کد خبر: 890969
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:
داوود بهبودی  در جلسه مجمع مشورتی توسعه شهرستان ورزقان اظهار کرد: توسعه مردان توسعه می‌خواهد، توسعه و اقتصاد مقاومتی دو روی یک سکه هستند و مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی همه ویژگی‌هایی هستند که در جوامع صنعتی مشاهده می‌شوند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: پنج رکن دولت، مردم، سمن‌ها، فعالان اقتصادی و نهادهای خارجی توسعه را پردازش می‌کنند.

بهبودی تصریح کرد: دولت‌های ما از گذشته با تکیه بر منابع کلان نفتی و غیرنفتی خود را متولی توسعه دانسته و ما به مردم گفته‌ایم دولت توسعه را محقق خواهد کرد، در نتیجه سمن‌ها هم شکل نگرفته‌اند و بخش خصوصی هم در این فضا به موانعی برخورد کرده است، در حالی که در هیج جای دنیا توسعه به شکل دولت به مردم اتفاق نمی‌افتد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: توسعه امری درون‌زا است و دولت به تنهایی راهبر توسعه نیست بلکه یکی از راهبران توسعه به شمار می‌رود و روحانیت، نخبگان، دانشگاهیان و اقشار مرجع نقش بسیار پررنگی در این عرصه دارند.

این اقتصاددان تاکید کرد: ما باید رویکردها و پارادایم خود را عوض کنیم و مردم به عنوان کانون اصلی توسعه قرار گیرد و دولت با پاسخگویی به مطالبات مردم شکاف توسعه‌ای را پر کند.

وی یادآور شد: اگر مردم خود خواهان تغییر و توسعه باشند توسعه اتفاق خواهد افتاد؛ در غیر این صورت نباید انتظار معجزه داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه تعدادی از صاحب‌نظران و نخبگان شهرستان ورزقان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی و اجتماعی به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با توسعه شهرستان و موانع و مشکلات موجود پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر