کد خبر: 900267
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
استاندار کردستان از اختصاص 150 میلیارد ریال برای توسعه، تجهیز و ایجاد زیرساخت‌های لازم در بازارچه‌های مرزی کردستان از جمله بازارچه سیرانبند بانه در سال ۹۷ خبر داد.

بهمن مرادنیا با اشاره به تلاش برخی کشورهای همسایه برای دراختیار گرفتن بازارهای شمال عراق به ویژه اقلیم کردستان، خاطرنشان کرد: با توجه به تجارب ارزشمند و ظرفیت‌های مهم موجود در کردستان و شهرهای مرزی ما، باید سعی کنیم با توسعه و رونق بخشیدن به صادرات، این بازارها را همچنان حفظ کنیم.

وي به دیدار قریب الوقوع خود با وزیر امورخارجه کشورمان به منظور پیگیری وضعیت اقتصادی و مناطق مرزی استان کردستان هم اشاره کرد و گفت: در این دیدار دو موضوع مهم شامل پیگیری رسمی شدن بازارچه مرزی سیرانبند از طریق دیپلماتیک و مذاکره با دولت مرکزی عراق، و هم‌چنین پیگیری کاهش تعرفه ورود کالاهای ایرانی به عراق مطرح خواهد شد.

مرادنیا ضرورت حضور مؤثر سرمایه گذاران و بخش خصوصی در رونق اقتصادی استان را یادآور شد و افزود: در زمینه‌های اقتصادی از جمله صادرات، تلاش می‌کنیم با کم رنگ کردن حضور دولت، زمینه را برای فعالیت بیشتر بخش‌های خصوصی و مردم فراهم‌تر کنیم.

وی هم‌چنین به مطالبات شهرداری‌ها از ادارات و دستگاه‌های اجرایی و دولتی هم اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها مطالبات خود را بازنگری و واقعی کنند و استانداری هم به طور ویژه پرداخت مطالبات آنها توسط بدهکاران را پیگیری خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار