کد خبر: 815297
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
رئيس قوه قضائيه:
رئيس قوه قضائيه با انتقاد شديد از اظهارات اخير وزير اقتصاد آلمان مبني بر لزوم به رسميت شناختن اسرائيل و طرح برخي ادعاهاي حقوق بشري عليه ايران، عنوان کرد که اگر به جاي دولت محترم و وزير امور خارجه بودم قطعاً اجازه نمي‌دادم چنين شخصي وارد کشور شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي ضمن تسليت فرارسيدن ايام شهادت حضرت ابا عبدالله‌الحسين(ع) تصريح کرد: حلول ماه محرم الحرام، ماه حزن اهل بيت و شيعيان ايشان را تسليت و تعزيت عرض مي‌کنم و اميدواريم که مراسم عزاي سيدالشهدا(ع) باشکوه بيشتر از پيش در سراسر کشور برگزار شود و مردم از اين طريق قرب و انس بيشتري با اهل بيت و ساحت حق تعالي بيابند.

رئيس دستگاه قضا با بيان اينکه حادثه عاشورا يک حادثه تاريخي صرف نبوده است، اظهار کرد: همانطور که اگر کتاب را مشتي کاغذ و مرکب ببينيم هيچ معنايي از آن دريافت نمي‌کنيم، افعال انساني نيز بدون توجه به روح و پيام اين افعال، بي‌معنا خواهد بود. بر همين اساس لازم است براي شناسايي افعال، آنها را با توجه به شخصيت فاعل، زمان، مکان و حواشي افعال مطالعه کنيم که حادثه عظيم عاشورا نيز از اين قاعده مستثني نيست.
‌  
امنيت از ضروريات حيات انساني
رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با تبريک هفته نيروي انتظامي و تقدير از زحمات تلاشگران ناجا اظهار کرد: از شهدا و جانبازان نيروي انتظامي و همچنين خانواده‌هاي معظم آنان تقدير مي‌کنيم و يادشان را گرامي مي‌داريم چرا که اين عزيزان و همه کارکنان محترم نيروي انتظامي براي برقراري امنيت همواره تلاش مي‌کنند و ما مي‌دانيم که امنيت و در کنار آن احساس امنيت، از ضروريات حيات انساني است و به ويژه در کشور ما اين امنيت ارزان به دست نيامده و حاصل مجموعه تلاش‌هاي نيروهاي انتظامي، نظامي، امنيتي و قوه قضائيه است.  آيت‌الله آملي‌لاريجاني با تأکيد بر لزوم تقدير از تلاش‌هاي نيروي انتظامي توسط آحاد جامعه، ابراز اميدواري کرد که ناجا در راستاي رسيدن به اهداف خود جديت و نظم بيشتري به خرج دهد و در کنار آن همانگونه که همواره تلاش کرده است، رابطه خوبي با مردم داشته باشد تا مردم نيز دلگرم شوند و به عنوان مثال شاهد برخي گلايه‌ها نظير آنچه که گاهي در مورد بعضي تحت نظرگاه‌ها مطرح مي‌شود، نباشيم.
‌  
وزير آلماني در خواب گران
رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد شديد از اظهارات اخير وزير اقتصاد آلمان تصريح کرد: وزير اقتصاد آلمان در سخناني نادرست، غيرمنطقي و غيرصحيح گفته است اگر ايران مي‌خواهد راه تعاملات تجاري باز شود بايد اسرائيل را به رسميت بشناسد. ظاهراً ايشان در خواب گراني به سر مي‌برد و نمي‌داند که ايران سي و چند سال است که براي مقاومت در برابر چنين خواسته‌هايي فشارهاي زيادي را در مسير اعتقاد خود تحمل کرده است.

آيت‌الله آملي‌لاريجاني با اشاره به ادعاهاي حقوق بشري وزير آلماني و همچنين اتحاديه اروپا عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: اين شخص و اتحاديه اروپا آيا کشته شدن مردم بي‌گناه يمن به دست عربستان و پشتيباني امريکا را نمي‌بينند؟ آيا اين کودکان چند روزه و چند ماهه که خود سازمان ملل کشتارشان را تأييد کرد، اما با فشار دلارهاي سعودي مجبور به عقب‌نشيني شد، حقوق بشر ندارند؟ آيا پناهجوياني که به اروپا رفته‌اند و علت آوارگي‌شان نيز دقيقاً اقدامات جنگ‌طلبانه اروپا و امريکا بوده است و امروز نيز تلاش مي‌شود که قوانين سختگيرانه‌اي عليه آنان تصويب شود، حقوق بشر ندارند؟ آيا سياهپوستان امريکا که همواره از سوي پليس اين کشور هدف تهديد و کشتار قرار مي‌گيرند، حقوق بشر ندارند؟

رئيس دستگاه قضا همچنين با اشاره به تجهيز صدام به بمب‌هاي شيميايي توسط آلمان در طول جنگ عراق با ايران اظهار کرد: اينکه وزير اقتصاد آلمان و امثال او پيش از رسيدگي به موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوي خودشان و متحدانشان براساس اطلاعات کاملاً خلاف واقع و ساختگي، کشوري مانند ايران را متهم به نقض حقوق بشر مي‌کنند سخني نامربوط و ناسنجيده است.
‌  
ايران به وزير آلماني اجازه دخالت نمي‌دهد
آيت‌الله آملي‌لاريجاني با اشاره به اظهارات اين قبيل افراد در مورد اعدام‌ها در ايران نيز خاطرنشان کرد: هيچ‌کس در کشور، از اعدام خوشش نمي‌آيد و از آن دفاع نمي‌کند اما در مقابل اين مجازات بايد ديد که مواد مخدر چگونه به جان جوان‌هاي ما افتاده و اگر سهل‌انگاري در اين زمينه صورت گيرد، تخريب نيروي جوان کشور و خانواده‌هاي آنان شدت خواهد گرفت. يک معتاد چندين خانواده را درگير و قرباني مي‌کند، بنابراين ما بايد با اتخاذ سياست‌هاي لازم مقابل اين موضوع بايستيم و اين نکته را نيز بايد در نظر داشت که قوه قضائيه در اين امور مجري قوانين مربوط به مجازات اعدام (در باب مواد مخدر يا غير آن) است و خود نمي‌تواند تصرفي در آنها داشته باشد. برخي از اين قوانين مصوب مجمع تشخيص مصلحت نظام است و برخي هم مجلس. انتظار تخلف قانوني از دستگاه قضا نيز انتظار نابحق ديگري است.  رئيس قوه قضائيه افزود: برخورد با مقوله مواد مخدر در بسياري از کشورهاي ديگر از جمله کشورهاي شرق آسيا به مراتب سخت‌تر از برخورد جمهوري اسلامي است.

آيت‌الله آملي‌لاريجاني تأکيد کرد: مقامات جمهوري اسلامي به امثال وزير آلمان اجازه دخالت در امور داخلي خود را نخواهند داد و بنده به دولت و وزير خارجه پيشنهاد مي‌کنم که اجازه ندهند چنين افرادي وارد کشور شوند، افرادي که کشورهايشان در طول چندين سال به بهانه‌هاي واهي از جمله موضوع سلاح‌هاي هسته‌اي که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند: «آن را حرام مي‌دانيم»، کشور ما را مورد تحريم قرار دادند و در حال حاضر براي حضور در بازارهاي ما به جاي آنکه عذرخواهي کنند با لحن طلبکارانه سخن مي‌گويند.

رئيس قوه قضائيه در عين حال تأکيد کرد: بنده بنا ندارم در کار دولت محترم و وزارت امور خارجه دخالت کنم. طبيعتاً هر قوه‌اي وظايف مختص به خود را دارد اما اگر به جاي آنها بودم اجازه نمي‌دادم اين وزير وارد کشور شود. به هرحال دولت و وزير محترم امور خارجه بايد عزتمندي مردم را حفظ کنند و راه را بر اين قبيل افراد ببندند تا بفهمند که بايد در بيان خود ادب ديپلماتيک را رعايت کنند و با عذرخواهي قدم به پيش بگذارند.

آيت‌الله آملي‌لاريجاني با تأکيد بر لزوم پاسخگويي قاطع و جدي مسئولان به سخنان مزبور براي جلوگيري از تکرار چنين رفتارهايي اظهار کرد: ذلت و عزت، دو راهي است که انسان مي‌تواند انتخاب کند. مردم ما بيش از 30 سال به دليل استقامت خود انواع مشکلات را تحمل کرده‌اند و نبايد فراموش کنيم که اگر اتکايمان تنها به خدا باشد خداوند راه‌هاي بسياري را بر انسان مي‌گشايد. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
0
به نظر می رسد اظهار نظر های زیاد رئیس قوه قضائیه نشانه خوبی نیست. ایشان بهتر است تکلیف اقتصاد مقاومتی را روشن کنند. همه عقلا می دانند که تا ایشان به عنوان مسئول سیستم قضایی اراده نکنند هیچ اتفاقی در اقتصاد ایران نخواهد افتاد. این موضوع به ایران هم محدود نمی شود و در تمام دنیا همین است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
آقای رئیس قوه قضائیه شما اولا اگر دلسوز هستید کمی به برادرتان که به صندلی ریاست قوه مققنه تکیه زده نصیحت کنید وبعد هم حقوق ملت را از حلقوم دزدان بیرون بکشید اگر این به اصطلاح آقایان گوششان به حرفهای این چنینی بدهکار بود که امروز ما اینطور دستاوردهای خون شهدای هسته ای را از دست نمی دادیم ، یا قراردادهای نفتی با اینهمه ایراد که 150تا از ایرادات را خود دولت هم پذیرفته ، یا بحث fatfرا ویا موضوع اقتصاد مقاومتی را که فقط شعار داده میشود را نداشتیم بیایید واز خواب گران بیدار شوید و این حرفها........را نزنید وعمل کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار