کد خبر: 817438
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
فرمانده انتظامي فارس عنوان کرد
فرمانده انتظامي فارس با اشاره به اينكه اگر کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست موردحمایت قرار نگيرند ممکن است در آينده به افراد هنجارشکن تبديل شوند، گفت: در صورت حمايت، اين كودكان می‌توانند افراد مؤثری براي جامعه باشند و از ناهنجاری‌های اجتماعي جلوگيري شود.
عزیزالله قهرمانی

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، سردار احمدعلی گودرزي در پنجمين نشست منطقه‌ای هم‌اندیشی اجراي قانون حمايت از كودكان بی‌سرپرست و بدسرپرست، بيان كرد: همگی ما نسبت به انسان‌هایی که به‌گونه‌ای نتوانسته‌اند در جامعه شرايط لازم براي رشد، ترقي و کمال را پيدا کنند مسؤوليت داريم.

وي ادامه داد: آسیب‌های اجتماعي خانه‌گريزي دختران، كودكان خياباني، فرار از مدرسه، خشونت، خودكشي، اعتياد، سرقت و ساير ناهنجاری‌های رواني و اجتماعي از الگوهاي تربيتي نادرست در خانواده‌ها نشأت می‌گیرد.

فرمانده انتظامي استان فارس تصريح كرد: اغلب شهروندان از تلفن 123 اورژانس اجتماعي بهزيستي بی‌اطلاع هستند و پيدا شدن كودكان را به پليس 110 اعلام می‌کنند كه با توجه به مأموریت‌های فوريتي پليس در مورد امنيت جامعه، در مواردي تداخل و مشكلاتي را به وجود می‌آورد.

وي از راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعاتي بيماران اوتيسم در سايت ناجا خبر داد و گفت: ارائه خدمات با استفاده از کدي که همراه بيماران است، انجام می‌شود و ازآنجاکه احتمال گم‌شدن این‌گونه بيماران به علت شرايط خاصي که دارند، بسیار است به همين منظور پليس می‌تواند با استفاده از اين کد و با مراجعه به بانک اطلاعاتي به مشخصات این‌گونه افراد دسترسي پیداکرده و به خانواده آن‌ها اطلاع دهد.

گودرزي با تأكيد بر استفاده از ظرفيت نيروي انتظامي در اين راستا، گفت: به همين منظور و در راستاي كاهش ناهنجاری‌های اجتماعي، مراكز مشاوره و همچنین اورژانس اجتماعي در فرماندهي انتظامي این استان راه‌اندازی و در اين راستا فعاليت می‌کنند.

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: در يك سال گذشته بيش از 10 هزار پرونده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های این استان تشكيل شده كه 75.5 درصد آن‌ها توسط مشاوران و مددكاران به مصالحه انجاميده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر