کد خبر: 843754
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
دعوت مولاوردي از زنان براي ثبت‌نام در شوراي شهر
زن‌گرايي دولتي‌ها به حدي نخ‌نما شده و رنگ انتخاباتي به خود گرفته است كه هر شخص بدون غرضي به نتايج آن پي مي‌برد. در حالي كه دولت يازدهم تقريباً هيچ كار خاصي براي زنان نكرده است، معاون زنان رياست جمهوري دائماً شعارهاي عوام‌فريبانه زنانه سر مي‌دهد.
 وزير ارتباطات دولت يازدهم می‌گوید: سهم زنان در حوزه اشتغال در اين دولت برآورده نشده است. همچنين كمترين قوانين نافع به حال زنان هم مورد تصويب اين دولت قرار نگرفته است، با اين حال زناني كه يا به گفته مولاوردي بايد عقيم شوند يا به لطف قوانين برساخته دولتي به بيگاري كشيده شوند،‌حالا چند وقتي است كه مورد عنايت و توجه ويژه و البته زباني و انتخاباتي دولت قرار گرفته‌اند. آش زنانه دولت به قدري شور شده كه تندي آن كام همه را تلخ كرده است.
در تازه‌ترين اقدام عوام‌گرايانه زنانه دولت،‌خانم مولاوردي با انتشار يادداشتي از زنان خواسته است فرصت باقي‌مانده براي ثبت‌نام در انتخابات شوراهاي شهر را غنيمت شمرده و ساير زنان را هم به ثبت‌نام در شوراي شهر تشويق كنند.
شهیندخت مولاوردی در این فراخوان که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، اعلام کرده است: انتظار می رود در این شرایط که شوراهای اسلامی شهر و روستا چندین دوره آزمون و خطا را تجربه کرده اند و اینک به سن بلوغ و پختگی خود پا گذاشته اند، از یک سو زنان فهیم و آگاه و توانمند و خودباور فرصت باقیمانده برای ثبت نام را غنیمت شمرده ودیگر زنان را نیز برای ثبت نام تشویق کنند واز سوی دیگر بر مردان فهیم، آگاه، متعهد، قائل و معتقد به عدالت جنسیتی هستند که مشوق زنانی باشند که آمادگی ورود به عرصه انتخابات شورای شهر و روستا را دارند.
مولاوردی با نگاهي زن‌زده ادامه داده است: برای تحقق حق زنان بر شهر، در سطح مدیریت دموکراتیک محلی، شهر نیازمند قوانینی است که حضور زنان در سطوح تصمیم سازی محلی را هم در حوزه قانونگذاری و هم در حوزه اجرایی تضمین کند و از سوی دیگر طراحی شاخص‌های جنسیتی برای کیفیت زندگی، فرصت ها و امکانات شهری و ...ضرورت می یابد.
وی اضافه کرد: از منظر تحقق‌شهرها و جوامع پایدار و تاب آور به عنوان یکی از اهداف سند توسعه پایدار در دستور کار جهانی، اعتبار بخشی به نیازهای خاص زنان در یک وضعیت برابر، اجرای سیاست‌های مسکن به نحوی که جایگاه متفاوت زنان در جامعه را در نظر بگیرد، حمل و نقل عمومی مناسب و امن ، تولید اطلاعات و آمار با رویکرد جنسیتی و مقایسه‌ای درخصوص حمل و نقل شهری و... باید محور سیاست‌ها و برنامه ها
قرار گیرد.
معاون رئیس جمهوری افزود: از منظر تحقق شهر امن برای زنان، امنیت برای همه، طراحی سیاست‌های امنیت شهری برای حفاظت زنان و کودکان در برابر خشونت‌های جاری در شهر، گنجاندن امنیت شهری به عنوان آینده کالبد فضایی در برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ها و پروژه‌ها و تعهد حکومت‌های محلی برای اولویت بخشی به استخدام کارکنان در تمامی سطوح با رویکردی جنسیتی باید مدنظر باشد.
وی اظهار داشت: دسترسی به این وضعیت با هدف شکوفایی شهری جز با مسئولیت‌پذیری آحاد جامعه و تشریک مساعی و همراهی و همگامی زنان و مردان میسر نیست.
مولاوردی در اين پيام برخاسته از نظرات شخصي‌اش گفته است: بی تردید و بدینسان فرصت و تمرین حضور زنان در پارلمان‌های محلی و مدیریت‌های میانی زمینه‌ساز حضور در پارلمان ملی و سطوح و مناصب عالی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری شده و آینده‌ای روشن را برای تحقق حق زنان بر شهر، خانواده و شهرهای پایدار و تاب آور و شهرهایی امن برای زنان و امنیت برای همه را رقم خواهد زد.
وی در انتها تصريح مي‌كند:با این امید که همه زنانی که چنین رویایی را در سر می پرورانند در دو روز باقیمانده جهت ثبت نام اقدام کرده و استعدادها و توانایی‌های خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند، همگان را به مشارکت در این امر خطیر و سرنوشت ساز
 فرامی خوانم.
معلوم نيست فراخوان‌هاي فمنيستي خانم مولاوردي از كجا نشئت مي‌گيرد، اما آنچه مشخص است اين است كه اين همه هياهو مصرف صرفاً انتخاباتي دارد،‌وگرنه در چهار سال گذشته بايد اوضاع زنان در عمل بهبود مي‌يافت كه نيافته است. گذشته از اين، رويكرد مذبذب دولت در مواجهه با زنان باعث شده است سهم آنها از مشاغل بالادستي تنها محدود به چند معاونت جزئي باشد و در حالي كه در دولت‌هاي قبل وزير زن حضور داشته در اين دولت وزارتخانه‌اي بر عهده زنان گذارده نشده است.
اصرار دولتي‌ها در آستانه انتخابات بر بيرون كشاندن زنان از خانه و به تعبيري محدود نبودن آنها به آشپزخانه (!)، از لطايفي است كه پيامدهاي آن بدون هيچ تحليلي واضح است: رأي شما زنان كه نيمي از جامعه هستيد براي ما ضروري است.
دست ما از عملكرد قابل ارائه خالي است، شعار مي‌دهيم كه هوادار شماييم. الگوي ما تفكرات دست چندمي غربي است، نه منويات اسلام ناب كه زنان را پرورش‌دهنده نسل‌هاي نيك آينده در خانه در كنار حضور شرافتمندانه (و نه به هر قيمتي) در اجتماع مي‌داند و …
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار