کد خبر: 805033
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس تفاهم نامه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و شرکت های ایتالیایی، طرف ایتالیایی آماده شروع ساخت بیمارستان دو هزار تختخوابی در اهواز است.
اسماعیل ایدنی در نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی کشور ایتالیا در خصوص سرمایه گذاری احداث طرح بیمارستان دو هزار تختخوابی اهواز در هتل بوستان اظهار کرد: هدف از برگزاری نشست امروز، معرفی نقشه مفهومی بیمارستان توسط شرکت ایتالیایی، تبادل نظر پیرامون محتوای برنامه و امکان سنجی اجرای برنامه است و کارشناسان دانشگاه در خصوص جزئیات فنی مذاکرات خود را با طرف ایتالیایی ادامه می دهند و دانشگاه بعد از بررسی، نظر خود را ظرف 10 روز آینده ارائه می کند.

وی افزود: تمام مراحل برای اجرایی شدن طرح انجام در ایتالیا انجام شده است، ضمانت نامه های بانکی و همه مجوزهای اتحادیه اروپا، دولت ایتالیا و بانک های حامی طرح صادر شده و در نتیجه برای شروع و کلید زدن کار از طرف ایتالیا مشکلی وجود ندارد.

ایدنی ادامه داد: در حال نهایی کردن مجوزهای داخل کشور هستیم و این طرح باید توسط دولت حمایت شود که در برنامه های وزارت بهداشت قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: اگر کارهای در دست اقدام نهایی شود این طرح ظرف 48 ماه پایان و به بهره برداری برسد.

وی در خصوص مراحل انجام کار برای ساخت بیمارستان دو هزار تختخوابی با همکاری کشور ایران و ایتالیا گفت: با نظر مساعد وزیر بهداشت ، درمان و آموزش ، از مجموع 11 هزار تختی که با سرمایه گذاری خارجی در کشور قرار است راه اندازی شود حدود دو هزار تخت نزدیک به 18 تا 20 درصد تخت ها در خوزستان به ویژه در اهواز راه اندازی می شود.

ایدنی اظهار کرد: با سفر رئیس جمهوری به کشور ایتالیا اقدام های اولیه در خصوص راه اندازی طرح های بیمارستانی در ایران مطرح شد و خوزستان یکی از اولین مناطقی بود که در دستور کارقرار گرفت که سرمایه گذاری در آن انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: حدود سه ماه پیش تفاهم نامه ای با طرف ایتالیایی امضا شد و با یک جدول زمان بندی شده گام های خوبی در زمینه اجرایی شدن این تفاهم نامه برداشته شد.

وی تصریح کرد: زمینی به مساحت بالغ بر 40 هکتار با مشخصات و محل مناسب ابتدای جاده اندیمشک در نظر گرفته شد که از جنوب استان و از مناطق مرزی کشور عراق و مناطق شمالی و شرقی استان با توجه به مسیرهای ارتباطی بسیار خوب، پوشش خوبی را ارائه می دهد.

ایدنی ادامه داد: مسئولیت های دانشگاه در برنامه مشترک زمان بندی شامل تامین زمین مناسب برای احداث بیمارستان، پیگیری اخذمجوزهای 6 گانه از سوی سازمان های مسئول استانی و انجام مطالعات ژئوتکنیک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: پیگیری دریافت مجوزهای کشوری نیز از جمله دیگر اقدام های این دانشگاه است به گونه ای که ما از چهار مجوز کشوری، دو مجوز را دریافت کرده و در حال دریافت دو مجوز دیگر هستیم.

وی تهیه اطلاعات مربوط به توزیع تخت ها، تهیه اطلاعات و استانداردهای بیمارستانی ایران، اطلاعات اقتصادی، ارائه نقطه نظرات در خصوص طرح اولیه و مفهومی را از جمله دیگر مسئولیت های این دانشگاه بیان کرد.

ایدنی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اساسی که در شروع به کار دولت یازدهم احساس شد مشکلات موجود در حوزه زیرساخت های ارائه خدمات سلامت بود که متاسفانه از نظر تخت های بیمارستانی با کمبودهای قابل توجهی در بیشتر استان های کشور از جمله خوزستان مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: خوزستان با کمبود حدود سه هزار و 500 تخت بیمارستانی مواجه است که سهم شهر اهواز بخش قابل توجهی از این میزان تخت ها است.

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلات در زمینه تامین منابع مالی در زمینه فعالیت های حوزه سلامت در کشور برای حل این مشکل باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم از منابع و سرمایه گذاری کشورهای خارحی در این زمینه استفاده کنیم.

ایدنی ادامه داد: خوزستان با توجه به قابلیت های بالای پزشکی، در استان های همجوار هم می تواند خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: بیمارستان 2 هزار تختخوابی به صورت اختصاصی برای آب و هوای اهواز طراحی شده است و دو شرکت CMB/CMC کارهای بانکی و احداث این بیمارستان را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: این طرح راهبردی، استراتژیک و اقتصادی است و سرمایه گذاری و برگشت سرمایه خوبی دارد و الگوی خوبی برای کشور است.

مدیر پروژه ایتالیایی طرح احداث بیمارستان 2 هزار تختخوابی در اهواز اظهار کرد: از همکاری دانشگاه برای اجرای این طرح تقدیر می کنم و طراحی و نقشه مفهومی با مشخصات زمین انجام شد. خانم باربارا ماچیونی (babara maccioni)کلیاتی از نقشه و طرح این بیمارستان در طبقه های مختلف ارائه داد و گفت: در طبقه اول اتاق عمل، آزمایشگاه، بخش مراقبت های ویژه و طبقه دوم زنان و زایمان است و فضاهای ویژه گردشگری سلامت نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وی گفت:نمای ساختمان طوری طراحی شده که بر اثر تابش مستقیم آفتاب دچار آسیب نشود و بانکها نیز با بررسی طرح، شرایط اعطای وام به طور خاص برای طرح مشخص شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر