کد خبر: 900188
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴

تب نگراني از وقوع سوانح رانندگي در جريان سفرهاي نوروز بيش از هر زمان ديگري بالا مي‌گيرد از همين رو سفر بسياري از خانواده ها بدون بازگشت به پايان مي رسد که به چند نمونه از آن اشاره مي شود.

تصادف به سبک هاليودي

هفتم فروردين، حادثه هولناکي در آزاد‌راه همدان به ساوه اتفاق افتاد. در جريان اين حادثه راننده سواري پيکان براي باز کردن راه خودروهاي عبوري به سرعت در لاين کندرو قرار مي‌گيرد، اما با يک دستگاه کاميون برخورد و پس از انحراف از مسير اصلي از دهانه پل سقوط مي‌کند. راننده کاميون براي برخورد نکردن با خودروي پيکان، کاميون را به سمت ديگري هدايت و در اين هنگام به شدت با نيوجرسي برخورد مي‌کند. سپس نيوجرسي يک تن و 200 کيلوگرمي که روي آن فلزي به سنگيني تيرآهن 18 قرار داشت نيز از پل به پايين سقوط مي‌كند و روي صندوق عقب پيکان مي‌افتد. در اين هنگام پيکان که مجهز به کپسول سي.‌ان.‌جي بوده منفجر مي‌شود که در جريان آن راننده و کودک 9 ساله‌اش در آتش مي‌سوزند و همسر راننده که به شدت دچار سوختگي شده بود به بيمارستان منتقل مي‌شود. چند ساعت بعد از اين حادثه، اتفاقي مشابه رقم مي‌خورد. چهار زن سوار بر يک دستگاه پژو از همدان به سمت تهران در حال حرکت بودند که خودروي پژو بعد از انحراف از مسير از پل سقوط مي‌کند. زماني كه امدادگران در محل حاضر مي‌شوند يکي از زنان جانش را از دست داده بود و سه زن ديگر که به شدت دچار جراحت شده بودند به بيمارستان منتقل مي‌شوند. علت اين حادثه خستگي و خواب‌آلودگي راننده اعلام شده است.

مرگ اعضاي يک خانواده

روز جمعه دهم فروردين، شش سرنشين سواري پرايد که اعضاي يک خانواده بودند در تصادف با کاميون در محور انديکا به لالي در استان خوزستان جانشان را از دست دادند. در اين روز همچنين تصادف اتوبوس با کاميون در محور زنجان به قزوين يک کشته و 9 زخمي بر جاي گذاشت. در روز دهم فروردين نيز هشت تبعه کشورمان که اعضاي دو خانواده بودند و به ترکيه سفر کرده بودند در جريان سانحه رانندگي دچار حادثه شدند. اين حادثه در مسير شهر بايبورد ـ گوموشحانه در شمال شرقي ترکيه اتفاق افتاد که خودروي ايرانيان به گودالي 10 متري که براي احداث فاضلاب حفر شده بود، سقوط کرد و پنج کشته و سه زخمي بر جاي گذاشت. مجروحان حادثه دو نوجوان 12 ساله و کودکي دو ساله بودند. علت حادثه بي‌احتياطي راننده 38 ساله اعلام شده است. پليس ترکيه اعلام کرد بلافاصله پس از اين حادثه و پشت سر خودروي ايراني، يک خودروي ميني‌بوس ترکيه نيز با چهار سرنشين در همين محل سقوط کرده که سه نفر از سرنشين آن خودرو نيز جان باختند و يک نفر مجروح شد.

تصادف مرگبار با کانکس پليس

در يازدهمين روز از نوروز برخورد خودروي سواري پرايد با کانکس کنار جاده‌اي پليس در مسير جاده چناران در شمال مشهد باعث مرگ يک سرباز و زخمي شدن شش نفر ديگر شد. در اين حادثه خودروي پرايد به علتي نامعلوم از مسير منحرف و به ايستگاه کنار جاده‌اي پليس برخورد مي‌كند كه چهار سرنشين خودروي پرايد به همراه يک سرهنگ پليس و دو سرباز مصدوم و به بيمارستان طالقاني منتقل مي‌شوند. پاي يکي از سربازان مجروح قطع شده و هم‌اكنون در وضعيت کما به سر مي‌برد. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي خراسان رضوي گفت: بر اساس بررسي اوليه پليس رعايت نکردن فاصله عرضي پس از سبقت توسط راننده خودروي پرايد منجر به برخورد آن با دو سرباز وظيفه و کانکس پليس شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار