کد خبر: 817441
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد خبر داد
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد در افق 1404 زمینه اشتغال 30 هزار نفر از سراسر کشور و سالانه 300 هزار تن تولید محصولات در واحدهای تولیدی مستقر در این منطقه را دارد.
عزیزالله قهرمانی

به گزارش جوان آنلاین از شیراز، سید ابوالحسن حقایقی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که منطقه ویژه اقتصادی لامرد در افق 1404 زمینه اشتغال 30 هزار نفر از سراسر کشور و سالانه 300 هزار تن تولید محصولات در واحدهای تولیدی مستقر در این منطقه را دارد اظهار داشت: صنایع اصلی پیش‌بینی‌شده برای استقرار در مناطق ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد شامل آلومینیوم با ظرفیت 2 میلیون تن، فولاد 10 میلیون تن، پتروشیمی 15 میلیون تن، سیمان 10 میلیون تن آلومینم 1.6 میلیون تن و نیز منیزیم 100 هزار تن و نیروگاه 8 هزار مگاواتی است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع پائین‌دستی و دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده برای استقرار در این منطقه شامل فولاد، پتروشیمی، صنایع پشتیبان و احداث هتل، فضای سبز و امکانات تفریحی و ورزشی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد تصریح کرد: این منطقه در زمینی به مساحت 8 هزار و 500 هکتار در جنوب این این استان و در فاصله 60 کیلومتری شمال شرق شهر لامرد واقع است که توسط آزادراه 43 کیلومتری خلیج‌فارس به بندر پارسیان، بندر و اسکله در شرف احداث در استان هرمزگان به یکدیگر مرتبط می‌شود.

حقایقی بیان داشت: برای تسریع در سرمایه‌گذاری هیچ‌گونه محدودیتی قائل نیستیم و در این راستا ورود کالا از منطقه ویژه اقتصادی برای مصرف داخلی تابع مقررات صادرات و واردات خواهد بود و صدور کالا از این منطقه بدون تشریفات انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این منطقه ورود کالا از خارج از کشور یا مناطق آزاد تجاری و صنعتی بدون هرگونه تشریفات صورت می‌گیرد و تمام کالاهایی که برای تولید یا ارائه خدمات موردنیاز منطقه وارد می‌شود مشمول مقررات عمومی صادرات واردات نبوده و واردات کالا به سایر نقاط کشور تابع مقررات صادرات و واردات خواهد بود.

این مسؤول بیان داشت: طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن همزمان با سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان فارس آغاز شده، شامل آلومینیوم جنوب به ارزش سرمایه‌گذاری اولیه 1.2 میلیارد دلار با ظرفیت تولید 300 هزار تن شمش در سال با سرمایه‌گذاری شرکت غدیر و ایمیدرو، نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر به ارزش سرمایه‌گذاری 480 میلیون یورو برای تولید 930 مگاوات برق در سال و نیز واحد جی تی ال به ارزش سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلار و ظرفیت روزانه 13 هزار بشکه بنزین، گازوئیل و نفت سفید با سرمایه‌گذاری فراساحل و روزموند از دیگر فعالیت‌های اجرایی در این منطقه است.

حقایقی با تأکید بر اینکه میزان سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد 30 میلیارد دلار است که تاکنون 3 میلیارد دلار آن اجرایی شده است، افزود: به دلیل قرار داشتن منطقه ویژه اقتصادی لامرد در منطقه محروم زمانی که کالا به بازار عرضه می‌شود 13 سال از مالیات بر درآمد معاف می‌شود و این میزان در مناطق غیرمحروم پنج سال است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر