کد خبر: 893642
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد :
دیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در طول دو سال ۳ هزار و ۷۰۰ مورد از واژه نفوذ استفاده کرده‌اند، گفت: الآن مرز شلمچه،طلائیه و غیره نیست بلکه مرز حریم خانواده، خانه‌ها و پشت‌بام‌هاست که دشمن با انواع القائات وارد خانه‌ها شده است و تنها راه مقابله تربیت قرآنی و توجه به آن است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی  با تبریک چهلمین پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که توفیق زیستن در این انقلاب پربرکت را بر ما اعطا کرده تا با آگاهی و تدبیر شاهد چنین انقلاب بزرگی باشیم.

وی با بیان اینکه امروز در روزشمار انقلاب اسلامی به عنوان روز تقویت قرآنی، تحکیم بنیان خانواده و منزلت زن مسلمان نامیده شده است،گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی در بخش‌های مختلف دارد که می‌توان در جهان و داخل کشور شاهد آن باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: انقلاب اسلامی دارای دستاوردهای عظیمی در جهان بوده و به قدری زیاد که دشمنان این انقلاب را به تعجب واداشته است.

وی با اشاره به دستاوردهای غیرقابل انکار جهانی انقلاب اسلامی، بیان کرد: انقلاب اسلامی اثبات کرد که دین از سیاست جدا نبوده و آنهایی که پرچمدار مکتب سکولاریسم دینی بودند، با انقلاب اسلامی فهمیدند که دین از سیاست جدا نیست و نخواهد بود.

حسینی خاطرنشان کرد: انقلاب این توانایی را داشت که ثابت کند حکومت اسلامی و حکومت بر مبنای تشیع، قدرت اداره جهان هستی را دارد و نشان داد که فقهای اسلامی قدرت اداره جهان را دارند.

وی اذعان داشت: قرن‌ها لازم است تا بتوانیم شخصیتی عارف، شاعر، ابر مرد بی‌نظیر اسلام بعد از معصومین را بشناسیم که در سال ۱۳۴۰ به پا خواست و بدون هیچ‌گونه تسلیحات نظامی انقلاب اسلامی را رقم زد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ابراز کرد: انقلاب اسلامی توانست اسلام و تشیع را از انزوا دربیاورد و در حال حاضر نیز با همه محدودیت‌های استکبار جهانی و تبلیغات علیه اسلام، سالانه هزاران نفر به اسلام تشرف می‌یابند.

وی با تاکید به اینکه مردم ایران با انقلاب اسلامی از ذلت خارج شده و عزیز شدند، گفت: در خاطرات شهید مجتبی نواب‌صفوی آمده که در بسیاری از کارخانه‌ها رو بنرهایی نوشته بودند ورود ایرانی و سگ ممنوع است و این انقلاب اسلامی بود که عزت را به  مردم ایران بخشید.

حسینی با بیان اینکه از جمله دستاوردهای دیگر انقلاب می‌توان به دستاورد دین و فرهنگ اشاره کرد، گفت: حاکمیت فقه و فقاهت در زندگی مردم به رهبری یک رهبر فقیه براساس اصل قانون نظام اسلامی دستاورد بزرگ انقلاب است.

وی افزود: خودباوری فرهنگی، ارتباط مسوولان با مردم، استقلال فرهنگی، ایجاد روحیه شهادت‌طلبی، ایثار، فداکاری، توسعه فرهنگ نماز و نماز جمعه، بازیابی نقش مساجد، گسترش فرهنگ قرآن و اهتمام به آن از جمله دستاوردهای دیگر انقلاب است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اذعان داشت: انقلاب ما برگرفته از قرآن است و اگر امروز هر چیزی داریم به برکت قرآن، خون پاک شهدا و ائمه اطهار(ع) است. 

وی با مقایسه تربیت قرآنی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، تاکید کرد: اصلا این دو دوران با یکدیگر قابل قیاس نیست، زیرا به برکت انقلاب در حوزه‌های حمایتی و توجه قرآنی افزایش یافته است.

فعالیت ۶۸۰ موسسه و خانه قرآنی در آذربایجان‌شرقی/مرزهای دفاع ایران شلمچه نیست بلکه پشت‌بام‌ها هستند

حسینی بیان کرد: در حال حاضر ۶۸۰ موسسه و خانه فاخر قرآنی در سطح استان در بخش‌های تفسیر، تدبیر، حفظ، روخوانی و غیره فعالیت می‌کند که البته کافی نیست و باید بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در طول دو سال ۳ هزار و ۷۰۰ مورد از واژه نفوذ استفاده کرده‌اند، افزود: الان مرز شلمچه،طلائیه و غیره نیست، بلکه مرز حریم خانواده، خانه‌ها و پشت‌بام‌هاست که دشمن با انواع القائات  وارد خانه‌ها شده است و تنها راه مقابله تربیت قرآنی و توجه به آن است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان متذکر شد: قرآن انسان فرشی را عرشی و انسان مُلکی را ملکوتی می‌کند و هرکسی به اندازه آشنایی قرآن می‌تواند اوج گیرد. 

وی ادامه داد: قرآن براساس فطرت انسان‌هاست و اصلاً در آن عربیت و عجمیت مطرح نیست.

احیای دوباره شورای توسعه فرهنگ قرآنی بعد از 10 سال تعطیلی توسط امام جمعه تبریز 

حسینی یادآور شد: از حرکات پربرکت نماینده ولی فقیه در استان که در هر نماز جمعه و در بین صلاتین از یک قرآن‌آموز تقدیر کرده، تشکر می‌کنیم زیرا این حرکت باعث رشد چشمگیر فعالیت قرآنی شده است.

وی بیان کرد: کمیته قرآنی ستاد دهه فجر به همراهی تمام دستگاه‌ها و موسسات قرآنی در حوزه‌های مختلف قرآنی و تبلیغی آن گام گذاشته است.

حسینی افزود: شورای فرهنگی توسعه قرآنی چندین سال تعطیل بوده ولی با دستور نماینده ولی فقیه اسلام دوباره راه‌اندازی شده است و امیدواریم شهر اولین‌ها جایگاه اول قرآنی کشور را در تربیت ۱۰ میلیون حافظ به دست بیاورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر