کد خبر: 900260
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
پس از عيدي‌هاي ويژه، تیپ ۲۷ محمدرسول الله قرار است در ۲۷ رجب ۲۷ واحد مسکونی را با حضور ۲۷ خانواده شهید مدافع حرم به ۲۷ خانوار زلزله زده کرمانشاه اهدا کند
درست زماني که اکثر ايرانيان تعطيلات عيد را شروع کرده و به ديد و بازديد مي رفتند و با عيدي دادن و عيدي گرفتن سعي مي کردند جشنشان را کامل کنند، جشن خانه دار شدن گروهي از زلزله زدگان کرمانشاهي در آرامش برگزار شد و حالا قرار است در روزهاي آينده نيز خانه اي تکميل شده ديگري نيز به ساکنان کانکس ها اهدا شود. جاييکه فرمانده تیپ ۲۷ محمدرسول الله در زمان تحويل 30 خانه آماده به زلزله زدگان از پيشرفت 50 درصدي 50 خانه ديگر خبر داد و گفت۲۷ واحد مسکونی ديگر هم به ۲۷ خانوار زلزله زده استان کرمانشاه در ۲۷ رجب و با حضور ۲۷ خانواده شهید مدافع حرم انجام خواهد شد.
محمدرضا هاديلو

زمانيکه فرمانده تیپ ۲۷ محمدرسول الله به سرپل ذهاب سفر کرده بود از تحویل ۲۷ واحد مسکونی به ۲۷ خانوار زلزله زده استان کرمانشاه در تاريخ ۲۷ رجب و با حضور ۲۷ خانواده شهید مدافع حرم خبر داد. در اين سفر که حجت الاسلام ابوترابی، امام جمعه موقت تهران و سردار یزدی فرمانده سپاه تهران به همراه جمعی دیگر از فرماندهان سپاه پاسداران از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب از جمله روستای کوئیک سرپلذهاب بازدید مي کردند سردار حسین اسدالهی با اشاره به سابقه این شهرستان در دوران دفاع مقدس گفت: "از همان روزهای اول زلزله تعدادی از گروه های جهادی و سایر گروه ها که برخی از آنها از مدافعان حرم بودند در این مناطق حضور یافته و اردوگاهی را نیز در این نقاط برپا کردند."

وی برپایی اردوگاه فوق را از موهبات زلزله دانست و گفت: "برکات آن را پس از ۴  ماه هنوز بچه هایی که اینجا هستند، می بینند." این مسئول با اشاره به کمک های مردمی به زلزله زدگان، برپایی این اردوگاه را در این منطقه نوعی متفاوت از کمک و به ویژه کمک‌های معنوی دانست. فرمانده تیپ ۲۷ محمد رسول الله اشاره ای به اسکان موقت زلزله زدگان توسط سپاه اشاره ای داشت و از تلاش نیروهای سپاه های استانی و... و. برای اسکان هر چه سریعتر آنها و عمل به فرمان حضرت آقا در این زمینه خبر داد.

وی امنیت ایران اسلامی را نتیجه مرزداری این زلزله زدگان دانست و گفت: "ما با این کمک ها در واقع دینمان را به مردم این مناطق ادا می کنیم. سردار اسدالهی گفت: "هم اکنون حدود ۳۰ خانه احداث شده برای زلزله زدگان تحویل داده شده و حدود ۵۰ خانه دیگر نیز در دست احداث است که از پیشرفت بالای ۵۰ درصدی برخوردارند." این مسئول با اشاره به حضور جهادگران طی تعطیلات نوروز در مناطق زلزله زده از آماده سازی تعداد دیگری از واحدهای احداثی برای زلزله زدگان تا روز ۲۷ رجب خبر داد و گفت: "در روز ۲۷ رجب ۲۷ خانه با حضور ۲۷ خانواده شهید مدافع حرم تحویل ۲۷ خانوار از مردم زلزله زده خواهد شد."

روزهاي خوشي در راه است

از واحدهای در دست احداث برای زلزله زدگان روستایی سرپلذهاب۳۲ خانه را تکمیل و تحویل دادیم و ۷۰ واحد دیگر در دست احداث است. اينها بخشي از حرف هاي  سردار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ است که درحاشیه بازدید از روستای زلزله زده کوئیک عنوان کرد و گفت: "روز پس از زلزله بلافاصله سپاه تهران بزرگ با کمک بسیجیان و همراهی مردم وارد منطقه زلزله زده کرمانشاه حضور پیدا کردند و با اعزام اکیپ های پزشکی و آمبولانس ها سعی کردیم موضوع امداد و نجات را در روزهای اول پیگیری کنیم."

وي به عملیات آوار برداری توسط سپاه تهران بزرگ اشاره کرد و خاطر نشان کرد: "در موضوع اسکان اضطراری و کمک به رفع نیازهای روزمره و اولیه مردم اعم از پتو، لباس، ارزاق و ... تلاش های وافری صورت گرفت و پس از اسکان اضطراری به دنبال اسکان دائم بودیم." فرمانده سپاه تهران بزرگ یادآور شد اسکان موقت توسط کانکس حاشیه هایی برای اسکان دائم به وجود آورد و اگر می توانستیم هزینه هایی که برای اسکان موقت در نظر گرفته شد را بر روی اسکان دائم متمرکز می کردیم، حتما مردم زودتر به اسکان دائم می رسیدند.

وی تصریح کرد: "امروز با تلاش‌های صورت گرفته اسکان موقت مردم زلزله زده صورت گرفته است و از همان هفته دوم حادثه در پی ساخت و ساز اسکان های دائم بودیم و در همان ۲۷ روز ابتدایی توانستیم ۲ باب خانه را ساخته و به مردم تحویل دهیم." به گفته این مسئول، ۳۰ خانه را تکمیل و تحویل دادیم  و ۷۰ خانه دیگر در دست احداث است و در روستاها هم ۴۲ واحد خانه دیگر با هماهنگی بنیاد مسکن در حال ساخت و ساز است.

سپاه به قولش عمل کرد

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، انجام اقدامات عمرانی سپاه در نقاط زلزله زده استان را عامل نزدیکی تفکرات مردم به انقلاب و نظام دانست. سردار بهمن ریحانی که براي  بازدید از روستای زلزله زده کوئیک به اين منطقه سفر کرده بود با اشاره به خدمات قرارگاه خاتم الانبیا در ایجاد و تحویل کانکس به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: "این  ۱۲۰۰ کانکسی که قرار گاه خاتم الانبیا مستقر کرد، جدای از حدود ۴۶۰۰ کانکسی است که سپاه های استانی از خیرین گرفتند و مستقر کردند."

وی افزود: "قرارگاه خاتم الانبیا طبق قولی که به حضرت آقا داده بود کانکس ها را پیش از موعد تحویل داد." سردار ریحانی از آماده سازی کف و فندانسیون محل های تعیین شده برای استقرار کانکس ها توسط گروه های جهادی خبر داد و گفت: "پیش از این تفاوت سلیقه های  فکری و سیاسی در این منطقه خیلی زیاد بود، اما با شروع کار سپاه در این منطقه نزدیک شدن این تفکرات به انقلاب، ولایت و اسلام در گرو این کارهای عمرانی به هم گره خورد و بهره ای که نظام باید از این کار در مباحثی چون نزدیک شدن تفکرات به انقلاب، به نظام و... می برد، صورت گرفت." فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: "این کار، کار بزرگی  و حتی مهمتر ازعمران و ساخت و ساز برای مردم بود که انجام گرفت."

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار