کد خبر: 892298
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر خبر داد
احمد لطفی گفت: نیروگاه خورشیدی درشهرستان دشتستان در منازل مددجویان تحت حمایت در شهرهای آبپخش و شبانکاره ایجاد و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه طرح تولید انرژی خورشیدی (فتو ولتائیک) از طرح‌های جدیدی است که برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شده است، گفت: 10 مورد از این پانل‌های خورشیدی تا پایان امسال به صورت پایلوت در منازل مددجویان تحت حمایت در شهرهای آبپخش و شبانکاره در شهرستان دشتستان ایجاد و به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با تاکید بر اینکه برق تولید شده انرژی خورشیدی توسط اداره برق از مددجویان خریداری می‌شود، افزود: مددجویان ساکن دیگر شهرهای استان در سال آینده برخوردار از این طرح تولیدی می‌شوند که از طریق آن می‌توانند منبع درآمدی پایداری داشته باشند.

لطفی بیان کرد: برای اجرای این طرح، به مددجویان متقاضی واجد شرایط مبلغ 250 میلیون ریال وام قرض الحسنه از محل منابع بانکی و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با بازپرداخت 60 ماهه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح  نیروگاه خورشیدی کاملاٌ بومی است، افزود: این طرح دارای بازده مناسبی در تولید برق است که می‌تواند به عنوان یک فرصت استثنایی برای اشتغال و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از آن بهره برد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر تولید و استفاده از انرژی پاک، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و تأمین معیشت مددجویان تحت حمایت را از مزایای اجرای این طرح تولید برق خورشیدی برشمرد.

لطفی در خصوص میزان تولید و درآمدزایی پانل‌های برق برای مددجویان تحت حمایت تصریح کرد: هر پانل خورشیدی توانایی تولید 5 کیلو وات در ساعت برق را دارد که در مجموع 9 هزار کیلو وات ساعت برق به صورت سالانه تولید می‌شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر