کد خبر: 819268
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
زیرساخت‌هایی که همچنان لنگ می‌زند
یکی از اصول مدیریتی برای به اثبات رساندن شایستگی مدیریت اصطلاح «مدیریت بحران» است که گویی در اردبیل هیچ معنایی ندارد.

به گزارش جوان از اردبیل، با بارش برف پاییزی که اطلاع‌رسانی آن از چند روز پیش انجام شده اهالی اردبیل به چنان دردسرهایی افتاده‌اند که گویی مدیری در این استان برای مدیریت بحران تدبیری هوشمندانه نداشته است.

آنچه که صبح امروز اتفاق افتاد نمایشی واقعی از بحران در مدیریت بحران برای مدیران استانی بود که نتوانستند از یک آزمون ساده بارش برف عبور کنند در حالی که به راحتی می‌توانستند از چند روز پیش با تدارک و بسیج امکانات نسبت به حل این بحران که از قطعی برق گرفته تا خسارت وارده به مردم و دیگر مشکلات خدمات شهری گریبان‌ مردم را نمی‌گرفت.

با گذشت نزدیک به 12 ساعت از قطعی برق در برخی از مناطق که به تبع آن شوفاژها و بسیاری از وسایط مورد استفاده مردم دچار خرابی شده و یا کار نمی‌کند هنوز شاهد برقراری جریان برق در برخی از مناطق نیستیم در حالی که انتظار می‌رفت مسؤولان به سرعت و با تدبیری شایسته این مشکلات را برطرف می‌کردند.

صبح امروز و اینکه جلسه‌های مدیریت بحران استان  به خاطر چی برگزار می‌شود و  برای اهالی استان چه ثمره دارد و مدیریت شهری در ید چه کسانی است آیا خوابند یا بیدار  و ...  باید تاملی دوباره کرد.

عده‌ای از هموطنان خطاب به مدیران شرکت برق اعلام کردند آیا شما همزمان قطعی تمام امکانات زندگی و خانه‌تان را در این فصل سرما قبول می‌کردی؟

الان در هفته‌ای که گذشته منطقه میدان جانبازان کوچه‌های رسالت روزانه حدود15  20 بار قطع و وصل شده! شما از بارش برف زودهنگام خبر نداشتید؟

آب که با پمپ برقی کارمی‌‌کند قطع شده پکیجی که با برق کار می‌کند قطع شده، آسانسور قطع شده، ریموت پارکینک و صدها امکانات دیگر مردم که قطع شده اما سامانه 121 شما پاسخگو نیست.

جالب اینجاست که اگر دو روز از پرداخت قبض برق تاخیری باشد، سریعا مامورتان بالای تیربرق رفته و بلافاصله برق را قطع می‌کند توی قبض‌ها اگر ملاحظه بفرمایید، پولی ازمردم می‌گیرید برای وسایل برقی که الان در اثر قطعی برق سوخته، باید پاسخگو باشید در حالی که در چنین شرایط بحرانی باید مدیریت بحرانی شما به خوبی به نمایش گذاشته شود.

درخت مقصر قطع برق

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل بالاخره در پاسخ به همه گلایه‌های مردمی در زمینه قطع برق بیان کرد:بارش برف سنگین و شکسته شدن درختان عامل اصلی ضربه وارد شدن به شبکه برق بوده که از دیروز تمام تلاش بر این است تا این مشکل برطرف شود.

علیرضا علیزاده افزود: در برخی از محلات خاموشی‌های چندین ساعته به پایان رسیده و در سایر مناطق نیز همکاران ما تلاش می‌کنند تا جریان برق دوباره راه‌اندازی شود.

وی در مورد برخی از روستاها نیز تصریح کرد: قطع برق بیش از 48 ساعته برخی از مناطق به خاطر شکسته شدن درختان بوده که با همکاری اهالی و شهرداران سعی می‌کنیم این مشکلات برطرف شود.

اما این پاسخ‌ها نمی‌تواند قانع‌کننده برای مردم باشد که در برخی از مناطق بیش از 12 ساعت و برخی روستاها بیش از 48 ساعت است که برق قطع شده و مدیریت بحرانی انجام نمی‌شود.

اما جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری اردبیل نیز دیرهنگام برگزار شد تا تنها مسؤولان به بهانه‌تراشی‌های خود ادامه داده و پاسخ صریحی را در زمینه اتفاقات افتاده ندهند.

فرماندار اردبیل با اعلام نارضایتی اهالی از قطعی برق در 24 ساعته گذشته گفت: با همکاری شهرداری باید هر چه سریع‌تر آثار درختان شکسته شده برطرف و به نارضایی‌های مردم پایان داده شود.

جواد زنجانی اظهار کرد: شهرداری نیز تلاش می‌کند تا سطح معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها را به تدریج از برف سنگینی که باریده پاکسازی کند.

اما سخن نهایی اینکه به رغم هشدارهای زودهنگام مدیریت بحران و دیگر مسؤولان در مورد وضعیت بارش سنگین برف در استان معلوم نیست اگر در این شهر بخواهد زلزله‌ای 5 ریشتر به بالا و یا حادثه‌ای غیرمترقبه دیگری رخ بدهد باید منتظر چه عواقب دور از انتظاری بود که نمونه‌هایی از آن را مردم به عینه مشاهده می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر