کد خبر: 900320
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
محمد بنا را حتماً مي‌شناسيد، همان آقاي خاص كشتي فرنگي ايران، همان كسي كه كشتي فرنگي ايران را به اوج رساند و ...
فريدون حسن

محمد بنا را حتماً مي‌شناسيد، همان آقاي خاص كشتي فرنگي ايران، همان كسي كه كشتي فرنگي ايران را به اوج رساند و قهرمان المپيك 2012 لندن شد. بنا مي‌گفت نمي‌شود با عدس‌پلو مدال جهاني و المپيك گرفت. درست هم مي‌گفت با هيچ قانون و متر و معياري نمي‌توان امكانات نداشت و در نبرد با غول‌هاي پرامكانات ورزش دنيا موفقيت كسب كرد. حالا چند سال بعد از آن حرف‌هاي بنا، محمدرضا خيرخواه هم مي‌گويد كسب مدال با غذاي معمولي و بدون امكانات سخت است. سرمربي تيم ملي ژيمناستيك در حالي حرف چند سال پيش بنا را تكرار مي‌كند كه همين چند روز قبل رئيس‌جمهور از رشته‌هاي ورزشي خواست تا مثل فوتبال پنج ستاره شوند!
سرمربي تيم ملي ژيمناستيك بدون ترديد حرف‌هاي حسن روحاني در ديدار با سلطاني‌فر، وزير ورزش و مهدي تاج، رئيس فدراسيون فوتبال را كه اين روزها با پنج ستاره خيالي خود حسابي مي‌تازاند، خوانده كه در بخش دوم صحبت‌هايش مي‌گويد: «يك ميليارد دستمزد فوتباليست‌ها را بدهند براي ما كافي است.» واقعيت درست همين‌جاست. محمد بنا گفت با عدس‌پلو مدال نمي‌دهند و حالا خيرخواه مي‌گويد با غذاي معمولي، ولي شاگردان همين مربيان با كمترين امكانات و همان غذاي معمولي كسب افتخار مي‌كنند، مي‌گوييد نه!
بازي‌هاي آسيايي نزديك است، بنشينيد و ببينيد كه بچه‌هاي كشتي، تكواندو، كاراته، وزنه‌برداري، دوچرخه‌سواري، تيراندازي و حتي همين ژيمناستيك چه مي‌كنند و فوتبال پنج ستاره آقاي تاج چه نتيجه‌اي مي‌گيرد.

جناب روحاني شما هم حتماً تماشا كنيد و حتماً معناي جديدي از ستاره در ذهن‌تان نقش مي‌بندد، آن وقت به طور حتم به پوشالي بودن پنج ستاره‌اي كه فوتبالي‌ها برايتان توصيف كرده‌اند پي خواهيد برد. رئيس‌جمهور در حالي براي ساير رشته‌ها آرزوي پنج ستاره شدن مثل فوتبال مي‌كند كه گويا نمي‌داند ستاره‌هاي واقعي در اختيار همين رشته‌هاست، نه فوتبال! حسن روحاني گويا نمي‌داند كه مبلغ دستمزد يك فوتباليست معادل بودجه برخي از فدراسيون‌هاست، اما آن فوتباليست در زمين راه مي‌رود، در حالي كه ورزشكاران آن فدراسيون افتخار كسب مي‌كنند. يك ميليارد از دستمزد فوتباليست‌ها، ژيمناستيك و ژيمناست‌ها را زير و رو مي‌كند. شمشيربازي را به اوج مي‌رساند و تيراندازي را صاحب فشنگ و مدال مي‌كند. آن وقت بايد تعداد ستاره‌هاي اين رشته‌ها را مقابل فوتبال شمرد، هرچند همين حالا هم تعداد ستاره‌هايشان قابل مقايسه با پنج ستاره خيالي فوتبال نيست.

رئيس‌جمهور آرزوي پنج ستاره شدن رشته‌هاي ورزشي مثل فوتبال را دارد، در حالي كه كهكشاني از ستاره‌ها در رشته‌هاي المپيكي و آسيايي چشم انتظار حمايت ويژه و درست رئيس‌جمهور و وزارت ورزش هستند، كهكشاني كه پنج ستاره فوتبال حتي اگر واقعيت هم داشته باشد در برابر آن هيچ محسوب مي‌شود. جناب رئيس‌جمهور با عدس‌پلو و غذاي معمولي نمي‌توان توقع مدال داشت، اما وزارت ورزش شما بيت‌المال را به پاي فوتباليست‌ها مي‌ريزد تا شما را دلخوش به پنج ستاره آن كند، در حالي كه بقيه رشته‌ها با همان عدس‌پلو و غذاي معمولي و كمترين و بدترين امكانات، هرچند كه مربيانشان مي‌‌گويند نمي‌شود، ولي بهترين و برترين نتايج تاريخ ورزش ايران را در بزرگ‌ترين ‌آوردگاه‌هاي ورزش جهان رقم مي‌زنند.

جناب رئيس‌جمهور كاش به جاي اينكه براي ساير رشته‌ها آرزوي پنج ستاره شدن مثل فوتبال را داشته باشيد، آرزو مي‌كرديد فوتبال بدون دست‌درازي به بيت‌المال و هزينه‌هاي ميلياردي، نه پنج كه فقط يك ستاره از كهكشان ستاره‌هاي ساير رشته‌ها كسب كند. نوع نگاه رئيس‌جمهور و حرف‌هاي او به وزير ورزش و رئيس فدراسيون فوتبال تيري زهرآگين بر پيكر ورزش كشور آن هم پيش از بازي‌هاي آسيايي و در سال كسب سهميه المپيك بود. دو آوردگاهي كه فوتبال با كسب موفقيت در آنها كاملاً بيگانه است. راستي جناب روحاني كاش وقتي براي ساير رشته‌ها آرزوي پنج ستاره شدن مثل فوتبال مي‌كرديد از مهدي تاج مي‌پرسيديد كه آيا مي‌داند المپيك چيست، كجاست و چند سال است كه فوتبال ايران در آسيا محلي از اعراب ندارد؟!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار