کد خبر: 894222
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
تا کی باید در این سرما باشیم؟
مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه از برطرف‌نشدن مشکلات خود گلایه داشته و می‌گویند که در روزهای آینده مشکلات دیگری به زندگی آنها اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان از کرمانشاه به‌دنبال وقوع زلزله یکشنبه‌شب و وقوع خسارتهای بسیار در غرب این استان و تخریب 12 هزار واحد مسکونی، مردم در مناطق آسیب‌دیده با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند.

خبرنگاران در غرب استان کرمانشاه با حضور میان مناطق زلزله‌زده از وضعیت کنونی مردم و نحوه امدادرسانی سؤال کردند که بسیاری از ساکنان مناطق زلزله‌زده از امدادرسانی گلایه دارند.

در شهر سرپل‌ذهاب که خسارت بسیاری بر اثر وقوع زلزله متحمل شد همچنان کمبودها وجود دارد و بسیاری از مردم تأکید دارند که امکانات و اقلام امدادی به‌صورت ناعادلانه‌ای میان مناطق زلزله‌زده توزیع می‌شود.

یکی از اهالی شهر سرپل‌ذهاب نیازهای مردم این منطقه را آب آشامیدنی و اسکان بیان کرد و افزود: این نیاز از قبل وجود داشته و هنوز برطرف نشده است و اگر این مشکلات حل نشود از فردا مشکلات جدیدی ایجاد می‌شود.

وی مشکلات روزهای آینده را مسائلی همچون نیاز به حمام بیان کرد و گفت: مسئولان در حل مشکلات اولیه مردم مانده‌اند و بسیاری از مردم زلزله‌زده جای خواب و غذای گرم ندارند که باید این مشکل برطرف شود.

وی افزود: مال مردم زیر آوار است و بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند از خانه خود دور شوند و در اطراف خانه‌ها جایی را برای ماندن پیدا کرد‌ه‌اند و با این وضعیت و مشکلات بسیار نمی‌دانم آینده چطور می‌شود.

مرادی یکی از اهالی شهر ازگله هم از عدم رسیدگی مسئولان به این ناحیه گلایه فراوان داشت و گفت: وضعیت در ازگله اسفناک است و نیاز مبرم به چادر داریم و در دو شب گذشته با وجود سرمای هوا شب را در خیابان و کوچه‌ها می‌گذرانیم. مردم تا کی باید در این سرما بمانند؟

این خانم با یادآوری اینکه این منطقه مرکز زلزله بوده است، عنوان کرد: ازگله مرکز زلزله بود، اما هیچ‌کس صحبتی از ما نمی‌کند و در روزهای گذشته مردم محلی از شهرستانهای اطراف به کمک ما آمدند.

وی از کمبود دارو در ازگله گفت و افزود: امیدوارم با کمک رسانه‌ها تا امشب صدای مردم ازگله به گوش مسئولان برسد و به کمک ما بیایند.

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر