کد خبر: 900199
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دو روز بعد از کشتار فلسطینی‌‌‌‌ها در جریان برگزاری راهپیمایی بازگشت در مرزهای غزه با سرزمین‌های اشغالی، از سربازهای خود قدردانی کرده ...
نعمان رحیمی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دو روز بعد از کشتار فلسطینی‌‌‌‌ها در جریان برگزاری راهپیمایی بازگشت در مرزهای غزه با سرزمین‌های اشغالی، از سربازهای خود قدردانی کرده با این ادعا که سربازانش از مرز‌‌‌ها دفاع کرده‌اند تا عید یهودی فصح در آرامش برگزار شود و بر این نکته تأکید کرده که «اسرائیل در راستای حفظ تمامیت ارضی و امنیت خود با قاطعیت عمل می‌کند.» ‌او بدون شک با این پیام می‌خواهد به سربازانش روحیه بدهد چرا که کشتار روز جمعه آن قدر سنگین بود که حتی ارتش رژیم صهیونیستی هم نتوانست بیشتر از 24 ساعت پیامدهای آن را تحمل کند و پیام توئیتری را در این مدت از صفحه توئیت خود حذف کرده که در آن به کشتن 16 فلسطینی در جریان آن راهپیمایی اعتراف کرده بود.

نتانیاهو با این روحیه دادن می‌خواهد همچنان آتش سلاح سربازانش به روی فلسطینی‌‌‌‌ها حفظ شود تا آنها نتوانند تظاهرات خود را تا روز نکبت در 15 مه ادامه بدهند. 15 مه 1948 روز به وجود آمدن رژیم صهیونیستی است که برای صهیونیست‌‌‌‌ها به معنای روز استقلال و برای فلسطینی‌‌‌‌ها روز نکبت است چرا که این روز یادآور اشغال وطن و رانده شدن از آن است. فلسطینی‌‌‌‌ها برای یادآوری مصائب و مصیبت‌‌‌‌ها بعد از آن روز است که نام نکبت را روی آن گذاشته‌اند و در سالگرد آن صدای اعتراض خود را بلند می‌کنند اما امسال زودتر از موعد به اعتراض برخاسته‌اند و جنبش حماس به همراه جهاد اسلامی و برخی گروه‌های فلسطینی و نمایندگان آوارگان فلسطینی تظاهرات بازگشت را ترتیب داده‌اند تا بر یک نکته کلیدی تأکید کرده باشند و آن نکته چیزی نیست جز حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن مادری‌شان. هدف مقاومت فلسطینی برای قرار دادن این موضوع در محور تظاهرات اعتراضی امسال آن هم حدود شش هفته قبل از 15 مه برای هدف قرار دادن معامله‌ای مشهور به معامله قرن است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، به همراه آل‌سعود و ارتجاع عربی منطقه قصد تحمیل این معامله را به ملت فلسطین دارند. یک بخش قابل‌توجه این معامله مربوط به انصراف تشکیلات خودگردان فلسطینی از بازگشت آوارگان می‌شود و اخباری منتشر شد که دلالت بر فشار آل‌سعود بر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، طی سفرش به عربستان در ماه نوامبر گذشته داشتند تا اصل معامله به همراه این بخش را قبول کند.

عباس با توجه به پیامدهای سنگین مسئله تسلیم سعودی‌‌‌‌ها نشد و حالا هم بعد از راهپیمایی روز جمعه پیامی را منتشر کرده تا با عربی خواندن قدس، صهیونیست‌‌‌‌ها را مسئول کشتار آن روز بخواند و به این ترتیب، خود را در صف حامیان آن راهپیمایی و مدافع حقوق مردم فلسطین نشان بدهد. با وجود اینکه عباس در نیمه ژانویه و در جریان بیست و هشتمین نشست شورای مرکزی فلسطین در شهر رام‌الله گفته بود که «آنچه را امریکایی‌‌‌‌ها از آن به عنوان معامله قرن یاد می‌کنند هرگز نخواهیم پذیرفت»، اما فشارهای آل‌سعود به همراه چند کشور عربی این خطر را به وجود آورده که عباس مثل گذشته راه سازش را ادامه بدهد و با تن دادن به آن معامله بیش از 5 میلیون فلسطینی را از حق بازگشت به وطن خود محروم کند. جبهه مقاومت فلسطینی با توجه به تجربه قبلی از روند سازش است که حالا پیش‌دستی کرده و با تشکیل شورای هماهنگی عالی راهپیمایی بزرگ از قبل برنامه مفصلی برای کشاندن موضوع آوارگان به کانون مسئله فلسطین به راه انداخته تا جریان سازش نتواند به هر بهانه‌ای این موضوع را به حاشیه براند.

در این میان، حساسیت موضوع باعث می‌شود رژیم صهیونیستی با خشونت تمام رفتار کرده و تکرار کشتاری مثل روز جمعه بعید که نیست حتی آن قدر محتمل است که حتی سازمان ملل هم بابت آن نگران شده و به همین جهت هم آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، درخواست تحقیقات مستقل کرده که البته رژیم صهیونیستی هم این درخواست را رد کرده است. به هر صورت، جبهه مقاومت در برابر معامله قرن ترامپ و آل‌سعود و در آستانه هفتادمین سالگرد تشکیل رژیم صهیونیستی مسیر بازگشت آوارگان به وطن را در پیش گرفته که هرچند این مسیر در روز نخست آغشته به خون شد اما ادامه این راه تا روز نکبت باعث می‌شود حق بازگشت آوارگان به وطن فلسطینی دیگر قابل‌معامله نباشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار