کد خبر: 898049
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
همزمان با هفته منابع طبیعی
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: 50 هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در سطح این استان غرس می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: 50 هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در سطح این استان غرس می شود.

امید ذاکری افزود: این نهال ها بومی استان و مقاوم به شرایط آب و هوایی هرمزگان از جمله کُنار، کرت محلی، کهور ایرانی، چوج، چریش و مغیر است.
وی بیان داشت: همزمان با نخستین روز از هفته منابع طبیعی و جشن ملی درختکاری، با حضور مسئولان استان هرمزگان چندین هزار نهال در میدان میوه و تره بار جدید بندرعباس غرس می شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: شب شعر طبیعت، توزیع نهال رایگان بین مردم در اداره ها و منابع طبیعی سراسر استان و افتتاح 10 سازه آبخیزداری از جمله برنامه های هفته منابع طبیعی است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: هزار و 704 هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی این استان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، پیشگیری و رفع تصرف شد.
امید ذاکری افزود: یک هزار و 340 هکتار از اراضی یاد شده در مرحله های اولیه و قبل از تصرف پیشگیری شد و 364 هکتار نیز در قالب اجرای احکام زمین ‌های تصرفی سنواتی‌ رفع تصرف شده است.
وی گفت: تاکنون از مجموع چهار میلیون و 93 هزار هکتار عرصه مرتعی در استان، 2 میلیون هکتار مرتع معادل 50 درصد آن توسط مرتع داران خود استان در قالب «طرح حفاظت مشارکتی»، حفاظت می شود.
ذاکری افزود: مهم ترین هدف این طرح، اصلاح و احیای مراتع، مشارکت بهره برداران و نگه داری، حفاظت و توسعه مشارکت مرتع داران برای حفظ منابع طبیعی و آبخیز داری است.
وی از اجرا عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در سطح 12 هزار هکتار از حوزه های آبخیز این استان خبر داد و اضافه کرد: هدف اجرای این طرح احیای حوزه آبخیز سدهای مخزنی به منظور تقویت پوشش گیاهی در جهت حفاظت خاک و کنترل فرسایش و رسوب است.
وی بیان داشت: توسعه طرح های بیومکانیک (ایجاد سازه) آبخیزداری از سال ها پیش در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان قرار دارد و از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، 42 سازه آبخیزداری در هرمزگان اجرا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر