌سال‌ 94، مأموران پليس ملارد از قتل زن ميانسالي در خانه‌اش باخبر و راهي محل شدند. جسد متعلق به بتول- 46‌ساله- بود كه با ضربات چاقو هدف قرار گرفته و به قتل رسيده بود. عامل قتل كه شوهر مقتول و مرد 50 ساله‌اي به نام حيدر بود در محل حادثه بازداشت شد و به مأموران گفت: «عاشق همسرم بودم اما او مرا دوست نداشت به همين خاطر او را كشتم!»
بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني، حيدر در بازجويي‌هاي بيشتر به پليس گفت: «20سال از زندگي من و همسرم مي‌گذشت و در اين مدت عاشقانه او را دوست داشتم. براي راحتي او و فرزندانم حاضر بودم هر كاري انجام دهم، اما چند سالي بود كه بتول به من بي‌توجهي مي‌كرد و احساس مي‌كردم به من و زندگي‌اش علاقه‌اي ندارد. همين رفتارهايش باعث شده بود چند بار با هم درگير شويم.‌» متهم در ادامه گفت: «درگيري فايده‌اي نداشت و او همچنان بي‌تفاوت بود. از طرفي به رفتارهايش مشكوك شده بودم و گمان مي‌كردم با مرد غريبه‌اي در ارتباط است.‌» متهم در خصوص قتل گفت: «اين گذشت تا اينكه روزي تصميم گرفتم در غياب فرزندانم با او صحبت كنم اما بتول با بي‌اعتنايي پاسخم را داد. من كه در اين چند سال فكر و خيال عذابم داده بود در يك لحظه كنترل اعصابم را از دست دادم و دست به چاقو شدم. بتول با چند ضربه در حاليكه همه بدنش را خون گرفته بود روي زمين افتاد. بالاي سرش رفتم و هرچه صدايش كردم اما جوابي نشنيدم. آنجا بود كه با پليس تماس گرفتم و خودم را معرفي كردم.‌»
بعد از اقرارهاي متهم و بازسازي صحنه جرم، كيفرخواست عليه وي صادر و پرونده بعد از كامل شدن تحقيقات به شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.
در اولين جلسه محاكمه كه به رياست قاضي قربان‌زاده تشكيل شده بود، بعد از اعلام رسميت جلسه، دو پسر بزرگ مقتول كه قيم خواهر و برادر خردسالشان بودند براي پدرشان درخواست قصاص كردند. سپس متهم در جايگاه قرار گرفت و با قبول جرمش حادثه را بار ديگر شرح داد. او در آخرين دفاعش گفت: «شغلم نانوايي بود و سال‌ها كنار تنور داغ كار مي‌كردم تا همسر و فرزندانم در آرامش باشند. وقتي به خانه مي‌آمدم همسرم به جاي رفتار خوب به من اعتنايي نمي‌كرد و بي‌توجه بود. همين باعث شد به او بدبين شوم اما حالا پشيمانم. باور كنيد همان لحظه كه همسرم را خون‌آلود روي زمين ديدم پشيمان شدم، اما بي‌فايده بود. حالا از بچه‌هايم مي‌خواهم مرا ببخشند و از دادگاه هم تقاضاي بخشش دارم.‌»
در پايان هيئت قضايي بعد از آخرين دفاع متهم وارد شور شد و بنا به اقرارهاي متهم و درخواست اولياي‌دم وي را به قصاص محكوم كرد. اين حكم به ديوان عالي كشور فرستاده شد و از سوي شعبه‌34 ديوان تأييد شد. به اين ترتيب در صورتي كه متهم موفق به جلب رضايت اولياي‌دم نشود قصاص خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار