کد خبر: 900174
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
فروش ميلياردي سينماها در نوروز 97
فيلم‌هاي سينمايي «به وقت شام» و «لاتاري» از جمله پرفروش‌ترين آثار سينمايي اكران شده در نوروز هستند كه با فاصله از فيلم مصادره در رده‌هاي دوم و سوم پرفروش‌ترين فيلم‌هاي سينمايي اكران نوروز قرار دارند.
هادي عسگري

اگرچه نوروز امسال با افزايش قيمت بليت سينماهاي مدرن آغاز شد و از اين به بعد پرديس‌هاي سينمايي با بليت‌هاي 15هزارتوماني ميزبان علاقه‌مندان به سينما هستند، ولي اين افزايش قيمت نتوانسته است تأثير چشمگيري روي استقبال مخاطبان سينما از فيلم‌هاي اكران نوروزي بگذارد. در بهار امسال باز هم سينماها ركوردشكني كردند و تعداد مخاطبان روزانه سينما جابه‌جا شد.
علي سرتيپي رئيس كانون پخش كنندگان سينما، درباره اين ركوردشكني مي‌گويد: خوشبختانه فروش هفت روز اخير آثار سينمايي به نمايش درآمده در اكران نوروزي نشان داد ميزان فروش فيلم‌ها نسبت به سال گذشته با وجود اينكه قيمت بليت‌ها در برخي از سينماها با همان نرخ سال قبل ارائه مي‌شود، روند رو به افزايشي داشته و استقبال مردم بسيار گرم‌تر شده است.
وي با اشاره به ركوردشكني فروش سينما در روز هفتم فروردين ماه مي‌افزايد: طبق آخرين اطلاعات و آمار به دست آمده فروش فيلم‌هاي اكران نوروزي در تهران و شهرستان‌ها به مرز يك ميليارد و 800 ميليون تومان رسيد كه اين فروش خوب نويد روزهاي خوبي براي سينماي ايران در سال ۹۷ است. آن روز پرفروش‌ترين تاريخ سينماي ايران بود كه يك روز فروش با يك ماه فروش سال گذشته برابري مي‌كرد. اين استقبال باعث شد تا پرديس سينمايي كوروش در روز جمعه 10 فروردين ماه با ميزاني از 16 هزار مخاطب، ركورد بيشترين فروش روزانه را كه پيش از آن در روز هفتم با 15 هزار مخاطب بود بشكند.
در روزهاي خوب سينما در سال 97، سه فيلم «مصادره»، «به وقت شام» و «لاتاري» در بالاي ليست فروش قرار گرفته‌اند.
با اعلام آمار فروش تا شب سيزده بدر، فيلم مصادره با فروش نزديك به 6 ميليارد تومان در رده اول و فيلم‌هاي «به وقت شام» و «لاتاري» نيز با فروش‌هاي بسيار نزديك به هم هر كدام با نزديك به 4 ميليارد تومان در رده‌هاي دوم و سوم قرار گرفته‌اند. بعد از اين دو فيلم نيز كمدي«لونه زنبور» قرار دارد، فروش اين فيلم روز گذشته از مرز 3 ميليارد تومان عبور كرد. در پايين جدول نيز كمدي «خرگيوش»، «فيلشاه» و «فراري» قرار دارند.

حضور 2 فيلم غيركمدي در بالاي جدول فروش

سينماي ايران مدت‌هاست صدر جدول فروش را به فيلم‌هاي كمدي اختصاص داده است و كمتر پيش مي‌آيد فيلمي بتواند در رقابت با فيلم‌هاي كمدي در جايگاه مناسبي قرار گيرد اما عيد امسال، دو فيلم « به وقت شام» در گونه سينماي مقاومت كه اداي ديني به شهداي مدافع حرم است به همراه «لاتاري» فيلمي دغدغه‌مند در سينماي اجتماعي توانسته‌اند بالاتر از دو فيلم كمدي قرار گيرند. اين جايگاه معني را مي‌توان ناشي از استقبال مردمي از فيلم‌هايي دانست كه در آن دغدغه‌هاي فكري و اجتماعي جامعه ديده شده است. به وقت شام، بزرگ‌ترين پروژه سينمايي ايراني است كه به جنايات داعش در سوريه پرداخته است. اين فيلم كه در آينده اكران‌هاي بين‌المللي خود را آغاز خواهد كرد اكنون يكي از پرمخاطب‌ترين فيلم‌هاي نوروزي به شمار مي‌رود.

رشد مخاطبان «لاتاري» نسبت به «ماجراي نيمروز»

محمدحسين مهدويان امسال براي دومين سال پياپي است كه اكران نوروزي را تجربه مي‌كند. سال گذشته اين فيلمساز با «ماجراي نيمروز» در اكران عيد حضور داشت و امسال «لاتاري» را در باكس اكران اول سال 97 دارد. كانال خبري «سينما ديلي» در گزارشي از رشد مخاطبان اين فيلمساز بااستعداد خبر داده است. به گزارش«سينما ديلي»، مخاطبان «لاتاري» رشد محسوسي نسبت به «ماجراي نيمروز» داشته‌اند. در نوروز سال گذشته ماجراي نيمروز از 25 اسفند تا 13 فروردين چيزي بيش از 191 هزار تماشاگر داشته است ولي «لاتاري» در همين بازه زماني توانسته بيش از 386 هزار مخاطب داشته باشد. اين رشد محسوس را مي‌توان به پاي آشنايي مخاطبان سينما با فيلمسازي محمد‌حسين مهدويان و همچنين سوژه خاص فيلم «لاتاري» دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار