کد خبر: 898933
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان اصفهان ضد انقلاب نیستند و باید به مطالبات آن‌ها توجه شود اگر دولت این بار پاسخگوی مشکلات مردم نباشد من شخصاً استعفا خواهم داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کشور ما بالغ بر 90 درصد توزیع آب خود را در حوزه کشاورزی دارد و در بسیاری از استان‌ها، مسأله کشاورزی اعم از کشاورزی سنتی، باغداری و گلخانه‌دار مسأله اول است.

حجت‌الاسلام احمد سالک با اشاره به تنوع کشت محصولات کشاورزی در استان اصفهان تأکید کرد: استان اصفهان حتی در زمان خشک‌سالی نیز رتبه دوم کشاورزی کشور را با صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته و در حال حاضر پس از حدود 10 سال خشک‌سالی راهی جز سازگاری با آن را نداریم.

وی با بیان این که نبرد ما با خشک‌سالی در تدبیرمان خواهد بود که بخشی از آن به تصویب قوانین باز می‌گردد، بیان کرد: جنگ آینده جهانی، آب و تغذیه است، در قضایای اخیر این مورد را در خصوص امامی و خودکشی او دیدیم.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حوزه‌ای که دشمنان روی آن دست گذاشتند نیز محیط زیست بود که با القای خشک‌سالی، این گونه توجیه می‌کنند که باید به جای کشاورزی، آن را وارد کنیم.

سالک اظهار داشت: این موضع را از دهان رئیس‌جمهور نیز شنیدیم و اگر کشور صادرکننده به ما زمانی خواست صادرات خود را متوقف کند در ازای گرفتن امتیاز مجدد به ما محصول کشاورزی می‌فروشد و این خطرناک است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس عنوان کرد: حرف اصلی ما این است که اگر آب نیست باید برای همه نباشد، در دوره گذشته طرح استیضاح چیت‌چیان امضا شد اما با وساطت رئیس مجلس قرار شد مشکل را به نحو دیگری حل کنیم اما در این جلسه حرف‌های دیگری زده شد که نسبت به استیضاح جدی‌تر شدیم.

وی با بیان این که زیرخط قرمز آب شرب هستیم، خاطرنشان کرد: در تابستان ممکن است برای آب شرب دچار مشکلاتی شویم که با کمک مردم قابل حل است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اعلام داشت: پرداخت حق آبه‌ها موضوع دیگری است که باید آن را مورد بررسی قرار دهیم و کشاورزان می‌گویند اگر آب را نمی‌دهید حق آبه را بدهید.

عضو فراکسیون ولایی مجلس متذکر شد: نباید به کشاورزان شرق اصفهان، صدقه بدهیم، آن‌ها خودشان روزی زکات می‌دادند و امروز خود دریافت کننده زکات هستند، این کشاورزان بیشترین خدمات را به انقلاب داشته و خانواده شهید هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: اگر در کرمانشاه زلزله‌ای رخ داد و همه مسؤولان به کمک آن‌ها شتافتند و کار خوب هم بود اما امروز در بین کشاورزان اصفهان نیز زلزله بی‌آبی و کم‌آبی رخ داده است و حرف درمانی مسؤولان را نمی‌توان تحمل کرد.

سالک یادآور شد: چیت‌چیان اعلام می‌کرد تحت فشار است، چه معنایی دارد که وزیر تحت فشار است، نمی‌توان به مردم وعده داد، آیا باید حتماً در اصفهان بحران به وجود آید تا همه سران سه قوه برای حل مشکل اصفهان بسیج شوند؟

وی با اشاره به این که قانون به نماینده قدرت داده تا اصل عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور را اجرا کند، افزود: اگر دولت این بار پاسخگوی مشکلات مردم نباشد من شخصاً استعفا خواهم داد.

نماینده مردم اصفهان تأکید کرد: 14 استان کشور درگیر خشک‌سالی است، انتقال آب به فلات مرکزی چه از طریق خلیج فارس باشد چه از روش دیگر، حمایت خواهیم کرد اما این طرح نیاز به سه نیروگاه برق برای پمپاژ  و 750 کیلومتر لوله‌کشی دارد در حالی که آب شیرین در برخی مناطق از دست می‌رود.

سالک یادآوری کرد: ساماندهی رودخانه زاینده رود از تالاب گاوخونی تا مبدأ آب، بودجه خوبی در نظر گرفته شده که جلوگیری از هدر رفت آب و جلوگیری از برداشت بی‌رویه از اهداف آن است.

وی گفت: قرار بر این شده که پس از تصفیه پساب، بخشی از آن در رودخانه زاینده رود قرار گیرد تا مشکل آب‌های زیرزمینی را حل کند البته این منوط به تصفیه کامل است

به گفته عضو فراکسیون ولایی مجلس، فولاد مبارکه نیز مدیریت پساب خود را انجام می‌دهد که حتی ماهی نیز در آن پرورش می‌دهد، ذوب‌آهن نیز این کار را آغاز کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: اعلام می‌کنیم که این آبی که از اصفهان می‌رود تنها برای شرب است و نباید آن را در صنعت یا کشاورزی مصرف کنند.

سالک متذکر شد: کشاورزان اصفهان ضد انقلاب نیستند و باید به مطالبات آن‌ها توجه شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اذعان کرد: هر نماینده سه وظیفه تصویب قانون، نظارت بر اجرای قانون و ارتباط تعیین شده منطقی با مردم برای کشف مشکلات مردم دارد و باید بگویم که نظارت چند آفت دارد که عدم دقت کارشناسی در مسائل نظارتی، لابی کاری و سرهم‌بندی کردن مأموران نظارت سومین آفت نظارت است.

وی ادامه داد: عدم مسؤولیت کسی که نظارت می‌کند بزرگ‌ترین آفت نظارت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: 22 مانع در رشد تولید ملی داریم، باید بخشنامه‌ای صادر شود که همه بخش‌ها را با هم ببیند، در مالیات باید با مردم مراعات کرد به خصوص در زمان رکود، در همه جای دنیا در زمان رکود با مردم در خصوص مالیات مدارا می‌شود تا شرایط رکود طی شود اما اینجا برعکس است و حساب‌های تولیدکننده و خانواده او را مسدود می‌کنند، نقدینگی مانند سیل است اگر آن را در تولید و اشتغال هدایت کردیم بسیاری از مشکلات بیکاری، ازدواج و ... حل می‌شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
سلام.من در ...... کار میکنم .. پرسنل روزکار رو تعطیل کرده ولی به دلیل منافع خودش پرسنل شیفت را تعطیل که هیچ و حتی با کاهش 4ساعتی کار پرسنل شیفت باعث شده روزهای تردد پرسنل بیشتر بشه و این یعنی بیشتر از خانه رفتن یعنی بیشتر داخل سرویس شرکت بودن و یعنی ارتباطات بیشتر با پرسنل و این یعنی سلامتی ما در برابر منافع شرکت هیچ ارزشی نداره.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر