کد خبر: 779698
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
سال گذشته ۸۵ میلیون دلار کالا از گمرک استان به خارج از کشور صادر شد.

حمیدرضا خبیر مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گفت: سال گذشته بیش از 85 میلیون دلار کالا از گمرک استان به خارج از کشور صادر شد که این رقم نسبت به سال 93 از نظر ارزش دلاری 41 درصد و از نظر وزنی 66 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در سال 93 حدود 145 میلیون دلار کالا از استان صادر شده بود افزود: سال گذشته 44 میلیون دلار کالا از طریق گمرک استان وارد شده است.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گمرک استان در این سال‌ها 94 میلیارد ریال درآمد کسب کرده که یک میلیارد و 500 میلیون ریال آن درآمد استانی بوده و به خزانه استان واریز شده است.

حسن شمسی‌پور معاون صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این جلسه با اشاره به صدور 106 مجوز معافیت از حقوق گمرکی ورود ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید به استان در سال گذشته، گفت: ارزش این تعداد مجوز معافیت از حقوق گمرکی بیش از 60 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 93 از نظر تعداد 7.8 درصد و از نظر ارزش 20.7 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وي افزود : در سال 93 حدود 115 مجوز معافیت از حقوق گمرکی ورود ماشین‌آلات به استان به ارزش بیش از 76 میلیون دلار صادر شده بود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه سال 94 هدف صادرات 32 قلم کالا بود افزود: کشورهای هدف برای صادرات کالا در سال 94 حدود 26 کشور تعیین شده بود که در عمل 66 قلم کالا به 28 کشور صادر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار