کد خبر: 806161
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
بعد از اظهارات آيت‌الله علم الهدي درباره مشهد
بعد از شهر مشهد ائمه جمعه شش شهر ديگر نيز نسبت به برگزاري كنسرت‌ها موضع گرفتند.
بعد از شهر مشهد ائمه جمعه شش شهر ديگر نيز نسبت به برگزاري كنسرت‌ها موضع گرفتند. موضع‌گيري امام جمعه شهر مقدس مشهد درباره برگزاري كنسرت‌هاي موسيقي در اين شهر و متعاقب آن لغو برگزاري كنسرت‌ها در مشهد با دستور وزير ارشاد، واكنش‌هايي را به همراه داشته است. در جديدترين واكنش ائمه جمعه شش شهر خواستار ايجاد محدوديت يا برگزار نشدن كنسرت‌هاي موسيقي در شهر‌هايشان شده‌اند.

روزنامه شرق طي گزارشي مي‌نويسد: «سيدرضا اكرمي»، رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست‌جمهوري در واكنش به سخنان اخير آيت‌الله علم‌الهدي مبني بر محدوديت و ممنوعيت برگزاري كنسرت در مشهد گفته است: «اگر قرار بر رعايت قانون و مفاد تعيين‌شده در مجوز صادرشده باشد، برگزاري كنسرت در شهرهاي مذهبي اشكالي ندارد». به دنبال سخنان اخير امام جمعه مشهد درباره برگزارنشدن كنسرت در اين شهر كه گفته بود: «كنسرت مي‌خواهي، از مشهد برو» برخي چهره‌هاي سياسي مانند «علي مطهري» از لزوم ورود نكردن ائمه جمعه به حوزه‌هاي اجرايي سخن گفته‌اند. «اكرمي» با اشاره به اينكه حرمت مشهد به دليل مرقد مطهر امام هشتم شيعيان همان‌قدر واجب است كه شهرري و شيراز و قم، در عين‌حال گفته است: «اما اين دليل نمي‌شود كه شهرهاي مذهبي را جزيره‌اي مستقل دانست و حساب مشهد و قم را از شهرهاي ديگر كشور جدا بدانيم. دغدغه بايد اين باشد كه كنسرت‌ها با نظارت دقيقي برگزار شوند تا برگزاركنندگان هر كاري را كه دلشان مي‌خواهند انجام ندهند.

اين را هم بدانيم كه پاك‌كردن صورت مسئله، دردي از ما دوا نمي‌كند». موضوع برگزار نشدن كنسرت‌هاي موسيقي در نماز جمعه‌هاي شهر‌هاي شيراز، اروميه، سيرجان، عنبرآباد، رامسر و خواف بيان شده و ائمه جمعه اين شهر‌ها به طور تلويحي از برگزاري كنسرت‌ها در شهرهايشان انتقاد كردند. از طرف ديگر، رئيس كل دادگستري خراسان رضوي با بيان اينكه دستگاه قضا با اصل برگزاري كنسرت‌ها مخالف نيست، گفت: ولي شرط و دغدغه ما همواره اين بوده كه كنسرت‌ها سالم و بدون مسائل خلاف اخلاق و عفت عمومي برگزار شود. اين مقام قضايي با اشاره به اينكه دستگاه قضا از برگزار‌كنندگان كنسرت‌ها خواسته است براي برپايي كنسرت بدون مسائل اخلاقي تعهد بدهند، گفت: تاكنون هيچ تضميني از سوي مجريان برگزاري كنسرت‌ها ارائه نشده است و به همين منظور دادستان بر اساس وظايف قانوني خود و در راستاي پيشگيري از اقدامات خلاف قانون و شرع، دستور لغو كنسرت‌ها را صادر كرد. لازم به ذكر است وزير ارشاد برگزاري كنسرت‌هاي موسيقي در شهر مشهد را لغو كرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار