کد خبر: 827925
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
سرپرست جدید معاونت عمرانی استانداری خوزستان :
سرپرست جدید معاونت عمرانی استانداری خوزستان گفت : خوزستان نیازمند برنامه ریزی و استراتژی منجر به رسیدن به هدف دارد و تدوین برنامه اصولی با توجه به اولویت بندی هایی که باید صورت گیرد ، از اساسی ترین اقداماتی است که باید انجام شود.

سرپرست جدید معاونت عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به تلاش های صورت گرفته در طول سالیان گذشته در حوزه معاونت عمرانی استان ، گفت : تاکنون زحمات زیادی در روند توسعه استان هم در نوع طراحی پروژه ها هم در تدوین منابع مالی صورت گرفته است اما خوزستان نیازمند برنامه ریزی و استراتژی منجر به رسیدن به هدف دارد و تدوین برنامه اصولی با توجه به اولویت بندی هایی که باید صورت گیرد ، از اساسی ترین اقداماتی است که باید انجام شود.

فرامند هاشمی زاده افزود: در کنار برنامه ریزی و اتخاذ یک استراتژی ، ایجاد تشکیلاتی که این بار سنگین را بتواند بخوبی عملیاتی کند و تحرک و چالاکی را برای رسیدن به اهداف ایجاد نماید ، باید در راس اولویت ها قرار گیرد.

سرپست جدید معاونت عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان از سه موضوع تاکنون لطمه خورده است ، گفت: نبود برنامه ای که بخوبی تدوین شده باشد و همچنین استمرار در اجرای آن ، از جمله ضعف هایی است که باید برطرف شود.

وی ادامه داد: برنامه ای که مورد مقبولیت جامع دست اندکاران استان قرار گرفته باشد و تغییر در مدیریت ها و گذر زمان ، موجب به هم خوردن این برنامه نشود ،  فقدان بزرگی که در استان وجود دارد. علی رغم اشتراک نظر ، تاکنون اجرای برنامه ها در استان در مقاطع زمانی مختلف ، دستخوش تغییرات زیادی شده است.

فرامند هاشمی زاده افزود: تداوم نداشتن یک برنامه ریزی ، و انقطاع آن و ارائه برنامه های جایگرین ، سبب شده لایه های مختلف برنامه ها بر هم انباشته شود و هیچ کدام به نتیجه مطلوب نرسد. این امر سبب عقب ماندگی در استان شده و موجب گردیده یک برنامه مناسب برای رفع محرومیت در استان پیاده نشود.

سرپرست جدید معاونت عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به معضل دیگر در استان ، گفت: تاکنون جایگاه های مسئولیتی بخوبی گزینش نشده است و این استان از ناآشناها و نابلدها ضربه های زیادی خورده است. اگر افراد شایسته در جایگاه قرار بگیرند قطعا عقب ماندگی خوزستان فاصله اش با استان های دیگر کم می شود.

وی با اشاره به لزوم یک فضای آرام و به دور از حاشیه برای پیشبرد امور در استان ، گفت: هر چه حاشیه ها کمتر باشد فضای مناسب تری برای کسانی که نیت شان خدمت است فراهم می شود. باید در پیشبرد و توسعه استان همگان یک دل و همراه شوند.

هاشمی زاده افزود: معاونت عمرانی ، مجری نیست بلکه بیشتر یک دستگاه نظارتی و هماهنگ کننده در حوزه عمران است. اگر اعمال نظارت و هماهنگی ها افزایش یابد قطعا کارها رها نمی شود. در خوزستان 76 شهرداری در حوزه عمران شهری و 1720 دهیار در حوزه عمران روستا وجود دارد. اگر افق نگاه شهرداری ها و دهیاری ها را وسعت دهیم و بر اساس یک تفکر توسعه محور حرکت کنیم  ، بی شک عمران شهرها و روستاها سرعت پیدا می کند.

سرپست جدید معاونت عمرانی استانداری خوزستان در پایان گفت: یکی از آفت ها و معضلات استان ، بی ثباتی در اجرای برنامه هاست. اگر برنامه ریزی ها بدرستی انجام شود دیگر با تغییر مدیریت ها و در گذر زمان ، شکننده نخواهد بود.




              
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر