کد خبر: 900162
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
معاونت امور استان‌های رسانه ملی خبر داد
معاونت امور استان‌هاي رسانه ملي مجموعه‌اي به منظور تحقق مطالبه رهبري مبني بر حمايت از کالاي ايراني را در قالب بسته‌اي از راهکارهاي گوناگون به مراکز استاني ابلاغ کرد.

رهبر معظم انقلاب در بخشي از پيام نوروزي خود در سال 1397 اقتصاد و معيشت مردمي را مسئله اصلي کشور دانستند و بر ضرورت تلاش همگاني براي حمايت از کالاي ايراني تأکيد کردند.
بر اين اساس معاونت امور استان‌هاي رسانه ملي مجموعه‌اي از راهکارهاي رسانه‌اي براي تحقق منويات و مطالبات مقام معظم رهبري در خصوص شعار سال 97 را در راستاي حمايت از کالاي ايراني تدوين و به مراکز استاني ابلاغ کرد.
اين راهکارها شامل بخش‌هاي مطالعاتي و پژوهشي، توليدي و برنامه‌سازي، فضاي مجازي، تبليغي و بازرگاني و نيز درون‌سازماني و تشويقي هستند.
در بخش مطالعاتي و پژوهشي، 11 راهکار پيشنهاد شده که مهم‌ترين آنها شامل استخراج و به‌کارگيري مفاهيم و مصاديق کاربردي در بيانات مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي)، پژوهش و بررسي محتواي ديني و معرفتي مرتبط با خوداتکايي و پرهيز از وابستگي به بيگانگان و تبيين روابط بين عزت، افتخار ملي، سرافرازي، استقلال، آسيب‌ناپذيري و ساير مؤلفه‌هاي ارزشمند ملي با رويکرد پرهيز از سياست‌ها و اقدامات متناقض در توليد و پخش برنامه‌هاي مختلف است.
در بخش مربوط به راهکارهاي توليدي و برنامه‌سازي هم بر 42 اصل تأکيد شده است؛ از جمله مهم‌ترين اين اصول مي‌توان به تبيين اهميت اصل «خريد کالاي ايراني» به عنوان جهاد مقدس اقتصادي در جنگ نابرابر اقتصادي با دشمنان خارجي، هدايت افکار عمومي و افزايش انگيزش ملي براي مصرف کالاي ايراني در سطوح مختلف سني به ويژه کودک و نوجوان، تهيه و توليد برنامه‌هاي مناظره‌اي در جهت نقد و بررسي مشکلات فضاهاي کسب و کار (توليد، صادرات، قاچاق و...) و نقاط ضعف و قوت کالاهاي ايراني و راهکارهاي برون‌رفت و تقويت توليد ايراني و معرفي توليدکنندگان و کارآفريناني که کالاهاي باکيفيت و بادوام ايراني توليد مي‌کنند در ساعات طلايي برنامه‌ها اشاره کرد.
همچنين در اين بخش بر ضرورت معرفي برندهاي باکيفيت ايراني در برنامه‌هاي فرآيندمحور، توليد برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني براي تشويق به استفاده از توليدات ايراني و تقبيح استفاده کالاي خارجي و نمايش تجربيات ملل ديگر در مواجهه با کالاهاي خارجي و چگونگي تلاش براي تقويت اقتصاد ملي با خريد کالاي داخلي هم تأکيد شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار