کد خبر: 900430
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
فريده شجاعي

فریده شجاعی گفت: اعزام بسکتبال سه نفره بانوان به بازیهای آسیایی جاکارتا قطعی است اما وضعیت تیم پنج نفره نامشخص است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال  در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا زیر نظر کمیته ملی المپیک انجام می‌شود و فقط بحث مدال آوری مطرح است و چون تیم بسکتبال 5 نفره بانوان جزو رشته‌های مدال آور نیست آن را در قالب رشته‌های توسعه‌ای قرار دادند. تیم‌ ‌بسکتبال سه نفره بانوان در این رقابت‌ها  100 درصد شرکت می‌کند، اما حضور تیم‌ ‌ملی پنج نفره در بازیهای جاکارتا هنوز مشخص نیست.

وی در مورد این که اخباری مبنی بر عدم حضور تیم پنج نفره در بازی‌های آسیایی جاکارتا منتشر شده است، گفت‌: ما منتظر هستیم تا کمیته ملی المپیک خبر آن را بدهد اما فکر نمی‌کنم که این اتفاق بیفتد. به این دلیل که فدراسیون یک رشته توسعه‌ای بیشتر نمی‌تواند به بازیهای آسیایی اعزام کند، ما تیم‌ ‌ملی سه نفره مان را در قالب رشته توسعه‌ای به این رقابت‌ها اعزام می‌کنیم.

نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال در تشریح برنامه‌های این فدراسیون برای سال 97، بیان‌ کرد: برنامه‌های ما زیاد است. مخصوصا امسال که سال بسکتبال سه نفره‌مان است. اکنون شنزن کاپ آسیا را داریم. 18 خرداد ماه مسابقات جهانی فیلیپین و شهریور ماه بازی‌های آسیایی جاکارتا و مهر ماه نیز برای تیم زیر 18 سال  المپیک آرژانتین را پیش رو داریم. برای تیم زیر 18 ساله پنج نفره مان  تورنمنت‌های زیادی داریم و برای آن برنامه‌ریزی و مربی را تعیین می‌کنیم و تلاش می‌کنیم مسابقاتش را برگزار کنیم. می‌خواهیم که انتخابی زیر 18 سالمان را داشته باشیم و منتظر هستیم ببینیم اولین رویدادی که مجوز داده می‌شود که بتوانیم در آن شرکت کنیم کدام رویداد است و قطعا برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد. 

وی در ادامه‌ افزود: من از آن مدیرانی هستم که با سند راهبردی و چشم انداز وارد فدراسیون شده ام. برنامه‌ریزی مفصلی دارم و اهدافم نیز مشخص است. در حال‌ حاضر چون رویدادهای بسیار مهمی در بخش تیم‌ ‌ملی سه نفره داریم، بیشتر تمرکزمان بر روی رویدادهای ملی است، ضمن این که باید لیگ‌هایمان را در رده‌های سنی مختلف حفظ کنیم و تمام برنامه‌ها  را برای آنها داشته باشیم. همچنین مسابقات قهرمانی کشور را که در پنج رده همیشه برگزار می‌شد را باید برگزار کنیم. در بخش همگانی نیز در حال انجام کارهای توسعه ای هستیم. با شهرداری‌ها هماهنگ کرده‌ایم تا در پارک‌هایی که مخصوص بانوان است زمین سه به سه را بگذارند و مسابقاتش را داشته باشیم. همچنین مسابقات سه به سه  از بعد همگانی تعدادش بیشتر شده است. برای تیم زیر 18 سال ما که در حال‌ حاضر آن را برگزار می‌کنیم، انتخابی تیم‌ ‌ملی و برنامه‌های مفصلی برایشان در نظر گرفته‌ایم و فکر می‌کنم از الان تا پایان سال باید به ترتیب اردوهای مختلفی را برای تیم‌ها داشته باشیم.

شجاعی در ادامه‌ این گفت‌وگو بیان‌ کرد: چون دو رشته سه به سه و پنج به پنج در بسکتبال وجود دارد کارمان سنگین است و باید هر دو این رشته‌ها را در همه  رده‌های سنی مدیریت کنیم. به این دلیل که رویدادهای مهمی  در سطح جهانی و آسیایی پیش رو داریم، بیشتر اولویت با تیم‌های ملی است، ضمن این که باید لیگ داخلی را حفظ کنیم و امیدواریم که در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باقی اهداف را پیگیری کنیم.

نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال در خصوص اردوهایی که برای تیم‌های ملی با توجه به بازی‌های پیش رو در نظر گرفته می‌شود، گفت‌: چون چند رویداد پشت سر هم است و هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی است، بنابراین بازی‌هایی  که قبل از آن انجام می‌شود را به عنوان بازی‌های تدارکاتی در نظر گرفته‌ایم، زیرا هزینه‌ها هم بالا است. مثلا بازی‌هایی که در چین و فیلیپین انجام می‌دهیم به عنوان تدارکاتی بازی‌های آسیایی محسوب می‌شود. در این فاصله نیز ما مرتبا برنامه‌های اردوی داریم. تیم یک هفته‌ در کرمان بود و دیشب (سه‌شنبه‌) بازگشته است. یعنی برنامه‌ریزی اصولی تدارکاتی صورت گرفته است.

شجاعی در مورد حضور دخترش در تیم نفت آبادان، گفت‌: دختر من هنوز در آمریکا است. او آمادگی لازم را دارد و امروز و فردا باید بیاید. او بازیکنی است که قبلا بازی کرده و به تیم‌ ‌ملی دعوت شده است. از چهار، پنج سالگی در تمام مسابقات دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها حضور فعالی داشته است و اکنون چهار سال است که در آمریکا و در لیگ‌های کالج و دانشگاه‌ها بازی می‌کند. همچنین در تورنمنت‌های مختلفی شرکت کرده است که نسبتا باید آماده باشد و به قول خودش هر کاری از دستش بر آید برای سربلندی کشورش انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به آزادی حجاب برای ‌ دختران بسکتبالیست و همچنین حضور بسکتبالیست‌های زیادی در خارج از کشور  آیا برنامه‌ای برای جذب آنها در نظر دارید یا خیر؟ گفت‌: اگر شناسایی شوند از آنها دعوت به عمل خواهیم آورد تا در تیم‌ ‌ملی حضور داشته باشند و این به نفع تیم‌ ‌ملی ماست و می‌توانیم از آنها به عنوان لژیونر استفاده کنیم. به همین دلیل اگر خوب و در سطح تیم‌های ‌ملی ما  باشند از آنها بهره خواهیم برد. برای شناسایی این دختران فدراسیون هنوز برنامه‌ مشخصی در این زمینه  ندارد،  ولی مثلا خانم عطیه گرافیان چند نفر از شاگردانش را می داند که در آن جا کار می‌کنند و با آنها ارتباط دارد. همچنین من به دخترم می گویم اگر بتواند با ایرانی‌هایی که خارج از کشور هستند ارتباط بر قرار کند آنها را به ما معرفی کند. بنابراین اگر مربیان با بازیکنان ارتباط داشته باشند، ما مشکلی نداریم،  ولی به شکل دیگری فعلا راهش برای ما فراهم نشده است. ما از طریق همین کانال ها چند نفر را پیدا کرده‌ایم.

وی در پایان این گفت‌وگو در خصوص لیگ برتر بسکتبال بانوان،  بیان‌ کرد: برنامه‌ریزی های لیگ شروع شده است ، زیرا در مسابقات متمرکزمان یکسری تغییر ایجاد شده که شنبه برنامه لیگ را اعلام می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار