کد خبر: 883668
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
حذف 4 نماينده عربستان و امارات از ليگ قهرمانان آسيا
حضور چهار نماينده فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا قطعي شد. فصل جديد اين رقابت‌ها در حالي سه روز ديگر در مالزي قرعه‌کشي مي‌شود که پرسپوليس، استقلال و تراکتورسازي به صورت مستقيم و ذوب‌آهن در مرحله پلي‌آف ليگ قهرمانان حضور دارند.
شيوا نوروزي

حضور چهار نماينده فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا قطعي شد. فصل جديد اين رقابت‌ها در حالي سه روز ديگر در مالزي قرعه‌کشي مي‌شود که پرسپوليس، استقلال و تراکتورسازي به صورت مستقيم و ذوب‌آهن در مرحله پلي‌آف ليگ قهرمانان حضور دارند. 
   
به نفع ايران

کنفدراسيون فوتبال آسيا پس از اينكه برخي تيم‌هاي عربستاني و قطري نتوانستند مجوز حرفه‌اي کسب کنند، سهميه اين تيم‌ها را بين ساير کشورها تقسيم کرد. در منطقه غرب آسيا عربستان سه سهميه به اضافه يک سهميه مشروط و عراق يک سهميه به اضافه يک سهميه مشروط در اختيار داشتند، اما با حذف دو تيم عربستاني و تيم‌هاي عراقي سهميه اين تيم‌ها به ايران و قطر رسيد. فدراسيون فوتبال عربستان تنها براي تيم‌هاي الاهلي و الهلال مجوز حرفه‌اي‌ صادر کرد و ديگر تيم‌هاي ليگ اين کشور تا رتبه هفتم (50 درصد تيم‌هاي حاضر در ليگ اول) مجوز بين‌المللي حرفه‌اي دريافت نکردند تا به اين ترتيب نمايندگان اين کشور از ليگ قهرمانان کنار گذاشته شوند. بر اساس قوانين کنفدراسيون فوتبال آسيا تنها تيم‌هاي نيمه بالاي جدول هر کشور مي‌توانند جايگزين تيم ديگري در ليگ قهرمانان شوند و با توجه به اينکه ليگ حرفه‌اي عربستان ۱۴ تيمي است؛ تيم‌هاي النصر، الاتحاد، الرعد، الشباب و التعاون که به ترتيب در جايگاه‌هاي سوم تا هفتم فصل 2017- ۲۰۱۶ قرار گرفته‌اند، نتوانستند مجوز حرفه‌اي بگيرند. فدراسيون فوتبال عربستان قصد داشت از تيم‌هاي نيمه دوم جدول فصل گذشته که توانسته‌اند مجوز حرفه‌اي کسب کنند دو نماينده ديگرش را براي ليگ قهرمانان معرفي کند، اما با توجه به مغايرت داشتن اين مسئله با قوانين  AFC، چنين اجازه‌اي به آنها داده نشد. به اين ترتيب سهميه فوتبال کشورمان از 2+2 به 3+ 1 افزايش يافت. از سوي ديگر AFC صراحتاً اعلام کرده که دو تيم تراکتورسازي تبريز و الريان قطر به دليل عدم حضور نمايندگان عراق و عربستان در مرحله گروهي مي‌توانند مستقيماً راهي اين مسابقات شوند.
   
تهديدهاي دنباله‌دار سعودي

الهلال و الاهلي در شرايطي تنها نماينده‌هاي سعودي‌ها در آسیا هستند که مقامات عربستان و امارات ‌ AFC را تهديد به کناره‌گيري از ليگ قهرمانان کرده‌اند. مسئولان کنفدراسيون فوتبال آسيا اخيراً قانوني تصويب کرده‌اند که بر اساس آن هيچ ديداري در زميني بي‌طرف برگزار نخواهد شد. اين تصميم بيش از همه عربستاني‌ها و اماراتي‌ها را ناراحت و نگران كرده است. در چند سال گذشته سعودي‌ها با همراهي امارات از نفوذ خود در‌ AFC سوءاستفاده كردند و بازي‌هاي خود با تيم‌هاي ايراني را در کشوري بي‌طرف برگزار مي‌کردند. خوشبختانه تلاش‌هاي مسئولان کشورمان در مذاکره با سران آسيايي به ثمر نشست تا از اين پس هواداران تيم‌هاي ايراني بتوانند از نزديک نظاره‌گر بازي تيم‌هايشان باشند. 
  
حريف هندي سد راه ذوب

ديدارهاي پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا 10 بهمن‌ماه برگزار مي‌شود. طبق برنامه ذوب‌آهن، نماينده چهارم کشورمان در فولادشهر ميزبان آيزاول هند است. تيم قلعه‌نويي در حالي راهي پلي‌آف شد که نفت نتوانست مجوز حضور در ليگ قهرمانان را کسب کند. حالا اين بهترين فرصت براي تيم اصفهاني است تا با برتري مقابل تيمي از فوتبال هند به مرحله گروهي راه يابد. 
   
مراقب باشيد

با وجود اينکه  AFC تيم‌هاي آسيايي را ملزم به بازي در خانه حريفان کرده و صراحت انجام بازي در زمين بي‌طرف را رد کرده است، اما مخالفان کشورمان در حوزه خليج فارس همچنان در حال توطئه عليه فوتبال ايران هستند. روزنامه الاتحاد چاپ امارات در گزارشي به تشريح قانون جديد AFC پرداخته است. در اين گزارش ويندسور جان، دبيرکل فوتبال آسيا بازي در زمين بي‌طرف را رد نكرده است:« احتمال اين تغيير که برگزاري مسابقات در زميني بي‌طرف باشد، وجود دارد. حکم نهايي اين قضيه که بازي‌ها در زميني بي‌طرف يا به شکل رفت و برگشت در کشور هر يک از تيم‌ها برگزار شود، پس از بازديد تيم و ناظران AFC از اين کشورها و تشکيل جلسه، داده خواهد شد.» اميدواريم مسئولان فدراسيون فوتبال همچنان بر مواضع کشورمان و دفاع از منافع ملي ايران پافشاري کنند و به مخالفان کشورمان اجازه سنگ‌اندازي ندهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار