کد خبر: 900271
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: با آری گفتن به تولید ملی و صنایع دستی استان، اقتصاد خراسان‌جنوبی شکوفا و متحول خواهد شد.

حسین عباس‌زاده افزود: هرساله طبق سنت در ایام نوروز بازارچه‌های صنایع دستی میزبان گردشگران و مسافرانی است که خراسان‌جنوبی را به عنوان هدف گردشگری انتخاب می‌کنند و امسال در ۱۱ شهر استان با برپایی غرفه‌های صنایع دستی در رشته‌های مختلف میزبان مردم و گردشگران بودیم.

وي ادامه داد: در ۱۱ شهر استان در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۵ غرفه را در قالب ۲۰ بازارچه برپا کردیم و این غرفه‌ها در نوروز امسال به ۳۰۰ غرفه در قالب ۲۵ بازارچه صنایع دستی رسید.

اين مسئول افزود: در نوروز امسال علاوه بر این بازارچه‌ها در شهرهای استان، ۵۰ غرفه نمایشگاهی نیز در مشهد مقدس برپا کردیم.

وی تاکید کرد: عمده  محصولات ارائه شده در این بازارچه‌ها، حوله بافی، جاجیم بافی،  گلیم،  ارائه کارهای فلزی و کارهای چوب و بسیاری از رشته‌های دیگر مثل حصیر بافی و انواع سیاه چادر بوده است.

عباس‌زاده ادامه داد: در چند سال اخیر، مردم و به خصوص مردم خراسان‌جنوبی به تولید ملی آری گفتند و امیدواریم مردم با خرید از این صنایع دستی به عنوان سوغات، از صنعتگران خود حمایت کنند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد:  با حمایت مردم از صنایع دستی بومی، صنعتگران نیز می‌توانند اقتصاد خراسان‌جنوبی را با کمک صنایع دستی متحول کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار