کد خبر: 900385
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
عضو جامعه اسلامی مهندسین گفت: اقداماتی در تحقق عدالت صورت گرفته، اما برای تحقق کامل آن نیازمند ساختار اقتصادی و سیاسی منسجم هستیم.
باشگاه خبرنگاران جوان: حسین شیخ‌الاسلام عضو جامعه اسلامی مهندسین، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تحقق عدالت در جامعه اظهار کرد: عدالت یکی از اصولی است که انقلاب برپایه آن بنا شده و از مهمترین اقداماتی است که جمهوری اسلامی باید در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: البته اقداماتی در زمینه تحقق این امر صورت گرفته، اما هنوز درخور و شایسته نظام و مردم نبوده و برای تحقق کامل آن نیازمند ساختار اقتصادی و سیاسی منسجم هستیم.

شیخ‌الاسلام تأکید کرد: تمام مسائلی که باعث می‌شود عده‌ای از افراد بدون سعی و تلاش و تنها به دلیل داشتن رابطه، به امکانات و رانت دست پیدا کنند؛ باید از بساط نظام برچیده شوند.

عضو جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: تحقق این امر به واسطه مبارزه با فساد و توجه به اقتصاد مقاومتی و از طرفی تکیه بر تولید داخلی و سعی و تلاش محقق می‌شود.

وی با اشاره به پدیده ارتجاع که یکی از آفات انقلاب است، تصریح کرد: باید ساختاری در کشور پدید آید که مسئولان تنها به دنبال تحقق اهداف انقلاب باشند و در این زمان است که می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم.

شیخ‌الاسلام خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد تا مردم انقلاب کنند، فساد اقتصادی موجود در ساختار نظام شاهنشاهی بود، لذا اگر فساد از بین نرود و به مرور زمان این مسئله در کشور طبیعی جلوه کند، دچار ارتجاع خواهیم شد.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به تقویت بنیه دفاعی اذعان کرد: در این زمینه قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده و تصمیمات حکیمانه‌ای گرفته شده است.

وی بیان کرد: بنا کردن دفاع کشور براساس توان موشکی اقدام مقتدرانه‌ای بود، چرا که بومی بوده و وسایل مورد نیاز آن از داخل کشور تأمین می‌شود و در نتیجه نیازی به خارج از مرز‌ها نداریم.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: همچنین متعهدترین اشخاص در کشور برای دفاع از تمامیت ارضی به سپاه و دستگاه‌های امنیتی پیوسته‌اند، به همین دلیل در این زمینه بسیار جلو هستیم تا جایی که هیچ متجاوزی مانند اسرائیل و آمریکا حتی جرأت نمی‌کنند که فکر تهاجم به مرز‌های ایران را در سر بپرورانند.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت روحیه مردمی و دوری از اشرافی‌گری افزود: مهمترین پایه نظام و انقلاب مردم هستند و اشرافی‌گری پدیده‌ای شوم و شیطانی است که این سرمایه اجتماعی را از بین می‌برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فاصله طبقاتی فاحش، مردمی‌بودن نظام را تضعیف می‌کند، لذا برای از بین بردن اشرافی‌گری باید مبارزه با فساد در دستور کار دولت قرار گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار