کد خبر: 900363
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از کیفیت نامناسب خودروهای تولید داخل، گفت: مسوولان از فرصت سال ۹۷ درافزایش کیفیت تولیدات داخلی با هدف کاهش سوانح رانندگی استفاده کنند.

سلمان خدادادی با اشاره به افزایش  میزان تصادفات اظهار داشت: براساس آمارهای مطرح شده هرساله میزان مسافرت‌ها در طول تعطیلات نوروزی افزایش پیدا می‌کند که ممکن است در این خصوص میزان تصادفات هم افزایش پیدا کند، متاسفانه در تعطیلات نوروزی سال 97 نیز آمارها حاکی از افزایش میزان سوانح بود به طوریکه طبق یک آمار رسمی یکی از روزهای تعطیلات به عنوان خون‌بارترین روزهای تعطیلات نامگذاری شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طی طول سال گذشته 17 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند، افزود: متاسفانه چند برابر این میزان مصدوم در حوادث رانندگی وجود دارند، خوشبختانه در برنامه پنجم توسعه دولت موظف شد که با در نظر گرفتن برخی زیرساخت‌ها از جمله انجام آزمایشات ژنتیک از تولد کودکان معلول جلوگیری کند، بنابراین همین مسئله نیز به نوعی در کاهش میزان معلولیت‌های ناشی از تصادفات نیز موثر است.

وی با تاکید بر اینکه مولفه‌های مختلفی در خصوص افزایش تصادفات جاده‌ای موثر است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل ایمنی جاده‌ها است همچنین عوامل انسانی و چگونگی رانندگی نیز نقش مهمی در جلوگیری از حوادث دارد، از سوی دیگر ایمنی خودروها نیز تاثیر مهمی در این خصوص دارد، طبق آمار بیشترین تصادفات منجر به فوت و مصدومیت ناشی از تردد خودروی پراید و پژو است، مسوولان چه زمانی تصمیم به افزایش کیفیت خودروها دارند؟

خدادادی با اشاره به شعار حمایت از تولیدات داخلی در سال 97، گفت: آیا در شأن تولیدکنندگان خودروهای داخلی است که با کیفیت پایین اما با قیمت بالا چنین خودروهایی تولید شود که جایی در رقابت جهانی ندارد، اینکه قطعات خودروها را مدام با یکدیگر تعویض کرد که هنر محسوب نمی‌شود، به طور حتم یکی از عوامل اصلی تصادفات کیفیت پایین خودروهای داخلی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای خودروهای با کیفیت هستند، افزود: مسوولان از فرصت سال 97 برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی استفاده کنند، در غیر این صورت نمی‌توان نسبت به کاهش تصادفات امیدوار بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر