کد خبر: 900306
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
نمایندگان مجلس:
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس معتقد است كشورهاي حوزه خليج فارس هيچ‌گاه حاضر به برقراري روابط دوستانه با رژيم صهيونيستي نخواهند شد.

مرتضي صفاري‌نطنزي در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اظهارات سخيفانه وليعهد سعودي درباره منافع مشترك كشورهاي حوزه خليج فارس با رژيم صهيونيستي گفت: ساليان سال بود كه ماهيت عربستان سعودي مخفي و تحت نقاب و پوشش خادمين الحرمين بود كه باعث فريب همگان مي‌شد.
نماينده مردم نطنز و قمصر در مجلس شوراي اسلامي بر همين اساس تصريح كرد: از زماني كه بن سلمان روي كار آمد، واقعيت عربستان سعودي آشكار شد و سياست‌ها درباره مخفي ماندن باطن واقعي سعودي‌ها تغيير كرد و امروز نشان داده‌اند كه اين خاندان سعودي اصالتاً از خانواده‌هاي فراماسونر و مرتبط با جريان‌هاي صهيونيستي بوده‌اند.
وي ادامه داد: سعودي‌ها از ابتداي كار نيز با حمايت غرب و با تظاهر و ريا به مسلمانان و مردم اين شبه جزيره حاكميت پیدا كردند اما امروز دست آنها رو شده است. صفاري‌نطنزي در ادامه با بيان اينكه كشورهاي حوزه خليج فارس هيچ گاه منافع داخلي خود را فداي منافع عربستان نمي‌كنند، يادآور شد: به رغم اينكه كشورهاي حوزه خليج فارس متحدان عربستان هستند اما با توجه به سياست‌هاي متجاوزانه اسرائيل، به سمت پيمان بستن با اين رژيم نمي‌روند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: اين سياست‌ها باعث مي‌شود كه طولي نكشد تا عربستان سعودي با مشكل مواجه شود و شاهد تحولي در منطقه باشيم كه كشورهاي حوزه خليج فارس از عربستان به طور كامل جدا شوند.

توهم بن‌سلمان در همراهي كشورهاي حوزه خليج فارس با سياست‌هاي صهيونيستي

يحيي كمالي پور عضو كميسيون حقوقي مجلس نيز با بيان اينكه بن سلمان درخصوص همراهي كشورهاي حوزه خليج فارس با عربستان دچار توهم شده است، گفت: در گذشته عربستان توانسته بود نفوذي ميان كشورهاي حوزه خليج فارس كسب كند و داعيه دار رهبري آنها بود اما امروز بسياري از اين كشورها همراهي گذشته را ندارند.
نماينده مردم جيرفت و عنبرآباد در مجلس شوراي اسلامي بر همين اساس يادآور شد: اقداماتي كه عربستان عليه برخي كشورهاي حوزه خليج فارس داشته و سياست‌هاي غلطي كه در برابر كشورهاي منطقه در پيش گرفته باعث ايجاد انشقاق ميان كشورهاي حوزه خليج فارس ايجاد شده است.
وي در ادامه با تأكيد بر اينكه عربستان هرگز نخواهد توانست جايگاه خود را ميان كشورهاي حوزه خليج فارس حفظ کند و به قدرت سابق خود بازگردد، عنوان كرد: سيستم كشورهاي حوزه خليج فارس به صورت مردم‌سالاري نيست لذا نمي‌توان نظرات برخي حكومت‌هاي همراه عربستان را نيز متعلق به تمام ملت‌هاي اين كشورها دانست چراكه عربستان پايگاهي در ميان ملت‌هاي كشورهاي حوزه خليج فارس ندارد.
كمالي پور در ادامه با بيان اينكه قطعاً عربستان نخواهد توانست در حوزه سياست‌هاي عمومي همراهي كشورهاي حوزه خليج فارس را داشته باشد، اظهار داشت: عربستان و برخي كشورهاي حوزه خليج فارس بايد بدانند نمي‌توانند از ايران يك دشمن فرضي براي خود بسازند.
عضو هيئت رئيسه كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: عربستان با ارتباطي كه با اسرائيل برقرار كرده به دنبال دشمني بيشتر با ايران است و مي‌خواهد از ظرفيت كشورهاي حوزه خليج فارس نيز سوءاستفاده كند اما آنها با عربستان همراهي نخواهند كرد و اين كشور منزوي‌تر از قبل مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، محمدبن سلمان وليعهد سعودي اخيراً طي اظهاراتي مدعي شده است كه عربستان منافع مشترك زيادي با اسرائيل دارد و اگر صلح با صهيونيست‌ها محقق شود اسرائيل و كشورهاي عربي حوزه خليج‌فارس منافع مشترك زيادي خواهند داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار