کد خبر: 864068
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
مشاور رئیس سازمان هواشناسی کشور:
مشاور رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: متاسفانه مسؤولان ما درک صحیحی از موضوع خشکسالی ندارند و نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند.

نصری در گفت‌وگو با خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اظهار کرد: کل کشور درگیر مسئله خشکسالی هستند و باید در جلسات فنی‌تر در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها این موضوع به شکل دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خشکسالی پدیده‌ای است که آثار و تبعات بسیار نگران‌کننده‌ای را به دنبال دارد، افزود: یکی از آثار خشکسالی بحث افزایش مهاجرت در استان‌ها است که در استان اردبیل با کمال تعجب باید گفت امر مهاجرت به دلیل خشکسالی اتفاق افتاده است.

مشاور رئیس سازمان هواشناسی کشور به تغییرات جوی و کاهش بارندگی‌ها و افزایش دمای هوا اشاره کرد و گفت: تعجب‌آور است که مسؤولان متاسفانه درک صحیحی از موضوع ندارند چرا که در تخصیص اعتبار و نقدی دادن این اعتباردچار قصور و کوتاهی هستند.

نصری عنوان کرد: در حالی که ما باید تمام تجهیزات را از کشورهای دیگر خریداری کنیم متاسفانه برای خرید قطعا پول نقد و دلار داده نمی‌شود و به نسبت افزایش نرخ تجهیزات و امکاناتی که باید بخریم اعتبار نقدی در اختیار این سازمان قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه نمی‌شود جلوی روند روبه رشد خشکسالی را گرفت گفت: مرکز ملی خشکسالی در سازمان هواشناسی به صورت جدی‌تر روی این موضوع تحقیق و برسی‌ها را انجام داده به طوری که کل کشور درحال حاضر درگیر این موضوع است.

مشاور رئیس سازمان هواشناسی کشور با یادآوری اینکه ما نمی‌توانیم سرعت افزایش روند خشکسالی را بگیریم گفت: قطعا با همان سرعت در 10 سال آینده نیز روند خشکسالی افزایش می‌یابد اما باید با مدیریت پیشگیرانه آثار و تبعات این موضوع را به شدت کاهش داد.

نصری با بیان اینکه انبارهای سازمان هواشناسی خالی است و دیگر امکانات و تجهیزات برای فعال کردن رادارها وجود ندارد، گفت:  از 24 رادار کشور تنها 5 رادار هواشناسی نصب شده که با تمام ظرفیت در حال کار کردن است.

وی اظهار کرد: آنچه که ما را نگران کرده است نقص در برخی از استان‌ها است که نتوانستند امکانات و تجهیزات مناسب را در حوزه هواشناسی تامین و به اندازه کافی تجهیز کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر