کد خبر: 900295
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL)، در جدیدترین رتبه بندی بین المللی با دو پله صعود در رتبه ۱۹ برترین شرکت‌های حمل و نقل کانتینری قرار گرفت.
 
تسنیم: ناوگان حمل و نقل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۴۶ فروند شناور کانتینری به ظرفیت ۹۶ هزار و ۳۸۳ TEU با دو پله صعود در ربته ۱۹ غول‌های حمل‌ونقل دریایی کانتینری قرار گرفت.

طبق جدولِ برترین‌های حمل و نقل کانتینری، جایگاه اول تا سوم به شرکت‌های کشتیرانی مرسک دانمارک، MSC سوئیس و CMA CGM فرانسه تعلق دارد. کشتیرانی مرسک دانمارک در مجموع ۷۶۲ فروند شناور به ظرفیت چهار میلیون و ۱۴۷ هزار و ۹۴۹ TEU را در ناوگان خود جای داده است که از این میان ۳۰۶ فروند با ظرفیت دو میلیون و ۲۱۹ هزار و ۱۲۴ TEU ملکی و ۴۵۶ فروند با ظرفیت یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۸۲۵ TEU استیجاری است. این شرکت ۱۵ فروند شناور به ظرفیت ۱۴۶ هزار و ۷۸۲ TEU را در لیست سفارشات خود ثبت کرده است.

شرکت کشتیرانی MSC سوئیس نیز ۵۱۴ فروند شناور به ظرفیت سه میلیون و ۲۲۸ هزار و ۶۱۱ TEU در ناوگان خود دارد که ۱۹۴ فروند آن ملکی (یک میلیون و ۹۹ هزار و ۵۶۷ TEU) و الباقی با ظرفیت دو میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۴ TEU استیجاری است. ساخت ۱۸ فروند شناور به ظرفیت ۳۳۲ هزار و ۵۲ TEU در لیست سفارشات این شرکت سوئیسی ثبت شده است. کشتیرانی CMA CGM فرانسه با اختلافی نزدیک و دارایی ۴۹۶ فروند شناور به ظرفیت دو میلیون و ۵۱۹ هزار و ۶۳۳ TEU جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

رده چهارم تا ششم نیز به ترتیب به شرکت‌های گروه کشتیرانی کاسکو چین، هاپاگ لوید آلمان و ONE ژاپن تعلق گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار