کد خبر: 900406
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

در ادامه رقابتهای لیگ قهرمانان اسیا ذوب آهن میزبان تیم الدحیل قطر بود که این دیدار درحالی که شاگردان قلعه نوعی صاحب توپ و میدان بودند اما پایان شکست خوردند. در این بازی الدحیل در دقیقه ۸۵ با استفاده از یک ضد حمله سریع به تک گل بازی رسید تا با اقتدار به مرحله بعد صعود کرده باشد. اسماعیل محمد بعد از گلزنی در بازی با ذوب آهن به عنوان برترین بازیکن مسابقه انتخاب شد.

در حال حاضر ذوب آهن ۶ امتیازی است و به لطف تفاضل گل در رده دوم جدول است و همه چیز به بازی آخر یعنی بازی با لوکوموتیو کشیده شده است این در حالی است که بازی در تاشکند قطعا کار را برای شاگردان قلعه نوعی بسیار سخت کرده است.البته شرایط ذوب آهن قدری بهتر است چرا که نتیجه مساوی و حتی شکست یک بر صفر در تاشکند هم حکم به صعود این تیم به مرحله بالاتر می‌دهد. لوکوموتیو تاشکند تنها در صورتی می تواند بعنوان تیم دوم جدول راهی مرحله بعدی مسابقات شود که با تفاضل دو گل و یا بیشتر ذوب آهن را شکست دهد.

دیدار دو تیم ذوب آهن اصفهان و لوکوموتیو تاشکند از هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ روز سه شنبه ۲۸ فروردین به میزبانی تیم ازبکی برگزار می‌شود.

امیر قلعه‌نویی پس از شکست برابر الدحیل در لیگ قهرمانان اظهار کرد: قبل از صحبت درباره مسائل فنی باید بگویم این داور در حد این بازی نبود و از دو پنالتی ۱۰۰ درصد به راحتی گذشت. درباره بازی باید بگویم که قانون نانوشته فوتبال است که اگر گل نزنی، گل می‌خوری. ما باختیم چون از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم و قدر آن‌ها را ندانستیم. توپ قبل از گل الدحیل می‌توانست ما را یک بر صفر پیش بیندازد اما اینگونه نشد و تنبیه شدیم.برای ادامه آسیا نمی‌شود بازیکن اضافه کرد و زمان می‌خواهد تا بدانیم فرصت‌سوزی کرده‌ایم. بازیکنان ما هنوز به خودباوری و نگرش نرسیده‌اند. ما تا قبل از خوردن گل خوب بودیم و باید اختلاف ایجاد می‌کردیم. ما در این بازی استرس نداشتیم و تا قبل از گل، الدحیل نزدیک دروازه ما نشد. خیلی خوب بودیم و فاصله همه بازیکنان را با کار تیمی کم کردیم و خیلی موقعیت داشتیم اما همان موقع تنبیه شدیم.

جمال بل‌ماضی پس از برتری برابر ذوب آهن و صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: پیش از مسابقه می‌دانستیم که بازی سختی را در پیش رو داریم. هدف ما برد بود که به آن دست پیدا کردیم.مهم نیست در مرحله بعد به چه تیمی می‌خوریم، زیرا هدف ما کسب سه امتیاز و صعود به مراحل بعد است. این که با ۵ پیروزی پیاپی صعود کنیم قابل پیش‌بینی نبود اما هدفمان همین بود که خوشبختانه به آن رسیدیم.در دقایقی ذوب آهن حملاتی روی دروازه ما داشت اما نمی شود گفت که ذوب آهن صاحب تمام شانس های گلزنی بود. تیم ما هم موقعیت های خوبی داشت و توانستیم به نتیجه مطلوب به دست برسیم.

در دیگر بازی نماینده ما تراکتورسازی هم شکست خورد تا دو امتیازی باقی ماند و از لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کند. الاهلی عربستان نیز با ۱۱ امتیاز جواز حضور در مرحله بعدی را کسب کرد. گل های این بازی را عسیری در دقیقه ۴۹ و زکریا در دقیقه ۹۳ به ثمر رساندند. مهدی کیانی نیز در دقیقه ۲۰ یک پنالتی را برای تراکتورسازی از دست داد. در دیگر دیدار این گروه الجزیره امارات با نتیجه ۳ بر ۲ الغرافه قطر را شکست داد.

ارتوئرول سائلام پس از شکست مقابل الاهلی عربستان گفت: این یک سناریو تکراری است که در بازی‌های اخیر ما اتفاق می‌افتد و باز هم به چیزی که شایستگی‌اش را داریم، نمی‌رسیم. ما در نیمه اول یک بازی عالی انجام دادیم و موقعیت‌های زیادی خلق کردیم. وقتی پنالتی می‌گیریم ولی این موقعیت را هم از دست می‌دهیم، نمی‌دانم دیگر باید چه کاری انجام دهیم! فکر می‌کنم فرصت‌های زیادی از دست دادیم و شایسته پیروزی بودیم ولی از موقعیت‌هایمان به خوبی استفاده نکردیم و نتوانستیم نیمه نخست برنده از زمین بیرون بیاییم و در نیمه دوم با اشتباه گل خوردیم.در نیمه اول به حریف هیچ فرصتی ندادیم، شاید فقط یک موقعیت داشتند که ما در مقابل تک موقعیت آن‌ها فرصت‌های گلزنی زیادی داشتیم که نتوانستیم به گل برسیم. در نیمه دوم بازهم فرصت‌های زیادی داشتیم که گل نشد و حریف به خوبی از فرصت‌هایش استفاده کرد. این اتفاقی است که بارها برای ما رخ داده و نمی‌دانم درباره این موضوع باید چه چیزی بگویم.

در دیگر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، لوکوموتیو ازبکستان میهمان الوحده امارات بود و با نتیجه 4 بر یک پیروز شد.لوکوموتیو با این برد 6 امتیازی شد و در کنار ذوب آهن که 6 امتیاز بدست آورده قرار گرفت.الغرافه قطر و الجزیره امارات هم به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی 3 بر 2 به سود نماینده امارات به پایان رسید. مهدی طارمی از ابتدای بازی برای الغرافه به میدان رفت اما موفق به گلزنی نشد و در دقیقه ۶۴  به علت مصدومیت از زمین خارج شد.

 

وحید صابری

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار