کد خبر: 892296
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد.
ناصر کرمی در این آیین گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس آموزشی بررسی مسائل و مشکلات درس ریاضی، بررسی چالش های پیش روی آموزش ریاضی، توانمند سازی دبیران، نهادینه شدن بحث ریاضی برای دانش آموزان ابتدایی و متوسطه است.

وی بیان کرد: در سال های اخیر برای تغییر نگاه دانش آموزان به درس ریاضی با تاسیس و فعالیت خانه های ریاضی و تدریس درس ریاضی به شیوه های نوین و اصولی تلاش شده این فرهنگ نسبت به این درس تغییر کند.
 مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهراضافه کرد: امروز استقبال دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه از درس ریاضی بهتر و در واقع جایگاه این درس در بین دانش آموزان تقویت شده و دانش آموزانی از استان بوشهر در قالب کارهای تیمی در مسابقه های ملی و بین المللی مقام کسب می کنند.
کرمی اظهارکرد: دراین همایش چهار روزه بیش از 450 نفر علاقه مندان، استادان رشته ریاضی حضور دارند و علاوه براین 500 معلم ریاضی ابتدایی در قالب آموزش ضمن خدمت با حضور مولفان و مدرسان کشور آموزش می بینند
وی گفت: با توجه به اینکه در مقطع ابتدایی ارزشیابی به صورت توصیفی است نمی توان میانگین نمره ریاضی را به دست آورد ولی در مقطع متوسطه میانگین این ماده درسی از دیگر درس ها پائین تر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهربا بیان اینکه با حذف ریاضی و فلسفه ریاضی، کیهان و کهکشان امکان بقا نخواهد یافت، یادآور شد: برای رسیدن به توسعه در درس ریاضی باید آن هراس دیرینی که در جان فرزندان ما نهادینه شده است جای خود را به اشتیاق تمام دهد و تابوی رمنده ریاضی کنار زده شود و جنبش جانبخش اعداد، محاسبه ها، معادله ها در ذهن، زبان و ضمیر نسل نو رونقی دیگر گیرد.
کرمی گفت: این کنفرانس برپایه سه ضلع مولدان محتوا، استادان، مجریان و مشارکت کنندگان در برپایی و مخاطبان و مشتریان دانش دوست بنا نهاده شده است.
وی اضافه کرد: در سه ضلعی دیگر می توان آموزش و شیوه های نوین آموزش، معلمان و مخاطبان را مبنای هدفگذاری و سیاستگذاری علمی دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با وجود ساختار مالی - اعتباری ضعیف و نحیف در نهاد تعلیم و تربیت، نیازمند مشارکت همه جانبه بخش های مختلف هستیم

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر