کد خبر: 824785
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان گفت:در هفت ماه نخست امسال 900 میلیون دلار صادرات از خوزستان به کشور عراق از دو مرز شلمچه و چذابه انجام شد.
 
سید علی بحرینی در نشست با هیات عراقی در دومین روز از برپایی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری خوزستان در محل نمایشگاه بین المللی اهواز بیان کرد: پارسال بیش از یک میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات از این دو مرز به کشور عراق انجام گرفت.

وی در ادامه گفت: سرمایه گذاران عراقی با تاسیس شرکت در جمهوری اسلامی می توانند 100 درصد سهم شرکت را برای سرمایه گذاری داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان همچنین افزود: در مراسم اربعین حسینی امسال نیز شاهد پذیرایی و مهمان نوازی شایسته مردم عراق از هم وطنان ایرانی بودیم که با وجود کمبودها و مشکلات امنیتی که در کشور عراق وجود دارد پذیرایی خوبی از بیش از دو میلیون زائر ایرانی داشتند.

وی گفت:آمادگی داریم که از شرکت های دانش بنیان خوزستان و ظرفیت علمی و انسانی این استان برای کمک در ایجاد زیرساخت ها و کارگاه های تعطیل شده در عراق کمک کنیم.

وی بیان کرد: سرمایه گذاران عراقی در بحث فرصت های سرمایه گذاری، می توانند از مشاوره های فنی و تخصصی اتاق بازرگانی اهواز استفاده کنند و در جمهوری اسلامی ایران نیز سرمایه آنها با یک سود منطقی و معقول تضمین می شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی بابل کشور عراق نیز اظهار کرد: شهر حله (مرکز استان بابل) یک شهر استراتژیک در کشور عراق است که شهری کشاورزی و صنعتی است و حدود یک هزار و 200کارگاه در آن وجود دارد.

صلاح حسن علی گفت: در آمد مردم استان بابل نیز بر کارهای تجارت و بازرگانی متکی است و در صورت سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران آنها می خواهند سرمایه برگردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر